Städat!

I bland är det tröttsamt att blogga som nu när det tar tre kvart att komma in.
Är det fler som har sådana problem?

Nu har jag iaf städat!!!
Jag säger alltid att jag ska helg städa på torsdagar för kunna vara "ledig" hela helgen sen och så sitter jag där i alla fall på söndag em och gruvar mej för att damtrasan måste fram
Men nu har jag städat och det är torsdag
Visst är jag dutti? En gång av hundrafyrtio tre tusen är väl inte så dumt!?  :o)

I morgon ska jag på 85 års kalas. Min farfar ska firas med blommor och blader.
Tänk för 85 år sen undra vad dom gjorde då en sån här vanlig torsdagskväll? Kardade ull och fixade pinnarna på trä krattan så den skulle vara fin till sommaren. Eller kanske tog familjen sej en sväng om i stugan.

Fast man sov nog nu för att inte slösa på stearinljusen. Trängdes med gubben och den minsta i kökssoffan och slogs med vägg lössen.


Det är inte alltid så lätt att göra som mamma säger :o)

http://www.kossan.se/roliga-filmer/pojke_studerar_hundbajs.htm

BÅL

Träning med grannen
Vi har kommit på att vi tränar på samma ställe så nu kommer jag inte undan :o) Jag vet inte om det är bra eller dåligt..


I dag blev det BÅL.




Känner du av problem som ont i ryggen och dålig kroppshållning? Då är detta pass något för dig. Begreppet bål avser kärnan i kroppen, dvs. de muskler som stabiliserar bålen kring skulderblad och axlar. Det är numera väl känt att de här musklerna påverkar vår balans, koordination och styrka. Bålträning stärker musklerna i buken, bålen, ryggen och svanken samt den nog så viktiga bäckenbottenmuskulaturen. Under detta pass jobbar vi med pilatesbollar, som hjälper oss att hitta de djupa magmusklerna. Skillnaden mellan styrka och rörlighet är att rörlighet jobbar mer med balansövningar, rotationer och rythm.

Saker som suger...musten ur mej

Måndagar

Kliva upp på morgonen

Mötet på jobbet

Extra mottagningar

Promenad till innebandy match när man är proppmätt

Kika in i tvättstugan

Den tiden i månaden...

Att jag måste röra på fläsket NUUUU!


Vinter

Nu har jag och Tony tagit oss en lång prommis i det härliga vinter vädret.
Det blåste lite kallt men härligt var det. Vi mötte Linnéa på halva vägen och Tony var tvungen att ta kort på sina  babes i det vintriga solskenet :o)


image350

Vimmelbilder

Gårdagen va en lyckad kväll med god mat läskande öl och trevligt sällskap

Johan och eller Anna lyckade tillslut boka ett bord på Mark Twain och efter vi va mätta och belåtna började Musikpoliserna spela gamla covers från 80-talet...sååå bra Fast lite fel kändes det när 40-50 åriga poliser i uniform spelade ACDC :o)


Men vi rockade loss och jag fastnade till och med på vimmelbilderna.
Jag ser ut som en lycklig julgris utan hår *skrattar gott*


image347


En bild med fart och fläkt på MusikPoliserna. Applåder och visslingar....


image348


Kul vare :o)

Perspektiv


En pappa gick förbi sin sons rum och förvånades över att se att det var så fint städat och att sängen var bäddad. Så fick han syn på ett kuvert som låg på kudden, adresserat "Till pappa".

Med onda aningar och nervösa händer öppnade han kuvertet.


Pappa,

Jag är ledsen att jag måste skriva det här till dig. Jag var tvungen att sticka med min flickvän, för jag vill inte bråka med dig och mamma.

Jag vet att du och mamma fortfarande tar mig för ett barn, men jag är alltså 17 år och jag vet hur jag skall ta vara på míg själv.

Jag älskar Susanne, och hon är bara så söt. Men jag vet att ni aldrig skulle gilla henne för hon har piercingar och tatueringar och för att hon inte har så fina kläder och för att hon är lite äldre än mig. Också för att hon har fem barn och hennes yngsta dotter är i min ålder.


Men det är inte bara något tillfälligt! Susanne och jag ska ha tvillingar! Och Susanne säger att vi kommer att bli väldigt lyckliga tillsammans.

Susanne bor i en campingvagn ute i skogen, och hon har tillräckligt med ved för att hålla oss varma nu när det blir kallt till vintern.

