BUUUU

Linnéa och pojkvännen ska på HALOWEEN party på O´lerys.
Det har varit ett himla stökande och fixande men nu har dom gått på förfest.

Visst blev dom fiina hihi 





Guu vad jag känner mej gammal hehe 
Jag ska vara hemma och planera för middagen morgon.
Grannarna kommer över på en bit mat
Det ska bli skojsigt..

Happy Halloween


Lugnt

I dag har jag bilen så nu blev det heltplötsligt jätte lugn morgon hos mej, jag behöver inte rusa iväg som en tok!
Och när gubben och tjejerna åkte på jobbet  blev det aldeles tyst
Jag tror att jag går och lägger mej igen hihi

Nääe det går inte! Nu kör vi så det ryker ..........

Hej så lång så läng

Tur snö

Tony köpte tre triss lotter i dag!

Bilen transporterades till SAAB för kurering i går och hör och häpna vi fick hämta den i dag och vet ni en helt otrolig sak det kostade bara 160 kronor. Därav lotterna!!

Det va tydligen nått fabrikation fel på nån kabel box som brann upp så SAAB gick in och sponsrade. Helt otroligt! Sån tur har man bara inte :O)

Det stinker visserligen bränd plast i hela förarhytten men vad gör väl det!!

En annan kul sak.....Det SNÖAR Kul va? hehe :o)
 

Bild till Staffan
Nu måste du komma hit och skotta taket!


Död

Gubben skulle åka och handla medans jag lagade middagen i dag
Gubben åkte
Jag upptäcker att vi inte hade några makaroner att lägga i gulasch soppan
Jag ringer -Hej köp makaroner
Gubben -Det blir inget handlat i dag!
Jag -VA!!

Gubben -Jag står här på motorvägen och tar mej inte en meter...något har brunnit i motorn

FÖRBANNADE JÄVLA SKIIIIT BIL!
Jag hatar bilar som inte fungerar och som kommer att kosta multum och miljoner i reparationer

Han har inte kommit hem än.... Stackarn! Han är säkert jätte hungrig!


Träning

Jag luktar svettloppa fyyy farao vad jag är dutti.
Linnea tycker att vi ska steppa upp träningen och börja träna tre ggr i veckan.
Det kan vara ok men min kropp klarar inte av att steppa två ggr.i veckan fötterna dör. så det måste bli nå annat Body pump kanske. Varierad träning är bäst :o)

 

I dag blev det iaf Body Balance efter jobbet och nu ska jag ta mej ett bad med ljus och badolja..myyys

[c3cc58dfd2043f492763b434d35f6477.jpg]

Fiiint!

I dag har jag röjt ihop här hemma och bytt gardiner och grejs i köket

   

Svart, vitt, grått och lila

Vintertid

På hösten ställer man tillbaka utemöblerna
och på våren ställer man fram utemöblerna



Trotts

Måste hämta lite kaffe först!
Nu så!

Gubben var så duktig i går och masade i hop allt ute för vintern. Ställt undan moppen osv. Jag gjorde ingenting! Undra om det har fastnat en tonåring bakom mitt öra för i bland blir jag så obstinat när min man får på sej superman capen, sitt bredaste leende och med ett högljutt AAAAHHHHAAA!!!  far runt som en vilde. Då sätter jag mej i soffan och bara tittar på. Jag blir så trött!


Nåväl det är inte så jäkla smart drag av mej för nu har jag allt mitt kvar tills i dag ...suck :o(

Hur i hela!

Jag har ätit gott och druckit gott hela kvällen
Hur i hela kan jag vara hungrig och sugen på nå gott. Jag skulle kunna tugga i mej en kamel minst!

Aaa haaa! :o) Nu kom jag på Lovisa säljer polkagrisar! Jag tror att jag ska gå upp och shoppa lite hihi

Framtiden

Nu så mätt och belåten. Då är det väl dax att ta tag i livet och göra något vettigt av den här dagen. Städa tex! Boooring! nähepp men det är nödvändigt damråtterna hugger efter oss.

