Pladask

I går morse föll jag som en klubbad oxe

jag hade brottom till bilen och det låg ett fint lager med nysnö på vägen och när jag i sprinterfart rundade husen mot garagen och bilen så halkade jag på en liten liten isfläck.
Det måste va det mest pinsammaste man kan göra

Jag gjorde en tjusig saltomortal och på två röda låg jag raklång i nysnön och väskan hade jag viftat ett helt varv och dunkat rakt ner i gatan med en enorm kraft...mobilen hur gick det med mobilen det var det första som for genom mitt huvud
Skit i mobilen, jag va helt mörbultad!
En ung tjej som råkat koma förbi frågade med hög stämma men herre gud hur gick det

Innan hon pratat klart så hade jag studsat upp på benen igen -fint, jo då det gick bra och jag log mitt allra mest tillgjorda leende
Så fort hon försvunnit linkade jag till bilen och där kom tårarna...ont gjorde det men mest tror jag att jag blev rädd
Nu har jag ett stort fint blåmärke på utsidan av knät och jag har svårt att röra axeln  Jäkla skit faan.

Det kanske är dax att skaffa broddar!


Kommentarer
Postat av: Maggan svarar

Meeen, stackars tant Nina. Jag menar det, stackars dig!!

2009-03-11 @ 14:33:29
URL: http://maigiz.webblogg.se/
Postat av: Anita

Broddar är bra! Jag halkar oxå omkring om jag inte är ute och joggar för då har jag skor med dubbar.

2009-03-11 @ 23:27:43
URL: http://jamtlandspower.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0