Vi delar så många drömmar om framtiden. Hon säger att hon ska köpa massa dataspel till mig. Susanne älskar barn. Alla henens barn har olika pappor, men hon säger att med mig är det annorlunda. Jag vet att vi kommer att vara tillsammans för alltid. Susanne säger att jag är mycket mera man än de äldre killarna hon har varit tillsammans med.


Susanne har öppnat mina ögon för att hasch faktiskt inte är skadligt. Hon är en businesskvinna eftersom hon odlar sin egen hampa och säljer det för att försörja sin familj. Susanne är duktig med pengar; hon byter lite av sitt hasch till kokain och ecstasy med grannarna. De andra som bor i skogen är också företagsfolk.

Det jobbigaste är att Susanne har aids men vi kommer att göra allt tillsammans för att göra det så bra som möjligt för henne. Det finns ju mediciner.

Oroa er inte för mig, jag är väldigt lycklig! En vacker dag är jag säker på att vi kommer och hälsar på er, så ni kan få se era barnbarn och mina styvbarn.

Jonas.




PS

Inget av det här är sant. Jag är hos Thomas. Jag ville bara säga att det faktiskt finns värre saker i livet än betyg.

Mina betyg ligger i skrivbordslådan. Ring mig när det är säkert för mig att komma hem.


Lördag

ÅÅåhh va skönt att vara ledig
Lata sej på morgonen
Ta en lång frukost fika
Softa lite framför datorn
Kanske åka en sväng på staden och kolla in golv
Ta en fika på stan
Fixa någon slags mat till barnen i kväll
Möta upp Johan och Anna på staden
Äta middag på Dalwhinnie


AAAAhhh lättja :o)











Landstings anställd

Varför måste livet vara en uppförsbacke. Jaa oki jag kan acceptera det men att det måste finnas människor som bara på ren jävelskap lägger ut vägbulor det accepterar jag INTE.

Jag är så trött på att ständigt vara på min vakt , kämpa och slita för att inte bli utnyttjad och lurad. Medla och ta skit för andra. Vad är det för fel med att vara trevliga med varann. Vad är det för fel med att dra åt samma håll, vad är det för fel att hålla sej till lagar och regler?

Nu pratar jag om min arbetsplats först och främst och om att vara fackligt ombud. Vilket jag i vanliga fal tycker är jätte intressant och roligt.

För att göra en historia kort är vi tillsagd att använda våran flex som övertid. Jag har en 40 timmars vecka och om arbetet kräver att jag ska vara kvar så blir det övertid..det finns en lag om det..
Flex blir det när jag väljer att vara kvar inte när jag måste.

 Vi är väl förfaan inga Florens Nightingale Vem jobbar gratis i dagens Sverige?
Joo dumma landstingsanställda.

Visst låter det helt sjukt..hur kan jag bara vilja ha betalt för att jag arbetar övertid?? Hur kan jag kräva att man följer Svea rikes lagar. Helt otroligt!
2008 är det nu och vi har inte kommit längre!

Jag blir sååå trött ledsen och ARG

Aaarrrggghhhhhh

Jag måste banta..men jag VILL INTE!!!.. Vad gör man?

Till alla mina vänner!
Beväpna er med extra tjocka sugrör och kom hit så har vi cocktail party på Stor Nina I morgon kväll 19.30


Kärnfamiljen

I dag har jag haft fin främmande av min pappas andra fru. Funderar lite över min familj...

Min mamma och H.  H:s två barn och ett litet barnbarn
Min pappa och ingen just nu.
I som är pappas ex efter mamma
Pappa och I två barn. Mina systrar L och A

Jag och Tony Mina två barn Linnéa och Lovisa
Barnens pappa och M och hennes tre grabbar

Hänger ni med? ... Jaa en helt vanlig kärnfamilj

Vi hade jätte trevligt iaf. I hade bakat en makalöst god kladdkaka... hälften försvann rätt fort :o) Jag kokade kaffe och vi pratade så att jag nästan glömde att jag skulle möta Linnéa.
Och så fick jag låna sy maskinen så jag kan sy upp mina gardiner som är upptråcklade på alla möjliga och omöjliga sätt.

CS

Nu har Linnéa oxå börjat lira CS/ counter strike. Spring runt och skjut på varann spel. Som min kära man roar sej med på kvällarna.