Ta en promenix kanske. Tittar ut -jaa det är sol och vindstilla!

Kanske ta en tur på stan!
Alldeles för mycket som jag vill/måste ha och för lite pengar jäla skiit faan!

Tapeter till kontoret
Golv till the same
Spis (här är det faktiskt kris snart)
Kyl
Frys
Nya köksluckor
Kakel till köket
Bänkskivor och diskho/ ny kran
Vägg färg, hallen
Riva en väg och bygga om lite, hallen
Golv igen, hallen
tapeter till köket
och golv dit oxå
En stor garderob med skutdörrar till hallen
hängare till smuttan som blir vid dörren
inrednings detaljer.....
Säng till Lovisa
Nack kuddar till våran säng
Två benno bokhyllor att ha cd skivorna i
En hel inredning till badrummet nere
kakel klinkers osv.........


nåväl man kan ju titta iaf och planera

Hungrig

Nää! jag har inte tid att blogga nu Vi måste äta frukost...
Jag är hungrig

Yiipii!


:o)

På torsdagar har vi gofika på mitt jobb. Man måste se det posetiva i livet :o)

HALLÅ!!

Det är lite trist när Anita är borta för nu är det ingen som en lägger en endaste liten putti komentar i min blogg.

HAAALLLÅÅÅ Jag vet ni är där! Jag ser att ni är ett helt gäng på min statistik.

Vad tycker ni om min blogg och det jag skriver? Lägg en kommentar vetja :o)

Vuxna kvinnor!

Några argument o tips till er män :o)


-En vuxen kvinna är billigare att  dejta.
En yngre kvinna kostar minst 12 öl, medan en vuxen kvinna

vill  ligga med dig redan efter en kopp te.


-En vuxen kvinna kommer aldrig att anklaga  dig för att du utnyttjar

henne. Hon utnyttjar dig.


-Vuxna kvinnor är mer ärliga.  Vuxna kvinnor kommer att säga att du är ett svin om du uppför

dig som ett.  
En yngre kvinna säger ingenting, för tänk om du skulle göra slut för att hon säger fel saker...


-Vuxna kvinnor tar inte över dina vänner och dina  intressen. De har egna vänner och intressen.


-Vuxna kvinnor är synska.

Du  behöver aldrig komma och erkänna att du har gjort något galet. Det vet de  redan.


-Vuxna kvinnor är erfarna.

De  vet att efter 12 öl kan det vara lite vanskligt 'att få upp den'.
Yngre  kvinnor behöver lite mer tid att förstå det och du får använda resten av  natten till att

massera hennes ego med komplimanger.


-Vuxna kvinnor kommer aldrig att anklaga dig för att stjäla de bästa

åren av hennes liv. De har någon annan redan stulit!  


-Och till alla de män som säger:  'Varför köpa hela

kon när man kan få mjölken gratis'...

Här kommer en liten uppdatering:


-Nu för tiden är hela 80 % av alla kvinnor emot äktenskap.

Varför? -För det är inte värt att köpa hela  grisen,

bara för att få en liten korv....


Förvånad??

Gissa vad jag ska göra i dag?????


jo


JOBBA!!!.....Jiiihaaaa! :o)

Fetmalux buk

Jag är fetast på Fristilen! Och det är ingen överdrift ...så är det..ett konstaterande bara!
Det har varit några tjockisar som kommit men dom försvinner ganska snabbt

Det är på Fristilen som jag och dotra svettas minst två gånger per vecka.
För att jag ska gå ner i vikt måste jag sluta äta iaf äta nästan noll och ingenting. Jag vill inte. Det är ju förfaan nästan det enda roliga jag har ..att njuta av mat. Jag tror jag ska grina en skvätt

Det blev iaf body balance efter jobbet - Yoga, tai chi och pilates


Måndag igen!

