Å städat är det oxå :o)


Torsdag

Torsdagsmorgon och jag har helt plötsligt en snutt över att skriva ett inlägg.
Jaha vad ska jag skriva då
Det är skönt att det snart är helg och i kväll planerar ja städning så slipper vi tänka på det sen...men vi får väl se hur det blir med den saken.
Planera kan man ju alltid göra

Ha en bra torsdag


Skriva

Ska man skriva ska man vara på bra humör därför skriver jag inget mer just nu

Ordlös onsdag


Jag

Det va längesen jag la in ett kort på mej så här kommer ett
Varsågoda!
Obs lägg märke till att jag har snytit mej :o)


Com hem

Söndag! Egentligen så skulle jag ha städat i dag men jag tror att vi skiter i det som Alfred sa till Lina.

Vi har fixat en box hit hem för att få digital sändning på TV:n och med den kom 158 kanaler så vi tittar och tittar, av dom 158 ska vi välja 8 st som tur va får man byta en kanal g i månaden om man vill
För det är inte så lätt att välja.

Nääe nu börjar det en film
Hej så lång så läng


En lycklig mamma

Linnéa (Min äldsta ängel) har fått igen en uppgift som hon gjorde förra året. som tydligen hade legat i lärarens gömmor, undra varför?

Tankar om barnuppfostran
Linnéa BF2c

 
Den första och den viktigaste åsikten jag har är att mina barn kommer att uppfostras lika oavsett kön.( Och andras barn borde) Jag tycker det därför att tjejer enligt Sveriges oskrivna lagar ska vara tysta och snälla, inte synas för mycket och det tycker jag är fel. Om jag får en pojke kommer jag att lära honnom att man får vara ledsen och känslig, vare sig man är kille eller tjej. Hon eller han kommer att få utforska världen mycket själv  med mamma och pappa i bakgrunden som säger till vad som är rätt och vad som är fel.

Rousseau säger att barn inte borde läsa böcker, vilket jag tycker är bull shit. Barn lär sig extremt mycket av att läsa och lyssna på böcker tex. vad som är verklighet och lek. I böckernas värld är allt möjligt men dom tar också upp vad man får göra och vad man inte får göra. När man läser en bok lär man sej att stava, läsa, och skriva mycket bättre än på något annat sätt och det är samtidigt roligt.

Om man tittar på hur jag har blivit uppfostrad så är jag mycket nöjd nu, men för 3 år sedan kunde jag absolut inte förstå varför min mamma sa åt mej att jag skulle göra mina läxor eller gå till skolan. Jag uppskattar att min mamma har varit ganska hård med tider och annat men hon har alltid gett mej mycket kärlek och hon har alltid gjort allt för att jag ska må bra.

Jag kommer ha min mammas uppfostringssätt i baktanke då jag ska uppfostra mina egna barn.

Min underbara, kaxiga, ärliga ängel. Jag håller med dej! Vi måste kämpa för jämställhet och mer kärlek till folket :o)
Nu sitter jag här med ett fånigt stolt leende och tårarna sprutar hejdlöst.  yes jag gjorde rätt!
Läraren gav VG men jag tycker definitivt ett MVG hade varit på sin plats
Kan det bli bättre än så här? :o)

Godmorgon

Nu har jag sovit bort ett par timmar till av mitt liv så nu måste verkligen jag maka mej upp. Inget blir bättre av att sova hela tiden. Jag har i stort sett sovit sen kl 20.30 i onsdags kväll. Lite impad blir jag faktiskt!

Koka potatis ska jag väl klara av och steka köttbullar. mmm hungrig är jag iaf 
Upp och hoppa sockertoppa!  ÅÅÅååå hej å håå!

Sova

Jag är hemma med en sprängande huvudvärk och har i stort sett sovit i ett och ett halft dygn.
Är det normalt?
Barnen har precis dragit till skolan så nu ska jag ta en treo och sova ett par timmar till

Natt

Just den här dagen

Vakna, tvagning, på med fejset, hugga en banan
Buss till jobbet

Jobba jobba, jobba, jobba, jobba, jobba, jobba, jobba, jobba, jobba, jobba, jobba, jobba, jobba, jobba, jobba, Jobba jobba, jobba, jobba, jobba, jobba, jobba, jobba, jobba, Fika, jobba, jobba, jobba, jobba, jobba, jobba, jobba, Jobba jobba, jobba, jobba, jobba, jobba, jobba, jobba, jobba, jobba, jobba, jobba, jobba, jobba, jobba, jobba, Jobba jobba, jobba, jobba, jobba, jobba, jobba, jobba, jobba, jobba, jobba, jobba, jobba, jobba, jobba, jobba,

Lunch, lata mej i en halv timme!