Tony for genast och överlyckligt till El-Giganten och införskaffade henne ett headset så dom kan prata med varann Så nu sitter jag nere i vardagsrummet och hör när dom pratar med varann
-Passa rygg, passa rygg......Bomben plantad........ahhhh, head shoot.... hi hi hi

En liten cs nörd på övervåningen och en stor en nere och jag som nån PT kläm noob i mitten... 


Hej hopp

Huvudet sitter kvar och följde med mej till jobbet idag till alla glada och trevliga och empatiska arbetskamrater som jag har.

Vi har nyss smällt i oss en fet mackidonkan och nu sitter jag här och undrar om jag ska orka lägga upp fötterna i soffan en sväng eller om jag ska sätta på en tvätt.....Det blir nog tvätten dessvärre.

Apropå tvätt
Min äldsta ängel (Linnéa 17) frågade mej häromdan om jag, Maigiz och jämtlands power tävlade om vem som tvättade, städade, lagade godast mat och promenerade mest. Det va det ända vi skrev om.. boooring

Jag fick lugnt förklara för henne - Men vännen vi tävlar ju inte. Det är ju det vi gör, det är våran fritid....mer eller mindre. Men väldigt mycket av fritiden går åt till det när man ska ha ett eget hushålle  Som Lotta på bråkmakar gatan skulle ha sagt!..Hemskt men sant :o)


Ajsing bajsing lilla vän....

I bland funderar jag på att kapa av mitt huvud. Eller åtminstone borra ett hål och släppa ut det svarta rökmolnet som finns där inne.

Jag hade inte särskilt mycket för mej i helgen så jag slappade loss riktigt och vad händer joo då som ett brev på posten kommer det satans huvudvärken och pansar plåten som någon spikat fast på min nacke och axlar.

Fram med pillren. Jaha vad händer, jag mår illa som en gris och så blir jag liggandes och kan inte röra en fena. Jag mår illa dels av alla tabletter och av att ha ont. Bad combination.
Så i dag har jag släpat mej ur sängen och ska ta mej en promenad ute. jag måste bryta den onda cirkeln.
Jag får väl hålla mej i skogen så kan jag krekes som jag vill :o)

Ännu en ny morgon...


Jag är oxå en människa!

Funderar...Varför känner jag som jag gör? Varför blir jag besviken..
Kanske för att det hänt x antal ggr sen jag skilde mej. Folk som bestämmer åt en. Vänner som väljer bort, Mycket för att dom inte klarar situationen själva! Andra ggr för att dom tycker att jag är en jävla idiot!

Hela gamla kompisgänget ska träffas och inte vet dom vem dom ska bjuda han eller hon
- Ja men dom är ju skilda! Då bestämmer VI att dom inte klarar av att vara på samma fest! Vi bjuder han! Eller så bjuder vi ingen. Det blir enklast så dom får ju skylla sej själv att dom ställt till det så för OSS.
Det svider när man blir ut frusen av sina vänner. 

Men jag fick väl skylla mej själv!
-Håll dej utanför för faan du är ju skild och vild!!  Jag får väl skylla mej själv!
Och dom har rätt. Jag va inte så gullig första året.  Men jag vet att jag behövde det. Jag behövde flippa ut ett tag.
Men det är många år sen nu som jag va skild och vild. Jag gjorde mitt val och dom gjorde sitt!

+ Att jag är ett skilsmässo barn....Då blir man utesluten från mycket!.
Så det är väl ett känsligt ämne för mej!

Men det verkar finnas andra som oxå har en tendens att välja åt mej, att utesluta. Det svider konstigt nog fast jag egentligen inte har någon lust.
-Jag trodde inte du ville! Vad menar man med det? Hur kan man veta det? Och även om jag inte vill så vill jag naturligtvis bli tillfrågad speciellt när alla andra blir tillfrågad. Varför blir inte jag det?
Undra vad jag har gjort nu?  Det va ju längesen jag var skild och vild! :o) 

Undrar om det beror på att jag räknas som en mamma figur.
En klippa som bara finns där i ur och skur. Som man inte behöver ta så mycket hänsyn till
Centrum som alla surrar runt. En Uber Kvinna med tusen tentaklar som  varmt fångar in sina barn när barnens vingar inte håller så bra. Tröstar, lyssnar, Bryr sej
En mamma behöver man ju inte fråga!
Hon vill stå där stolt som en fura med båda fötterna djupt ner stuckna i myllan. Hon vill ju inte flytta sej.
Hon vill  bara vara hemma och ta hand om alla andra! 
En sån figur bara ger och ger och var hon får sin näring ifrån behöver ingen veta.