Måndag morgon
Jag har kunnat sova tills fredag känns det som men det är ju inte så kul om man skulle sova bort en hel vecka så det är bara att masa sej i väg

Äta, sova, jobba, skita!  Är det vi lever för! Nääe det är därför vi lever!

Jaadå!

Min man han är dutti han Jaadå! :o)

     

Norge resan

Kom hem i går 20.30 åt en god middag. Det har tydligen varit grillväder i Jämtland...Mummsi :o)

Norge är vackert otroligt vackert med deras höga berg och djupa dalar men det måste bli tröttsamt att släpa sej upp för alla branta backar jämt vart man än ska. Det fanns tom en lift/påskutningsanordning för cyklister uppför backarna.


På torsdag när vi kom som ni såg var det invigningsparty på hotellet där vi bodde så naturligtvis minglade vi på där ett tag tills vi blev hungriga och tog en burgare och gick och la oss vi skulle ju upp tidigt nästa dag


På st: Olavs Hospitalet fick vi vara med hela dagen och se på deras olika undersökningar mycket intressant men som vi sa man ska vara glad att man inte blir sjuk i Trondheim. Deras basala hygien rutiner var under all kritik. Va i hela! Det är ju inte ett uland vi talar om utan Norge. Dom hade knappt hanskar på sej och inget som skyddade kroppen.

Tänk er bara! Först hade dom varit med handskarna i baken på en pat sen tog dom överallt med dom där handskarna på datorn på handtag och på saker som skulle användas på nästa patient..blllääää! skit äckligt!

På kvällen va vi ut och åt på en mycket flådig restaurang. Jag åt lamm och tamefaan va det inte den bästa maten jag ätit på mycket länge det va nästan en orgasmupplevelse. såååå gott.

Fram på småtimmarna vandrade vi hem genom gamla stan och hela nästa dag ägnade vi oss år shopping och bara mös runt. Vi var naturligtvis oxå kulturella och kollade in Nidarosdomen en gigantisk katedral som påminner om Notredam i Paris. jag älskar att flanera runt i gamla kyrkor, det är som att ta ett jätte kliv flera hundra år bak i tiden
En vacker kyrka va det iaf

Sen tog vi MittNabo tåget hem genom bergsmassiven. Stundtals gick rälsen på en "liten" klippavsatts flera hundra meter upp på bergs sidan Vansinnigt vacker men lite läskigt!
En av tågstationerna på den norska sidan :o)


I dag ska jag fisa runt här hemma i tofflorna och göra så lite som möjligt möjligtvis sätta på en tvättmaskin..det kan behövas

over and out


I Norge

Hej sitter å værdens coolaste hotell invigningsparty allt ær gratis..hihi
ha det

Seeegt

Hej hopp sockertopp!

Undra om det är min dator som är seg som sirap eller om det är bloggen? Otroligt enerverande.
Jag kommer ingenstans så jag hoppas att det här inlägget kommer in

Nu har jag iaf packat så i morgon bär det av mot Trondheim by train.  Jag kommer hem på lördag så det blir väl inte så mycket bloggande innan dess

Men ni vet ju var jag är så ni får ha det så bra och försök överlev tristessen nu när mitt bloggande ligger nere några dar tihi tihi..

Puss å kläm!

En dag i mitt liv

Tisdag..fullt ös på jobbet..träning direkt efter..50 min stepp..svettigt..sen hem äta och ladda en ny tvättmaskin..måste börja packa i dag för i morgon ska jag på teater med mammsen. Det ska bli jätte trevligt!
Vi åker på torsdag em direkt efter jobbet så jag måste ta med packningen på torsdag alltså måste allt vara packat onsdag kväll...Ja just det! :o)

Nu ska jag kasta mej i duschen

I morgon

I morgon måste jag jobba suck! Jag vill inte! Men veckan blir iallafall inte så lång, på torsdag em åker vi (jobbet) till Trondheim och ska kolla in deras enhet på sjukhuset, äta gott och kolla in kvällslivet, så det blir ju trevligt!


