Vintern raaasat.....

Här har vintern verkligen rasat den senaste tiden
All snö är nästan borta.
Det kanske finns en liten fläck någonstans men inte på min gård.
Jag kanske ska kratta i dag..funderar..Jaa :o)
I dag är det Sol och vindstilla och jag hörde att det skulle bli upp till 20 gr varmt i helgen.
Så nu ska vi njuta Wooohooo! :o)



Men först jobba!
Hej så lång så läng!

Det korrekta sättet att väga sej


Jag just nu!!

crying


nerd

chips

sleeping

shocked

kiss

sushi

TV?

Jaha här kan man ju inte sitta jag flyttar genast till soffan hehe


Dutti

Nu har jag vari dutti för jag har deklarerat *sjunger*

Nu blir det film time :o)

Äntligen

I dag är det strålande sol och 10gr varmt i skuggan på framsidan

Nu ska jag ta min kaffekopp och gå och sätta mej på altanen på min efterlängtade baksida som snart har tinat upp helt
Myyys till er allihop :o)

 

Det pyser ut

I dag mår jag bättre det va väl något som måste ut bara tack alla snälla för era uppmuntrande ord och bra tipps.
KRAM till er! Jag ska tänka på det när jag ramlar tillbaka hehe

Jag har väldigt nära till tårar just nu men det är kanske inte så konstigt det måste väl ut.
Stilla trötta tårar mellan leenden och prat. Jag grinar för allt. Jag grinade mej igenom hela Wendelas vårshow bara för att ungdomarna var så fina och duktiga. mina var inte äns med! hur töntigt är inte det? Disney filmer är farliga och aktuellt! Då kan man ju grina ihjäl sej
Och tänk er nu när hon tar studenten huvva. Vattenfast mascara hit tack!

Det har varit ganska mycket turbulens i mitt liv ett bra tag nu och man undrar i sitt stilla sinne när det ska sluta. Och jag, jag som alltid är det starka, hårda, kan själv En storasyster, mamma och dotter. Huvudet högt, sträck på ryggen bit i hop! Hur töntigt är inte det??
Så grinar vi lite på det! Jaha!

Men det är ju det här som är livet :o)
Och som tur är finns det masser som är bra och som alltid överväger. Jag har en helt underbar karl i mitt liv och otroligt vackra (både på ut och insidan) döttrar som har växt upp till starka och stolta individer Mammas änglar! 
JAG ÄLSKAR ER! :o)
Det måste bara få pyysa ut lite. Det blir bra!

I dag skiner solen det är varmt ute och vi ska möbla och vårstäda av altan För i kväll ska vi GRILLA
Mat dämpar alla bekymmer japp! hahaha
men en liten tröst i eländet- Det är iaf bra mat :o)

TRÖTT

Livet är hårt i bland

Just nu svider det i ögonen av tårar och det är tjockt i halsen. Jag skulle bara vilja gå ut i skogen och skrika tills inget finns kvar

Människor sviker, människor som står nära bryr sej inte, har annat för sej som tydligen är betydligt viktigare.
Förstår bara inte varför jag blir så ledsen Idiotiskt va?! det är inte första gången och säkert inte sista. Men det svider det kan jag lova! Och det svider extra när det drabbar andra än mej.
Va faan ska jag svara? Kan någon tala om det för mej?

Och

Linnéa kommer troligtvis att flytta från Östersund så fort hon slutar skolan och det är om 43 dagar.
Hela min kropp skriker NEEEEEJ och tårarna sprutar, fast jag vet att jag inte ska, det är självklart att hon ska flytta 
Jag är fullständigt övertygad om att hon kommer att klara sej jätte bra. Jag är jätte stolt över min stora tjej

Men varför måste hon ha så jäkla brottom, som alltid! så varför bli förvånad :o) och varför 70 mil bort
Man kan väl ta det lite pö om pö. eller? kanske inte!!
Mammas bäbis..... Hur ska det gå ....för mej! :o/ Korkade morsor

Och

Trött som en gnu är jag, som alltid, så varför bli förvånad!
Och fet är jag, som en jävla köttko. Och det är bara mitt fel! Jag är en fläskig jävla idiot som har 0% karaktär.
Arrhgghh!
Jag va på stan i dag och när jag svettig och högröd äntligen efter en halvtimmes köande kom in i provhytten grät jag åt mej själv vem faan är det där dom syns i spegeln. Jag skulle kunna kräkas
En stor fladdrig urvriden gammal trasa. Är det jag det? Tydligen! SUCK!
Det är nått som är fel i mitt huvud

Så nu grinar jag och tjuter ett tag så kanske det känns bättre sen

Pop muzik

Lyssna på den här! Jiiihaaaa! hahaha underbart!