Ett tips till er som tror på Uber teorin! 
Jag är oxå en människa! Ganska lik dej :o)

Fredags nostalgi






Fräcka Fredag: 1988, SVT. Malena Ivarsson, lust och erotik.

Nattsudd: 1985-1991, SVT. Svante Grundberg och Björn Wallde groggade, bolmade och visade obskyra filmer.

Gymping: 1983-1984, SVT. Susanne Lanefelt lärde tittarna att kniiiipa.

Bara sover gör jag...




Natti natti


Våren är på G

image346

Finaly

I dag har vi beställt tapeter till Linnéas, Lovisas och vårat sovrum så nu bär det av hi ha ho
Det kommer att bli såå snyggt

En as cool designer tapet till Linnéas rum i brunt och bege
En skit snyg fondtapet till Lovisas rum i vitt svart och resten ljusrosa
Och en vit blank medaljong tapet till vårat sovrum
Bilder kommer om ett halvår när fingrarna kommit ur och tapeterna sitter där dom ska :o)

Fint kommer det att bli iaf!!
ni kan ju få några bilder på våra nya snygga möbler och inredningsdetaljer som vi köpte på IKEA
VARSEGOOO!!

               

   

Väder och tandställning

I söndags va det kanon väder masser med nysnö och någon minusgrad och en underbar sol som kikade fram och gjorde snön till glitter
I dag är det tö och snorhalt, svarta smuts ränder efter vägarna, Såååå trist!

Jag och Linnéa ska snart ta en sväng bortöver storskogen för att möta Robin...Om jag orkar jag är såå jäkla trött.

Lovisa fick tandställning i nedre tand raden i dag och jag höll på att somna när jag satt brevid och höll i handen. SÅÅÅ trööt. Stora syster tycker att hon ser ut som Ugly Betty nu :o) en rad med bling uppe och en rad med bling nere Schysst va!


Kändisar

I kväll blev det body balanse på det lilla gymet med det stora hjärtat :o)

Det är gratis träning hela veckan för alla Östersundare på Fristilen så det var packat med folk när jag och Linnéa gled ner för trappan. Plötsligt kände vi oss ganska betittade. Där rakt framför oss var en gigantisk bild på
mej, min äldsta dotter och den stora pilatesbollen.

Alla ville naturligtvis ha autografer men med hjälp av våra snabbt inhyrda bodyguards så lyckades vi bana väg genom folkhavet och ta oss in till gymsalen där vi skulle ha vårat pass.
Det är viktigt att behålla sin integritet även om man är så enormt kända som vi :o)
Som det står i reklamen:
Detta är våran mor och dotter tid!

När vi gick hem så fick vi tiderna när reklamen sänds på 4:an 
Så 20.15 satt vi bänkade framför burken. Det kändes lite knepigt att se sej själv på TV och fort gick det men som tur va spelade Tony in det stora eventet. så nu kan vi spola och se om och om igen :o)

För den som vill se våran fem sek of fame kan ni bänka er framför dum burken 16.25 i morgon tisdagen den 15 januari eller om ni missar kl.18.28
Eller på onsdag 20.53 och 23.48


En massa ord

I bland är det så seegt att komma på något vettigt att skriva om. Skriv bara nått totalt ovettigt då mässar min familj jaha ja! Så nu gör jag det . Skriver en massa strunt om ingenting. Fast det är ju att Blogga att skriva mycket om inget eller allt om nått.

I morgon har vi iaf bokat in oss på ett bodybalance pass. Skönt att komma i gång nu igen efter julen Tyvärr är inte Linnéa lika på nu när hon börjat lira innebandy igen. lite synd samtidigt som latmasken i mej tycker att det är ganska skönt  Men nu ska det bli av iaf!

Och ingen reklam har jag sett än! Mamma har sett, hon ringde och skrek i luren att vi var såå snyga :o) Å en massa andra har oxå sett snutten men jag lyckas alltid missa.

