IKEA

Hej hopp sockertopp!

Så här ser det ut när två brudar åker 20 mil för att gå på IKEA en lönehelg fyra veckor före jul :o)
Vi var inte ensamma om man säger så!
Men vi tog det lugnt och hann kika runt lite på Birsta köpcenter oxå.
Linda hittade en skitsnygg klänning till nyår och på IKEA hittade hon krukor med blommor i och masser med inrednings pryttlar till sin stooora lägenhet

Fast jag inte skulle ha något lyckades jag endå hitta en massa som jag bara måste ha på Ikea, tavlor, ramar, en soffkudde, ölglas och ljus förståss..konstigt!

Linda trött! Man sitter där man kan :o)



Snygg och lej! :o)


Det va tur att jag hade en vagn att luta mej på...GÄÄÄSP!

Spännande

I dag efter jobbet så köpte jag Biljetter till Dawes julshow som är 6 & 7 Dec 
Dansskolan firar 50 års jubileum så då drar dom på lite extra och Lovisa ska vara med i minst 10 utav dansnummren.  Det komer tydligen bli det bästa vi någonsin skådat :o) Enligt Lovisa själv.
Så det ska verkligen bli jätte kul och spännande

Efter biljett inköpet så följde jag med syster Linda till hennes nya lägenhet. Hon behövde hjälp med att sätta upp lite tavlor och puttsa kristallkronan, ett ypperligt jobb medans man tittar på bonde söker fru:o)

Det börjar bli riktigt hemtrevligt hos min lilla syster så snart blir jag nog bjuden på middag kan jag tänka mej.
Det ska oxå bli spännande :o)  


Uppdatering

16 nästan 17 kg De ni! :o)
wooohoo!


Bounce

Nu har biljetterna kommit! I aprill åker vi till Maggan i Uppsala och väldgästar
Och på Lördag så ska tjejerna, jag och Maggan gå på The last Bounce på Globen
Det ska bli sååå jäkla kul!
Här är ett smakprov på showen som vi var på förra våren - Caution Skiit bra helt enkelt :o) 


pömsig

Guuu va jag är tröööt!
Vi lämnade Linnéa vid tåget 06.00 i går morse sen gick jag som en zombi fram tills jag däckade i soffan
19.30 och vaknade i morse lagom att kasta mej i duschen

Nu blir det arbejde
Hej så lång så länge

Twilight

Linnéa har beställt pankakor!
Efter maten blir det

Twilight - New Moon :O)


Trombvarning

Jaha så va det söndag då
På övervåningen ser det ut som en tromb har dragit fram. pjuuuh!
Jag trodde inte det skulle vara någon skillnad att ha en eller två babes hemma men det märks om man säger så!

Hela huset livas upp! Det skrattas och tjoas, volymen dras upp tre snäpp både på tjejerna, oss, teven och datorn! samtidigt som tromben drar fram, kläder och smink yr runt Härligt! :o)

Jag tror det har varit skönt för Linnéa att få vara hemma ett tag och skönt för hennes syster att få ha henne hemma ett tag.
Och skönt för mej att få hålla om henne, förhoppningsvis ge henne lite styrka och energi och naturligtvis få skämma bort henne lite ;o)

I morgon far hon tillbaka till Norrköping....
Men snart är det jul och då träffas vi igen!


KRAM


Lördags kväll i stugan

och inget körslag va ska man då hitta på???  :O/

Det är skönt att ha hela familjen samlad men vi är alla lite trötta i dag. Jag har ingen lust att laga mat å ingen annan heller så Tony har åkt och köpt pizza till resten av familjen själv så tar jag väl mej en soppa :o( eller man kanske kan ta kebab med bara sallad. :o))

Undra om vi kan hitta någon bra film på dumburken till smasket!
I morgon blir det iaf bio med tjejerna och gubben nya Twilight filmen - New Moon 
Det ska bli riktigt myysigt! :o) Film är bäst på bio så är det bara!

Nää nu kommer min pizza man
Hej så lång så läng

Just nu

Nu är hon här min snuttplutta!
Fyy vad intensivt det blir... Det är mycket hon vill göra och många hon vill träffa!
Men jag har iaf tagit ledigt i dag och på fredag så kanske jag hinner pusa på henne lite iaf. :o)

Det är fortfarande för tidigt för att kliva upp igentligen. men jag har redan satt på en tvätt, skickat i väg minstingen på skolan, det låter som hon är såå liten :o) mammas 16 åriga bäääbis! hihi
Och nu sitter jag här

Nääe jag tror jag skiter i det här och går och lägger mej

hej så lång så läng

Livet på en pinne

Upp 06.00
Jobb jobb jobb.
Handla en massa mat, åka hem, hjälpa Lovis med middagen, hänga en tvätt, sätta på en ny, pyssla på min dödssjuke man, lite datorhäng i väntan på att tvätten ska bli klar sen blir det natti natti

Det är livet på en pinne
I morgon kommer iaf min pinne min linne pinne :o)

Trist

All snö har smält bort! suck! Såå trist
Och jag måste städa hela huset själv såå trist
Tony har magsjuka.... skit trist! hehe
Desutom är jag lite trött i dag såå trist

Men det är väl bara att spotta i nävarna och ta ta i saken.... Såå trist

Suck!

Mot Frösön

Jag har blivit bjuden på ett glas vin av syster yster :o) så nu överger jag min stackars magsjuke man ( så hemsk är jag, försöker att undvika att bli smittad!) och åker till Frösön och kommer inte tillbaka föräns i morgon
Hålla sej undan och döda alla eventuella basiller med alkohol, Tror ni att det funkar? :o/

Hej så lång så läng!


