GRÅTT NYTT HÅR!

Att ni ska få ett riktigt GOTT NYTT ÅR önskar jag till alla mina bloggläsare där ute


Fetmätt

Jag gör inget annat än äter och äter. Sitter och äter! Å Äter och sitter
Hälsar på här och där och alla bjuder på det ena och det andra
Pjuuu!!

Det blir vatten och bröd när jag kommer hem....


Längtan

Vi har nu anlänt till Kumla.

Här är det kallt och nästan mer snö än hemma.

Jag längtar efter mina barn,
längtar efter att få komma hem och bara ta det lugnt
Det är jätte kul att träffa alla och åka runt i Sverige men borta bra, hemma bäst så är det bara.

Mest längtar jag efter mina änglar

Norrköping

Julen har firats i Norrköping!

Jag, Tony, Lovisa och mamma bor hos Linnéa och Björn i deras visserligen stora tvåa men ändock, liiite intensivt blir det om man säger så.
Men vad göra?! Linnéa jobbar hela julen så då fick vi ta släkten och vårat pick och pack och åka hit. En 75 mil så där :o)
Det är tur att Tony är logistiker, han är van att packa effektivt. När han stängde bakluckan på Saaben så fick vi stränga order att inte öppna föräns vi kom fram. När vi väl öppnade den så vällde allt ut som i en bättre skämtfilm Hahaha

I går firade vi jul! och det gick jättebra fast det inte fanns stolar till alla och inget mjöl till champinjonstuvningen :o) Alla blev mätta och glada och nöjda över paketen.

Jag är jätte nöjd över att få hålla om min stora ängel. Och att vi alla är tillsammans över julen

I morgon ska vi slåss med alla tokar på IKEA och på söndag gör vi stan eller tvärtom va nu som blir bäst
Hej och hå luden tå! :o)

GOD FORTSÄTTNING FRÅN oss på resande fot.

Julefrid

Nu är det städat och fiint och det blänker om hela huset :o)
Alla hjälpte till och va sååå duttia såå! Tjeck!
Nu är det bara janson och knäck kvar att göra och två dagar kvar att jobba! Sen så!

Till och med ute gnistrar och glimmar det
Ett kort på våran vackra gran på baksidan
Känner ni julefriden :o) Det gör jag!



Sur

Jag hade ju tänkt mej att det skulle bli städat här i huset i dag...
Men jag tänker faan inte göra det själv!

 

Julklappar

Nu har jag rännt runt på stan med alla andra julklapps tokar och jag tror faktiskt jag är klar med det mesta.

Jag ska göra janson och knäck, städa huset och packa ihop det vi ska ha med oss och sen så kan det få bli jul :o)
Men inte i kväll. I kväll ska jag ta mej en julöl, slå in julkapparna och myyysa :o)

GOD JUL GOKUL!



Julbord

I kväll blir det julbord på Gamla teatern med Micke Tornving.

Gott skratt med andra ord :o)

 


Sick

I två dagar har jag bott på toaletten! jag är lite öm nu på vissa ställen :o/



Lördagkväll

Jag har varit extra trött och seg i dag efter en skitkul lördagskväll med masser av trevliga människor.
Det va längesen jag hade så kul faktiskt...Det behövdes!
Tack för det! Linda med nysambon Håkan

Här kommer lite bilder från lördagskvällen

Värdarna Linda och Håkan



Party systrar


Vissa ville inte vara med på bild


Vissa hade inte dom problemen


Sen drog vi på krogen för att lufta våra lurviga


Lite trötta men nöjda i taxin på väg hem


Tack och godnatt!

Att vara stark

Hittade några väl valda ord i en blogg skriven av en hårt canserdrabbad tjej som gifter sej på lördag!
Annas blogg


”…Att vara stark är
att se livet som det är
Att acceptera dess kraft
och ta del av den
Att falla till botten
slå sig hårt
och alltid komma igen

Att vara stark är
att våga hoppas
när ens tro är som svagast
Att vara stark är
att se ett ljus i mörkret
och alltid kämpa
för att nå dit…”

Party

I kväll blir det party hos min minimellan syster. Vi ska fira att hon har blivit sambo och flyttat till större lägenhet. Masser med vuxenpoäng till henne :o)

Själv sitter jag här med en rejäl huvudvärk faan faan fan...
Men i kväll är den borta! Det har jag bestämt för jag är jätte partysugen!
Jag behöver lite glitter och glamor!!! det va åratals sen sist så det är som dags nu.. eller iallafall minst ett halvår sen det va nå party...

Nu ska jag lägga mej i badet, ta förton treo och ett par alvedon, lägga mej på spikmattan, ta lite näsolja, äta nå grönt å nyttigt, ta en hutt med Movitotal (vitaminer) Rigga mej till tänderna i allt glitter och bling jag hittar!
Va kan jag mer göra?

Sen så jäklar blir det party! :o)

Jiippiiii

ÄNTLIGEN FREDAG!

Guu va skönt. Jag orkar ingenting på veckorna. jag sätter mej här en liten sväng efter maten och orkar knappt vicka upp locket på laptopen... så det blir inte så mycket bloggat. men nu kan jag iaf skriva

TGIF...youuoohhoww...

I kväll blir det idolfinal om jag håller mej vaken tills dess :o)

Helgen

Eftersom helgen har gått i dansens tecken så kommer här några coola street dans bilder från SM och tävlingen i Sundsvall och nån mindre bra från själva dansfesten i helgen.



SM i street i Eskilstuna



Street tävling i Sundsvall



Och bild från helgens bravader






Och vi som va med :o)
   
Snygg syrran, Jag och urmodern med svärson


40+

Här kommer lite bilder från min födelsedagskväll :o)



Mina gullknoppar som fixat och trixat
Puss och tack för den bästa födelsedagen på länge :o)
Och ett extra tack till mitt hjärta långtbort för paket!



Sushi mmmmmums :o)

Och sen blev det



Kanske den bästa av alla milleniumfilmerna ..... skitbra! Lisbeth Salander - min hjälte!

Maggan gissade rätt och vinner härmed en biljett till Bounce i Aprill :o)
Puss och Vassegoo till dej!

Today is the day

Nu ska det firas!

Först sushi restaurang och sen går vi på bio Jag gubben och minstingen. Nästan hela familjen
Myyyssss
Jag är såå lycklig :o)

Det är inte så svårt att göra mej nöjd Lite rå fisk och en film hahaha
Gissa vad vi ska titta på?

RSS 2.0