Jobba jobba, jobba, jobba, jobba, jobba, jobba, jobba, jobba, jobba, jobba, jobba, jobba, jobba, jobba, jobba, Jobba jobba, jobba, jobba, jobba, jobba, jobba, jobba, jobba, jobba, jobba, jobba, jobba, jobba, jobba, jobba, Jobba jobba, jobba, jobba, jobba, jobba, jobba, jobba, jobba, jobba, jobba, jobba, jobba, jobba, jobba, jobba, Jobba jobba, jobba, jobba, jobba, jobba, jobba, jobba, jobba, jobba, jobba, jobba, fika,  jobba, jobba, jobba, jobba,

Slutade arbetet 16.30
Handla, hem , skotta, äta middag, hänga tvätt, blogga

Kl är 19.32
Nu ska jag slänga upp mina lurviga i soffan sen slår familjen vad om när jag somnar. Jag tippar på 21.05 :o)

DATABÖN


Fader dator som är i centralen,

helgad vare din skärm

Tillkomme ditt tangentbord,

ske din vilja såsom i minnet

så ock på printern

Vår dagliga lista giv oss idag

och förlåt oss våra misstag

Trots att vi icke förlåta dem som programmerat fel

Låtom oss icke ha långa svarstider

och fräls oss ifrån dumpar

Ty företaget är ditt

och makten 

och personalen

i evighet 

ENTER


Vad vet en KO?

Tack snälla ni som gett mej tipps på att piggna till.

I dag ska här städas så jag ska göra mej en riktig piggelin drink med allt jag kan hitta HEJ HOPP!


Insikt

Satt nu och läste lite i mina gamla inlägg! Det är ett jävla tjat hela tiden om hur trött jag är. Otroligt tråkigt!
Nääe jag får nog uppsöka närmaste langare och inhandla mej lite amfetamin
Då blir man kåt, pigg och glad! :o)

Ett tag iallafall! ....

Dessvärre blir man beroende fort, tappar all lust, blir totalt nerkörd i botten, förstör hela sitt och sin familjs liv och blir mer eller mindre en psykotisk dope head som dör ung!
Dessutom är det olagligt!
NÄÄE det va ju en helt värdelös idé! :o/

Någon annan som kan komma på något bättre??

Filmisar

I dag är jag så avslappnad (eller är det helt enkelt så att jag är helt slut ... efter bara en vecka..hmm) så jag knappt orkar slå på datorn pust
Men nu är jag här och kaffet står bredvid så det ska nog ordna sej :o)

När jag lyfter huvudet sitter det en tavla mitt framför mej. En tavla som jag har knåpat i hop av gamla filmisar som jag har fått av min mamma
Den är ganska cool!!
Jag har bla Anita Ekberg, Monica Zetterlund, Christina Schollin, Bröderna Cartwright och Elvis så klart :o) Och en massa andra mer eller mindre kända.

Känner ni igen någon??


Helsvart och frostbiten

Fyyy fagerlund va kallt det är....här......INNE. ...20 minus ute
Alla element är på för fullt och jag har långkalsonger fliströja och det är inte långt ifrån att jag drar på mej mössan och vantarna snart Brrrrr

Det var ett strömavbrott i dag. Hela stan blev svart! Fjärrvärmen har varit avslagen så det tar väl ett tag att värma upp huset
Själv stod jag i en liten hiss på sjukhuset när det blev helsvart.
En av mina medresenärer i hissen fick ett smärre klaustrofobi anfall men som tur va, efter vi/jag hade tryckt hårt och länge på alla knappar med min med resenär skrikandes i mitt öra - tryyyck, tryck dååå! så gick hissen i gång och vi kastade oss ut så fort dörren öppnades. huuuga ingen en kul upplevelse det är tur att sjukhuset har reservkraft som går i gång ganska så snabbt.