Stövlar /känger

Vi skulle bara åka in på stan en snabbis och så hittade jag ett par skitläckra vinter stövlar på Scorett ett par CANADA SNOW dojor och som jag kunde ha. annars så har jag för feta vader för stövlar men dom här kunde jag ha hihi -lycka!

Jag högg stövlarna rusade fram till kassan och halade fram kortet snabbt som attan - katching! så va dom mina Big smile :o)

Men när jag provar dom hemma så är dom jättelånga i foten.... va faan!
Jag köpte medvetet en stolek större för jag tänker köpa mej ett par riktiga sulor på gå och löp kliniken och stoppa i men dom får ju inte va för långa
Skiiiit! jag provade aldrig en mindre storlek för vi hade lite brottom.

Jaha det är bara att gå tillbaks i morgon och prova om.... suck.. och hoppas att det finns en mindre stolek.. kanske.. om jag nu ska ha det?!

Faan varför ska man ha så brottom suck
men snygga är dom :o)
Scorett



Till Linnéa

Lägger ut en bild på att det faktiskt snöar i Jämtland för till veckan ska det bli varmare och allt kanske hinner töa bort innan du kommer hit puss :o)


Snart

Linnéa ska börja packa snart
plocka ner dunjackan
och finklean :o)

Om ett par dagar är hon här..... :o)

Skryyyyt!

Har precis kommit hem från första utv-samtalet på gymnasiet tillsammans med Lovisa 16 år

Jag kan bara konstatera att jag har haft en jäkla tur och kanske lite skicklighet från min sida när jag åter igen får bevisat för mej vilka underbara barn jag har

Tjejer som syns som märks på ett bra sett. Som tar för sej av livet! 
Och sen är det naturligtvis roligt när dom får underbara lärare som uppmuntrar tjejer att ta plats.
Jag blir så lycklig!

Linnéa som tog studenten i somras med utmärkande betyg som hon till och med fick stipendium för :o)
Och i dag Lovisa som gör mycket bra ifrån sej och som lärarna tycker är en glad, pratsam, trevlig, säker och intelligent tjej De ni! :o) 

Mina barn är absolut det bästa jag gjort i mitt liv





Måndag


To do list

Här kommer en lista på vad jag skulle kunna göra i dag... om jag orkar...

Städa
Tvätta
Röja ur i tvättstugan
Gräva mej in i klädkammaren
Ta en promenad
Träna
Kolla på film
Byta gardiner i vardagsrummet
Byta sängkläder
Köpa jord och fylla på i krukorna
Handla mat
Skicka ett farsdags sms till min pappa som är på Mallis

Nåväl ett par saker ska jag väl fixa iaf :o)


Jiiiiiiihaaaa :o)

Jag hoppar, skriker och stuttsar av glädje wooohoo! :o)

Mitt hjärta, min egen dansfantom är på danstävling i Gävle hon ringde precis och talade om för mej att hon stog högst upp på pallen
1:a i singel disco Guldklassen

FYY FAAN vad jag är stolt!!!

Lovisa har kämpat så länge och i så många år och i dag fick hon stå på pallen, högst upp, etta och i guld klassen, singel desutom det är riktigt bra gjort!
Tårarna sprutar på en stolt mamma :o) Jag vill oxå va där och kramas...

Grattis gumman!



Det här är visserligen en street bild från förra tävlingen här i Ösd men
det är en cool bild på Lovisa.




Flickan som tystade en hel värld

Snacka om girlpower! Tårarna sprutar! :o)
Lyssna på vad hon pratar om.....Vansinnigt bra helt enkelt!
Det tänder ett hopp hos mej att det faktiskt finns bra människor på våran jord!
You go girl! :o)



Hittade det här youtube klippet på maggans blogg  
Flickan på filmen pratar om saker som många behöver höra och många ggr desutom, så därför sprider jag ordet vidare!

Hård vecka

Fytt i rackarns va jag arbetar! Vi har dragit i gång med kvällsmottagningar för att korta köerna

Pjuuuhh Jag kutar och kutar och tillslut vet jag knappt vad jag har sagt och gjort.
Snacka om löpande band!
Nåväl jag överlever och så blir det ju som sagt va lite extra klirr i kassan.. Jiiha det behövs!

Vecka 47 kommer min utvandrare hem för första ggn sen hon flyttade hemifrån, juni va det då. 
Hur lång tid tog det för dej att åka hem och hälsa på? Jag tror att jag va hem redan nästa dag, men då flyttade jag ju inte lika långt bort som Linnéa.
Det måste kännas konstigt att komma hem efter att ha varit borta i ett halvår, eller kanske ganska skönt!

Det ska iallafall bli skönt att få hålla om mitt hjärta och få skämma bort henne lite grann :o) ehhh eller ganska mycket då :o)
Det blir nog inte så svårt kan jag tänka mej dom har inte haft det så fett alla ggr. mycket makaroner med ketchup har det blivit i Norrköping och kanske en korvskiva om hon har haft tur!

Det ska vi inte äta när du kommer hem :o)
Vi syns snart puss och kram!

Åhej åhå

Nu blir det träning......tjohoo... eller nått. jag känner mej inte riktigt mega taggad men nu fär ma!

Hej å hå luden tå!

Uppdatering

Min viktnedgång soo far..... 13kg :o)

Allahelgona helgen

Tänker på dom som är borta, dom som jag har nära och dom som är långt bort

Älskar er! Puss!



RSS 2.0