Borta

Julen är borta jiiihoo :o)

En tur

Nu ska jag oxå ta mej en promenad till Odensala det tar ungefär 15 min :o) Jag ska följa Lovis genom våldtäkts skogen till lillsjögården. Sen svänger jag av upp mot Storsjöskolan och statolj. Någonstans där möter Tony upp med bilen och sen far vi och hämtar Linnéa som jobbat hårt i dag inventering på ÖB till Innebandy laget

Att gå skogsvägen straxt ovanför Storsjöskolan mellan Torvalla och Lillsjön väcker minnen Undra hur många ggr jag har åkt längdskidor och sprungit i det elljusspåret. Eller gjorde vi något annat Maggan?? :o)

Slutet

Jag måste plocka bort julen nu.............


Dagens

Kollar let´s dance dricker vin och väntar på att Tony och Lovis ska komma hem

Marsipan Bebisar

Dom här dockorna är gjorda i marsipan. Otroligt detaljrika och noggrant gjorda. 
Ganska makabert men vansinnigt söta :o)


 

            

image334





Dagens middag

Ägg burgare med klyftpotatis

Grovt hamburgerbröd,
champinjon ost,
hamburgerkött,
och ett stekt ägg

Klyftpotatis och Gurk vatten
MUMSFillibabba


Vad är det som är fel på dagens barn och ungdomar

Hur ska man hinna informera sina barn om alla galna saker som finns på Internet och som sprids som löpeld
Hur ska man hinna innan det blir som i Sundsvall Läs här
Jag blir rädd!!
Nu är mina tjejer lite äldre och har hunnit lärt sej ett och annat. Som tur är Men tyvärr finns det mycket skit där ute. och så lätt att hitta.

Såg nu på nyheterna ett reportage om händelsen i Sundsvall och det värsta är att ungarna filmar varann när dom "tar ihjäl varandra" Helt jävla sjukt!!...Jag mår illa!

Jaha

Jag tittade hela kvällen i går och halva har jag av verkat i dag...Och inget...I går var jag tvungen att gå på toa och naturligtvis så kom reklamen då och jag såg slutsekunden med brallerna nere


Reklam

Nu är det reklam på 4an. Ni måste kolla!!  Det gör jag hela tiden...
Jag kommer att sitta som klistrad tills jag får se Fristilens reklam. hi hi.. En kille i Linnéas klass hade sett oss i går natt vid tolvtiden...så nu är vi på gång.. :o)

När vi va på bio i Lördags så kom helt plötsligt fristilens limegröna hjärta fram "dunk dunk"  jag högg tag i Linnéas arm och klämde fram ett litet fjortis skrik - Linnéa det är viii...iiii...... Linnéa skämdes! konstigt va? men tyvärr var det den gamla reklamen utan oss :o( och Jag slapp få hjärtatack



Fristilen har oxå haft en reklam i Östersunds posten i lördags men inte på oss men vi kommer nog framöver
Håll ögon och öron öppna! Det ska jag :o)

Att tvätta eller inte tvätta

Undra om jag ska sätta på en tvättmaskin??

Back to business

Nu har jag avverkat en heeeel dag på jobbet, handlat och lagat middag..Åter tillbaka till verkligheten..shwääm.. Det känns som jag aldrig varit ledig.

I huvudet på mej

I dag har jag gjort ingenting Jag har inte äns klätt på mej. 

På något underligt vis så tror jag att om jag gör ingenting i dag, (möjligtvis kollar några bloggar och tittar på tv, kanske äta lite oxå) så behöver jag inte gå på jobbet i morgon
Eller så är det bara så att jag är helt paralyserad av rädsla...jaa så är det nog.... Min tid är ute!

Så nu har jag ångest över att jag inte utnyttjat min sista dag i frihet.
moralknorr:
Är huvudet dumt så får kroppen lida/ Hur man än gör så har man arslet bak


ARN

"A man in the holy land.
A woman in the frozen north.
A war that kept them apart."



Klart sevärd! En vacker och historisk film som bör som alla filmer avnjutas på bio

Herpes attack

I går röjde vi ihop här hemma inte all jul för den ska ju inte ut förräns 20dag knut. Men det känns skönt att ha röjt i hop nu när man börjar jobba på Måndag... Hjälp det kändes avlägset...jobba vad är det? :o) 16 dagars ledigt, en halv semester, så skulle man ha det varje jul men på måndag är det back to business

Det har varit ett bra jullov men något säger mej att jag fortfarande är trött. Bland annat så har jag fått fem munsår. Jaa ni hörde rätt 5 st stora jäkla blaffer.... Jag ser ut som Olinda ankläpp. Munsår brukar komma när jag har extra nedsatt immunförsvar. När jag är trött och slut, sjuk eller om det är den tiden på månaden. om ni förstår... 