I dag var det meningen att jag och Lovis skulle ta oss ett pass på stepen efter jobbet men tyvärr kom det andra saker i vägen så jag/vi får satsa på något annat i helgen pilates kanske.

Nu ska jag tappa upp ett hett bad och värma upp min frostbitna nästipp

Hej så lång så läng!


Vill INTE!

Jag vill inte gå till jobbet i dag AAARRGGHH!


Today

I dag!
Vaknade - trött
Duschade - tröttare
Träningsvärken ganska ok
Jobba, fullt ös - tröttast
Hem laga middag
Syster Linda matfriade :o)
Pratade masser med skit med syrran
Tog en kvälls promenix med grannens hund för att möta Lovis
Blogga - trött
Somna....snart!

step up

I dag har jag tränat, ett dödshårt step pass, och nu har jag ont i huvudet. Det kan bero på att blod trycket gick upp i 470 under steppasset, svetten sprutade och jag fick ett mindre astmaanfall
Det va inte långt i från att mina ögon poppade ut och jag kommer att vara helt förstörd av all träningsvärk i morgon
men det va det värt hehe

Go Nina! go goo, Go Nina! yea :o)   Gäääsp!


Mat

Nu så har vi tryckt i oss varsin pizza
Vi är såå duttia :o)


Utmaning

Jag börjar dagen med en utmaning! Som jag fick av Maggan
Vänta var är kaffet??....så ja! nu kan jag börja!


4 av Mina favoritprogram på TV

1. Körslaget
2. Vänner
3. Americas funniest home videos
4. C.S.I

4 saker jag gjorde igår 

1. Latade mej

2. Bloggade
3. Sydde upp gardinerna i köket
4. Åt räkor och vitt vin till kvälls filmen. Hahaha tantvarning!

4 saker jag längtar till

1.Att köket ,hallen badrummet och kontoret ska bli klart

2.Utomlands
3. När mamma och jag ska på finalen på melodi schaler festivalen
4. Kaffe på våran nybyggda altan en varm sommarmorgon


4 Favoritrestauranger

1 Dalwinnis

2.Pera
3.Tzatziki
4.Big Papa´s


4 saker på min önskelista

1. Vinna en miljon eller två så vi kan renovera färdigt
2. Att vi ska få någon ordning på jobbet
3. Gå ner alla kg...Jaaaadå!

4. Att alla i min familj ska få vara lyckliga i hela sina liv. Självklart!

4 personer som jag utmanar
Linnéa
Lovisa

Det blir bara två


Bloggande

Såg ni på Let´s Dance i går föresten
Blondin Bella  Sveriges största blogg. Tjänar miljoner  på en blogg och är 18 år. Jag bara undra HUR nyfikna är vi svenskar egentligen och varför är hon så känd? Jag vet bloggar som är betydligt mycket bättre (tipps! Se mina länkar) men det är klart hon vänder sej till rätt åldergrupp förståss.

Mina tjejer tycker hon är sååå bra och har sååå mycket bra att säga, kanske det,  jag har inte läst så mycket men det jag har läst och sett (videoblogg) Är på pipig "bratt" stockholmska och handlar bara om kläder och fixa naglarna
Not my cup of tea!!!

Vi svenskar är nog rätt konstiga. Bloggandet  är störst i just Sverige. Knepigt va!

Babbel

Mitt hysteriskt onda knä har helt gått över. Bra!! men mycket underligt. Undra va det va? någon nerv i kläm kanske. Nåväl huvudsaken det blev bra

I dag blir det en laat lördag. Gubben min är på skoter tävling, Arctic cat cup, hela helgen och han har plockade bort julen nu i veckan när han va ledig så jag vet inte riktigt va jag ska hitta på!

Jag känner mej helt slut och urblåst efter att ha jobbat i 3 dagar hur ska detta gå hela våren :o/
Det är nog för att kroppen fick en chock när jag inte varvade upp, kanske därför som knät trilskades oxå, jaa så är det nog!

Fyy va bra jag är på att diagnostisera hahaha


Ont i knä

Maggan jag tror att du har smittat mej med ditt knäonda. Fyyyy dej!