Fest i dagarna tre

Måndag och vi är ledig i dag oxå. Helt underbart med en dag extra. Det har varit intensiva dagar  men jag tror att Tony är nöjd och det är huvudsaken.
Örebroarna har åkt hem och lugnet har lagt sej över Anaris.
     

03.30 i lördags åkte Lovisa i väg till Falun på danstävling och kom hem  med två första placeringar
HipHop singel och HipHop par
Snyggt jobbat!
Discon gick inte riktigt lika bra men hon var nöjd med sin prestation där också. Hon är såå dutti min dansfantom.


To day is the day

I dag fyller min kärlek 40 bast!  Äntligen får jag en gubbe :o)

Puss till dej!


sova

Kl är 07.32 både jag och Tony är lediga i 5 dagar. Hääärligt!

Jag har precis vinkat av Lovisa som skulle till skolan, Linnea har sovmorgon. Jag tror att jag ska gå och krypa ner mellan mina nytvättade lakan igen hihi så här skulle man ha det varje dag.

Egentligen skulle jag inte behöva kliva upp alls men gammal som man börjar bli så vaknar jag tiidigt när jag är ledig och då kunde jag ju lika gärna hålla Lovisa sällskap vid frukostbordet.

Nääe nu går jag och lägger mej igen......

Hej hopp sockertopp

Nu är det nyflitt och fint, maten inhandlad och dunken påfylld  eller köpt iaf, vin alltså va konstigt det där blev :o)
Tony och Staffan dricker whiskey och jag myyyser nu kan festen börja :o)

VÄLKOMNA!

Dutti

Efter jobbet gick jag och min tränings vapendragare på ett bodybalance pass sen åkte vi och handlade mums-mums jag åt två visst är jag duktig :o)


ROSA BANDET

Stöd cancer forskningen köp något rosa i oktober eller klicka här


Altanen

Arbetet fortskrider!
Det blev finväder i dag trots allt :o)
Linnéa och jag tog oss en power walk till pojkvännen för att se på deras nytapetserade lägenhet.
Medans Tony slet med altanbygget.
Hela lägenheten gick i grått i olika nyanser + svart och vitt. Snyggt! Grått är skitsnyggt jag ska ha ett grått kök så det så...

Taket är i stort sett färdigt nu men så här såg det ut i dag när mannen var full huggning med skruv och skruvdragare!

   

Nu börjar vi

Jaha i dag kanske jag måste börja plocka i hop här hemma.Och börja planera mat osv.

Nästa helg kommer det en massa folk. Bla kommer det ett gäng från Örebro. Ni är hjärtligt välkomna!!
Och jag ska ha en liten mini semester från torsdag tom. måndag med en massa jobb, skratt och kalasande. Trevligt trevligt :o)

Tony spikar och spikar på baksidan. Regnet står som spön i backen och det blåser nordanvindar. Det är lite synd om honom just nu så jag tror att  jag ska gå och göra en goo frunch till min man nu

Hej så lång så läng 

Uppdatering


Jag kämpar på med träning trots onda händer fötter och ben ..Tjohej.
Men jag äter för mycket så det jämnar tyvärr ut sej på min slutända Men jag är dutti ändå så det så!

Barnen kämpar på bra med skola och livet i stort. Heja på! Ni gör ett jävla bra jobb! Mamma är stolt!
Det känns att dom är stora spec i dag när båda har nattgäster :o)

Tony kämpar med tre ostyriga babes och med bygget på baksidan Jag gör vågen. Bra jobb!  
Tänkte ta ett kort när taket har kommit på plats.

Livet är mestadels en uppförsbacke. Men om man har en familj som min, som puttar på och hjälper till att dra när det behövs så känns det inte tungt alls!!!
 
Over and out
//Nina 081004

plugg

I dag blev det träning STEP INT och nu håller jag på att hjälpa Lovisa med No plugg Första värdskriget- Intressant tycker jag :o)

RSS 2.0