Snacka om att åka direkt tillbaka till min bruna plysch fåtölj på järnåldersvägen, Swang och duns!! med näsan nertryck i en Starlet, 13 år gammal och okysst fläckvis hehe


ZZZZZzzzz

Jag har ju inte bloggat på ett par dar som ni ser därför att bloggarna skulle bli så tråkiga

ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ.... typ!

Inte kul!

I dag har jag och Lovisa kollat in den konkurerande dans skolans vårshow och jag kan konstatera att den va bra. Skitbra! men det är ju inte så konstigt när inte alla får vara med, det är bara dom som är duktigast som får vara med
En sak till som jag tänkte på dom såg inte ut att ha kul...konstigt..


De blir bra!

Nu har vi ätit så magen står i åtta hörn! puhh. Naglarna är snygga och Moppan är uppackad och dansläger snart bokat!

Jag tror att det blev en bra födelsedag trotts att det inte var så många som kom. Vi åt up tårtan själva så det så! Vi är duttia vi!
Lovisa har ett nöjt leende på läpparna iaf :o)

Puss hjärtat mamma älskar dej massrer <3


GRATTIS LOVISA

I dag har vi Sweet sixteen party :o)
just nu håller hon på att få naglarna fixade av proffs här hemma.
Hon blev ganska förvånad när det ringde på dörren kan jag tala om hihi
Sen blir det middag! Troligvis Kina mat om födelsedagsbarnet själv får välja


Förfest

I kväll hade vi förfest på för Lovisa som fyller sweet sixteen i morgon
 
Nu har jag ingen bäbis längre snart har jag vuxna barn. Förstå vad hemst det låter!

Så här söt va hon när hon va liten


och så här snygg är hon nu
 

Bilder på dagsverket

Höger varv på kontoret :o)
        

Less

Nu börjar jag bli trött på renovering
Det är bara en hylla kvar som det naturligtvis fattas skruv till. Bajs! Och lite plock bland papper och skit.
Vad jävla massa skit man samlar på sej
Nääe usch släng bort eländet, det är mitt andra namn i dag

Sen, sen så kära vänner blir det kort på underverket....hehe

Söndags Jobb

Inte kan jag sova inte när jag får! Typiskt!!

Kaffet är puttrar och snart kommer väl Tony ner och då är det bara att sätta igång
Vi är klar med rummet men nu ska ju allt in och tillbaka på plats, fast det är ju det som är det roligaste :o)


Kontoret

Jag har oxå jobbat för er som tror att jag bara pratat i telefon och smuttat vin :o)


I går kom grannen hit igen och hjälpte oss med fototapeten
Snillen spekulerar :o)


Så här bra blev det Sååå jäkla snyggt :o)  Det är tur man har treviga grannar!
 nu är det golv sen är det klart Jiiiha!

TGIF


NEEEEEJJ

Vad är detta som mötte mina ögon när jag tittade ut genom köksfönstret i dag? Faan faan! vill inge mer nu! :o/


?

För er som undrar så tapetserar vi eller mer han då rå :o)


Jobbe

Nu måste jag skynda hej så lång så läng!


Tapetsering

I dag har vi lurat hit grannen hihi Tony behöver lite hjälp...inte jag :o)

Nu ska dom dricka kaffe oxå..Ja se karlar!
 
 

Stockholm och Bounce

Här kommer korten från våran Stockholms tripp

Tjejerna är trötta efter tågresan dit


Vi är i smink heven MAC heter märket
   

Dom här skona va skit snygga men det va lite jobbigt med lilltån :o)
 

En bit mat ny energi och mer Schopping 
   

Trött mamma med tom plånbok


Uppspelta och förväntansfulla på orionteatern och BOUNCE
   

Lyckliga tjejer, idolkort och skumma fötter
   
Skumparty med Bounce, Bästa påskågget på länge :o)

   Snygga va! :o)

Dagen efter. Lite frukost och en lång resa hem
 

Ett stort tack till min kusin med familj för att vi fick bo hos er!