I går kväll sa jag till Tony straxt innan vi somnade -konstigt va ont i knä ja har. Nå ja jag somnade iaf och vaknar mitt i natten av att jag har så jäkla ont att tårarna sprutade fast jag låg helt still. Helt sjukt ont va det.
Efter några timmars plåga masade jag mej ner och rotade fram en ipren fast jag trodde mer det skulle behövas minst 40 kilo morfin till mitt cancer drabbade knä

Efter 20 minuter lyckades jag faktiskt somna och fick sova i en halvtimme sen va det dags att kliva upp men då va det mer normalt ont. Det vill säga det gjorde ont när jag belastade eller rörde på mej.
så in med en Ipren till och sen har jag jobbat hela dan. Ju mer jag rör på mej desto mindre ont gör det så nu bävar jag lite för att vila. Knät är svullet oxå så det är väl det som gör ont, att det sväller när jag är stilla!

Jag bara undrar vad jag har gjort!!

Fika och magont

Nu börjar dom här dagarna när man inte hinner/orkar någonting kom hem 17.00 i 110 knyck in på gården. Linnéa hade ont i magen. På med healing handen och så väntade vi en liten stund det va nära att vi fick tillbringa kvällen på akuten men det gav sej som tur va hoppas det håller sej så.

kl 22.00 kom jag på att det va min tur att köpa fika till jobbet i morgon ...Jävla skiit faan fan....Vad är öppet?  Statoil. Där har dom ju kul fika..nooot..
Hade totalt glömt bort det mellan alla tårar, som tur va har jag en snäll karl som följde och skjutsade mej runt så jag kunde skrapa i hop lite mackor tills i morgon... dom får nöja sej med va det blev

Nu ska jag kasta mej i säng och sooova
sov inte så bra i går natt så nu är jag trött
t

Nu bär det av

God morgon alihopa!
I dag bär det av till jobbet det känns ok men jag skulle gärna varit ledig ett tag till om det har gått.

Naturligvis glömde jag kameran i går men jag tog iaf bild på dom fina ljusen som vi fick.
Snyggt va

Fin främmande

Jaha i dag skulle man som sagt tagit bort julen men vi får finfrämmande från Sth så det går inte. Min Kusin med fru och deras två grabbar kommer och våldgästar Härligt :o)

Men gubben min är ju ledig i 5 dagar till så jag tror att det blir hans uppgift att plocka bort julen hehe

Nu måste jag ta fram skoveln och röja lite

Jul blommor

Måste bara lägga in några bilder på våra otroligt vackra julblommor Amaryllisen fick vi av mamma på julafton och julgruppen fick vi av Tonys far.
Vackert vackert!

Tyvärr måste jag nog klippa av  hyacinterna för dom börjar lukta alldeles för mycket. Kan vara en fördel om gubben min överlever längre än ett par dar in på det nya året ... han är ju så allcherisk hela tiden :o/

Amaryllisen
 
Fyra klockor och en stängel till är på G

Julgruppen
   
Tre hyacinter små julblommer och 8 klockor på amaryllisarna

TÅÅÅÅ FIIINT! :o)

shopping

Jag har precis kommit hem från stan tog mej en snabb shopping runda medans gubben min fick sin baksida knådad av proffs

Jag har hittat en fem armad ten stake på nätet jätte snygg på shoppingbutiken
Kandelaber 5-armad höjd 30 cm
men jag tänkte kolla om och vad som fans här i stan men alla guldsmeder va tyvärr stängda i dag Så jag kom hem med en massa annat som ja absålut behövde just i dag
Så kan det va! :o)

Relalalaxa

Nu ska jag ta mej ett lååångt bad och sen krypa ner i min nybäddade säng och soova länge i morgon bitti
Bara så ni vet :o


Brrrr

På Anaris är det 20 minus grader just nu! Eller utanför iaf :o)
Det brukar visserligen alltid vara is i näshåren runt Nyår så gubben frost är väl bara lite sen. Undra om det är grejen för i år, Lite sen. Det återstår att se!


Varva

Det känns som livet stannat en liten stund, allt går i slowmotion och det är ganska skönt.
Jag har helt gått ner i 3 varv per timme efter 13 dagars, eller vad det blir, ledighet . Till och med hjärnverksamheten har stannat upp.