Nu är det visserligen den tiden på månaden det är ju rätt men jag ska väl vara helt ut vilad och fullt frisk nu och klara en herpes attack utan problem men tydligen inte.
Det värsta är att man ser helt grotesk ut och att det gör såå jäkla ont

Fram med Vectavir eller kanske va det Anti jag köpte sist. Dom hjälper lite iaf.
Det är det enda som jag har varit med om i mitt 40 åriga liv som jag har haft munherpes som fungerar och tro mej jag har provat alla konstiga kurer som dom visar på reklamen och några till

  Reklam på min blogg :o) Men dom hjälper! 


Connie..helt otroligt.. jaa det är hon som sjunger


Snart klar och NyÅr

Nu har vi snart monterat och fått upp alla saker vi inskaffat. Nu är det bara Jätte tavlan Sune som ska upp i trappan. Ni vet där det är som högst i tak och svårast att nå..där ska den sitta :o)

Här kommer lite kort från nyår håll tillgodo

Min nya hårfärg blir bättre på kort :o)



Nyårs dukning hos Tonys bror Leif och Jenny. Leffe kollar recept



"Pojkarna" lagar mat Kanon gott!



Jenny, Leif, Anjelika, Jag, Erik och Tonys mamma med rygen i mot kameran


Jag fetmätt


            GOTT NYTT ÅR everyhopa!
   


kartong kaos

Efter 60 mil och 8 timmar inknölad i baksätet mellan alla grejor och med en stor tavla i nacken så är vi äntligen hemma...phuuu
Tyvärr fick vi inte med oss vitrindörrarna det fattades 3 ynka centimeter på ena sidan ..jääla skit..  Men som tur va har Tony bra kontakter i transportbranschen så dom kommer nog upp så småningom.

Lyfte just på huvudet och tittade ut över kaoset i mit hem. jahaja..Det är som julafton igen :o)
8 tomma flyttlådor och massor med möbel emballage och andra små och stora kartonger. Vi började med monteringen i går men orkade inte göra klart
Med dubbla rader i våran nya Billy bokhylla i EK fick vi faktiskt in alla böcker så nu har vi snart packat upp den sista flytt lådan. Och vi som bara bott här i 4 månader :o)

Nu ska jag sätta på kaffe och väcka mannen i huset ... se you!


Vill ha

Varför fick inte jag en sån här i julklapp???
En USB wine

 http://www.mensup.fr/usbwine/usbwine.swf  


Fet mätt och lat

Detta har varit en lat dag. Vi har bara åkt runt och fikat hos alla vi vill hälsa på och pizza blev det till middag. Perfekt mat i dag
I morgon arla åker vi hem.
Med alla grejor från IKEA.. jiiiha...längtar nu!

Lovisa och Linnéa är ensamma hemma i kväll så jag hoppas att huset står kvar när vi kommer hem :o)


2008

Jaha då va det ett nytt år då 2008....08:ornas år..hi ha ho..vilket oootroligt roligt skämt av mej :o)

Bilder på våran nyårsafton kommer när jag kommer hem igen för jag glömde att ta med mig kortläsaren

God mat! Varmrätt + efterrätt masser med dryckjom och tokiga fulla karlar som sköt enorma fyrverkeripjäser samtidigt som vi skulle till. Lite farliga va dom men när jag hade fått ställt mej bakom en stor en (alltså en en ,ett träd) så var det vansinnigt vackert iaf :o)

I dag snöar det här i Örebro...tänk er ..jag måste nästan ta ett kort på det sen.
Hemma verkar det ha gått bra .Pratade med äldsta dottern i går när dom hade kommit hem och alla levde :o)
Det är ganska skönt när dom börjar växa upp och man kan lita på dom. Hon tyckter det är kul att ha eget hushålle som hon uttryckte sej. Taget från Lotta på bråkmakargatan

Den yngre sorten verkar oxå ha haft det bra....Även om det kanske skulle kunnat vara ännu bättre om vissa lärde sej vad måtta var.....och nu menar jag inte min dotter....Sånt är trist..

RSS 2.0