Dödstrött redan

Första arbetsveckan och jag är som en trasa... hur ska den här hösten bli

Jag har legat med migrän hela helgen och inte hunnit något av det jag tänkt mej..

Ja ja nu är det snart dags för en ny arbetsvecka.

Hoppas jag fixar den bättre


Onsdag

Mitt i vecket!


Lat söndag

Lovisa och jag har myst ner oss i soffan efter våran långprommis och äter middag och kollar på film 
Det va längesen jag rörde på fläsket så undra om jag kommer att få träningsvärk i morgon hahaha

I morgon börjar jag jobba.....

Kräftskiva

I går avslutade jag semestern med ett kräftkalas hos systeryster. God mat, masser med skratt och trevligt sällskap :o) Det är livet de!

I dag har solen strålat med all sin kraft på Anaris och jag har bara tagit det lugnt och sugit åt mej av dom sista solstrålarna.... Nu kommer hösten







Familje kväll!

Kanske sommarens sista grillmiddag ute.... Hur ska jag klara mej till nästa sommar

Myyyys med
Lovisa, Tony och bloggerskan
Extra gott blev köttet med våran nya vacum marinad skål..rekomenderas :o)



Skålen finns på duka heter Vacuvin Instant marinater och den är värd varenda öre även om den kostar en slant


Efter maten mös vi ihop oss i soffan allihopa och kollade film
Jag älskar min familj :o)


Syster besök

I dag kom mina systrar och mitt syskonbarn hit på en kopp kaffe

Syster Anna och gofisen Emma



Min andra syster Linda is living in the fast lane. Hon fastna inte på bild :o)



Emma "bakade" och vi pratade skiit som bara systrar kan :o)




Snart bär det i väg

På måndag börjar jag jobba! Det känns konstigt. Det känns som om jag har glömt allt efter fem veckors ledighet!  
men det går nog ett par timmar sen känns det som jag aldrig varit ledig...
Det brukara vara så...

Hösten är så lång... Inte en endaste röd dag och julen i år ligger inte så bra den heller. Ja ja men samtidigt så känns det ganska bra att komma tillbaka till rutinerna och i vår tar Lovisa studenten, så nu det gäller det att börja planera och  framförallt börja spara....

Men det är fortfarande semester och solen skiner :o) tror jag ska lägga mej ute i solen nu

Hej sålång såläng!

Badrums djungeln

Nu börjar vi på badrummet snart! Tony har iaf pratat med hantverkarna och vi har införskaffat lite grejer så nu är det på G!

Det här har vi köpt so far :o)
En Tapwell blandare..förlåt vattenfall ska det vara :o) hihi så snyyygg..Nöjd!
och en kul botten plopp Haha han som sålde den sa att vi skulle ta den för den va så kul. Och det är den!

 

Handfat och underskåp
IFÖ sense


Svedbergs dusch och blandare



Heja heja...

Banta?

Sitter och tittar på kort från semesterna och inser att jag måste banta...

Fyy i helvetes jävla skit bajs!!

Jag vill vara smalare, Jag bör gå ner i vikt för min hälsas skull men jag har ingen som hellst lust att banta.. Det är så jäkla jobbigt, tråkigt, smärtsamt och jag kommer blir helt knäpp i huvudet!

Hur faan kan jag vara så dum att jag går upp alla kilon som jag kämpade av mej..Inge svårt iofs. Jag mår gott njuter av livet och är lycklig. Hemska mej!

Nu måste jag banta... Då är jag faan inte lycklig...

Det går nog ganska bra att gå ner men det som är svårt är att behålla vikten... Då måste jag ju pina mej i hela mitt liv. jag behöver någon som kan vända på mina tankar så jag inte tycker att det är livet att äta!

En person som har ett missbruk tex rökning och vill sluta behöver aldrig vara nära en cigarett igen
Jag därimot måste äta... men bara lite....

Tänk er att ge en alkoholist bara en liten sup om dan, trigga nerven, utmana ödet hela tiden för resten av livet... Det är inte lätt!!

Ja men du får ju äta säger ni.. Jaa men bara lite, lite och aldrig det jag vill. För resten av livet...Skitenkelt!

Kan någon komma hit och ändra i mitt huvud Tack!

Semestertripp i bilder

Grillfester,grillfester ett par grillfester till och Ikea, ikea, ikea haha hinkvis med skratt och masser med kärlek :o)
Och Lite kultur han vi oxå med...

Hos maggan och Jonny. Myyys och masser med skratt! :o)
         

 Mot Örebro till släkt och vänner :o)

              
   

Till slut kom vi till mitt stora hjärta i Stockholm
Myyys, rehab och kultur..
               


Det kommer mera

Jag har inte bloggat på ett tag och det beror på att jag har semester? :o) 
Det kommer bilder lite längre fram så ni får full uppdatering
puss å kläm!

semestra

Efter mycket stön och stånk och litervis med svett så har vi lyckats med att klippa häcken, slipat och oljat in båda altanerna....Å....nu har jag ont i huvudet...altanolja stinker....suck!

Nu är det dax för lite semester på semestern!

Men först måste jag städa..... Det drog in tonnvis med slipdam både framifrån och bakifrån så... nu ska vi städa... om jag inte dör först...

Så har vi satt Lovisa på tåget vidare med flyg till utlandet med tre andra babes!
Dom kommer få skitkul!! Fast jag saknar henne redan :o(

Men guuuu! Nu kommer regnet :o) Äntligen!! och jag hoppas åska! Det behövs en rejäl urladdning nu Det har varit såå hett i nästan tre veckor så det är dax nu

Hahaha och regnar gör det det kan jag lova...jäklar vilken skur.... :o)

Nu kom det en blixt...Nu loggar jag ur
hej sålång såläng! :o)

RSS 2.0