Då börjar jag ju automatiskt tänka hur i hela ska jag hinna varva upp tills jag ska börja jobba. Eller kanske man inte ska varva upp? Vad tror ni?

Varför??

Vad är det för skillnad på en man och E.T.?

E.T. ringde hem.


Varför vandrade Moses i öknen i fyrtio år.

Han vägrade fråga efter vägen.


Varför är alla blondin skämt så korta?

För att män ska förstå dom.


Varför köper män eldrivna gräsklippare med sladd?

Så att de kan hitta tillbaka till huset.


Vad är en mans uppfattning om förspel?

En halvtimmes bedjande, bönande och övertalning.


Hur många män behövs det för att byta ett toarulle?

Man vet inte det har aldrig hänt.


Bara en man skulle köpa en bil för femtusen och sedan sätta i en stereo för tjugotusen.


Vad är det för likhet mellan blandfärs och en man?

Båda är hälften svin och hälften nöt!


Varför dödar Svarta änkan hanen efter de har parat sig?

För att få slut på snarkandet innan det ens har börjat.


Varför får inte mannen en medelålderskris?

De är fast i tonåren.


Vad är det för skillnad mellan män och svin?

Svin blir inte män när de blir fulla.


Vad kallar man en man som förlorat 98 procent av sin hjärnkapacitet?

Älskling.


Varför väger gifta kvinnor mer än ogifta?

Ogifta kvinnor kommer hem, ser efter vad som finns i kylskåpet och går till sängs.

Gifta kvinnor kommer hem, ser vad som finns i sängen, och går till kylskåpet.


Varför tvättar inte män?

För att varken tvättmaskinen eller torktumlaren har en fjärrkontroll."


Vad är det för skillnad mellan en smart man och ett UFO?

Jag vet inte, för jag har inte träffat något av dem.


Varför är män som hundar?

Båda har ogrundad rädsla för dammsugaren.

Båda har ett överdrivet intresse för kvinnors skrev.

Båda är misstänksamma när det gäller brevbäraren.


Hörde du talas om kvinnan som äntligen förstod sig på män.

Hon dog av skratt innan hon hann berätta det för någon.


Varför älskar män BMW?

De kan stava till namnet.


Fel fel fel

NÄÄE fel lag åkte ur!

Jag tyckte Magnus lag skulle få lämna i dag. Team Lagaylia representerade ju hela Norrland. Jäla skiit faan!

Körslaget

Ser just nu på körslaget.
Det är det bästa program som gjorts på länge.
Vilken glädje! Såå jäkla bra..Tårarna sprutar på mej iaf :o)

Party party

Hej hopp alla sockertoppar nu är det en ny dag igen....konstigt va :o)

Det blev en lååång och mycket trevlig audiens hos drottningen i går ända fram till småtimmarna, skit kul va det! 
Jag tackar drottning Margareta allra ödmjukast fniss
Om ni vill se bidbevis att det verkligen är en drottning, en party drottning :o) så finns dom här

I dag en dag

Alting blir så seegt när man är ledig och inte har något särskilt för sej. Bara att kliva upp och klä på sej blir jobbigt.
11 dagar, helt förslappad
Att jag har varit sjuk under hela tiden kanske gör sitt, att jag är trött menar jag.

Men nu ska jag ta mej i kragen och kasta mej i duchen och fli till mej lite. Sen blir det en djupdykning i garderoben för att se om något passar.
Sen ska jag på audiens till Drottningen hahaa tänk det ni :o)


Drottning Margareta

Nyårs mys

Middagen var lyckad
Toast med räkor och lax
Bryggar stek med sommar grönsaker och klyftpotatis
Frosten cheese cake med hjortron eller färska bär
Gästerna var mycket nöjda!
 

Mormor fick present Guess why?
 

Efter maten drog tjejerna till sitt och vi fick fira tolvslaget själva. Vilket vi gjorde ganska bra tycker jag :o)
 

I dag tar vi det lugnt! V tog oss en lång promenad med grannarna åt pizza tillsammans och nu har vi lånat deras wii fit
Lovis tränar :o)
   

Linnéa är sjuk så så här tränar hon :o)

RSS 2.0