Sista lediga dagen


Jag har varit ledig i 5 dagar men det känns som mycket längre, troligtvis därför att jag har hunnit med så mycket
Stockholm, bounce, påskfirande, och renovering.
I dag kom tjejerna hem från sin far och solen på isen. Givetvis så måste jag duka med mammas äggstamming (det heter så) Oxå åt vi påskmat en gång till

Påskbord för två (i går) och


Renoveringen fortskrider. Nu har vi målat tak och snickerier och laddar för tapeterna i morgon

Maria Mena

Jag såg den här videon nyss på VH1
se och lyssna på texten!
jag fick tårar i ögonen :o) Såå vacker

Spackel

Dagen flyter på som det ska
Jag pratar i telefonen och mannen spacklar
Undra om vi hinner börja måla taket i kväll?
Det ska på ett lager till med spackel och så slipning såklart min favorit syssla :o/

Såå dutti :o)

GLAD PÅSK!

chicken01.gif chicken04.gifchicken02.gifchicken03.gifchicken05.gif


KAa KA KAa KA!!!!

Jag måste ju önska er en glad påsk oxå juuu :o)



GLAD PÅSK TILL ER ALLIHOP DÄRUTE!

 


VÅR

I dag har vi myst på baksidan. Solen har strålat från en klarblå himmel och vi hade 27gr varm där vi satt

här kommer bild bevis :o)
 

Senare på eftermiddagen har vi börjat med renoveringen på kontoret..
Jiiiha äntligen! Nu får jag nog så jag tiger :o)

En bild på chefen in action
   

Pjuuhh

Kom hem från Stockholm i går em.



Vi har haft mysiga dagar med mycket shopping och Bounce på skärtorsdagen.
SÅÅÅ JÄVLA BRA,  :o)
Bland det bästa jag har sett och varit på
Bounce lyckades framkalla alla mina känslor från skräck till varm kärlek helt otroligt ! 
Både jag och tjejerna skrek, skrattade, grät,  tjoade och rockade loss järnet om vart annat
Hela publiken stod upp så vi fick vara med i föreställningen.
Scener flyttade sej och föreställningen var runt om och mitt i publiken
 Det hela slutade med ett gigantiskt skumparty, gissa om vi blev blöta :o)

jag rekommenderar varmt att se showen. om ni har möjlighet
Kort kommer senare. Linnéa tog med sej kameran till pappas stuga

Jag hittade en bild från showen på nätet när en utav dansarna
kör stage diveing
Jag och tjejerna stod mitt under i torsdags hihihi

Viktig information

Jag har träningsvärk i fötterna??? Har ni haft det någongång?
Inte jag heller :o)

Body balance mina vänner! Pröva det! :o)



Livet leker

Solen strålar från en klarblå himmel och det är 10 pluss nu på kvällningen
HÄÄÄRLIGT


I morgon åker jag och tjejerna till el Stockholmo och dansar med Bounce det ska bli sååå frääänt hihi

Vårkänslor

Dagen började med regn och slutade med strålande sol och vindstilla

Jag myste på framsidan och Gubbsnutten kämpar hårt för att hjälpa våren på traven
Det är fortfarande masser med snö men bara på dom sista dagarna så har hälften töat bort och vi kan gå på asfalt igen
VÅREN ÄR HÄR! :o)

 

AJ

I dag känner jag mej liiite sliten!
Träningsvärk sen i måndags träningsvärk sen i torsdags och i går hade vi friskvårds dag på jobbet och vi tog oss en rejäl prommis på en två timmar så där.

Dessutom så lyckades jag hitta ett par gamla Adidas brallor (som jag hade tänkt mej att ha när jag målade eller nått, inte gå ut och gå i) som va trasiga i grenen
Det är inte någon höjdare kan jag tala om för er om man har så volymiösa lår som mej
Nu har jag skav/ brännmärken på insidan av låren. Japp, skit bra!

Så ni kan ju tänka er min sexiga walk i dag med brännmärken på insidag av låren och en gruuuvlig tränigs värk överallt :o)

It´s grrreat!

Jag överlevde!

step

I dag ska jag göra ett försök att köra ett steppass. Det tycker jag är liiite skrattretande och skrämmande. Jag har blivit alldeles för stor så jag lär väl dö nu i eftermiddag.
Men det är smällar man får ta
"Pån bara!" :o)

RSS 2.0