Svett och arbete

image120



Linnéa har mer träningsvärk än jag hi hi.
Fast jag var närmare hjärnblödning än hon i går när vi steppade som små dårar upp och ner på steppbrädan. Det låter kanske konstigt men det är såå jäkla roligt. Bra musik och fullt ös! Endorfinerna sprutar ur öronen svetten lackar och lyckoruset bubblar i kroppen. Och det bästa är att man känner sej så nöjd med sej själv när man är klar.
Snäppet bättre än semester :o)

Lite sur är jag på Fristilen för att dom har lagt hårdrocks spinning passet på fredag 12.00. Mitt på dan! Jag vill ju va med! Jag kanske kan ta ut min friskvårdstimme och då går det, men det beror på hur mycket det är att göra på fredag på jobbet förståss.

Det är faktiskt rätt skönt att jobba på sommaren. När dom flesta avdelningar har knök fullt så har vi det ganska lugnt på mottagningen. Vi har nerdraget med både personal, doktorer och undersökningar. En tröst i eländet!
Dessutom så har jag turen att få jobba med det jag tycker är roligt det är ju tyvärr inte alla som kan säga det.
Så det är egentligen inge synd om mej som måste jobba :o)

image118

Varför?

Varför är tonnårs tjejer så elaka med varann?
Varför är det fortfarande så att den tjejen som är den mest osäkra och gapigast är den som alla ser upp till?
Varför är det så??

Varför är det så att den tjej som törs göra som den själv vill och inte som alla andra är den som råkar illa ut?
Den som är den som är modigaste tjejen måste man slå på käften, prata skit om och frysa ut!
Varför är en självständig tjej farlig?

Får man inte älska vem man vill?
Ska någon bli staffad för att man blir omtyckt?
Varför blir fjortisar så damatiska och gör saker 17 ggr. värre än vad det behöver vara?

Och framför allt vem är hon som tror att hon kan bestämma över andra, tror hon att hon är felfri?
Hur mår en sån tjej? En tjej som måste trycka ner andra för att höja sej själv!
Samla ihop tjejgänget och snacka ren skit tills alla är med på hennes sida, inte för att dom tycker som hon utan för att dom inte törs annat därför att nästa gång kan det vara deras tur.
Hur mår man när man måste va så elak och varför? Blir allt bra då? finns det något som blir bra av att man är elak?

Tjejer ni ska ta hand om varann, stötta och försöka hjälpa när någon trampar snett. Nästa gång är det din tur!
Se upp till tjejer som törs vara anorlunda, och ta hand om dom som inte törs!

Slut

Jaha nu sitter jag här och har ångest!
I morgon ska jag börja jobba. Skitväder har det  varit idag oxå!
Jag vaknade av att det åskade! Det har aldrig hänt mej, att det åskar på morgonen och sen har regnet strilat ner från himmelen hela dagen.

Men då har jag kunnat packat utan ångest för att man måste ta till vara den sista semesterdagen.
Inget ont som inte har något gott med sej:o)

Undra hur det är på jobbet då? Dom blir nog glada när jag och Eva kommer tillbaka nu för dom har bara varit två st i två veckor. Det är jäkligt snålt tilltaget. Men nu kommer vi som räddaren i nöden :o) Ja va fasiken jag måste ju hitta på något roligt med att börja jobba igen.
Det känns som det är en evighet tills nästa ledighet. Det är det som är det jobbiga med att börja efter semestern. Nu blir det ingen långledighet förens till jul och det känns jäkligt långt dit

Men en tröst eller vad man ska kalla det har jag Runt den 1 sept ska jag vara (ledig) för att flytta en vecka. Det blir ju iaf ett annat jobb.

Nu ska jag packa i hop det sista som ligger på sängen så jag kan lägga mej i tid ikväll..Jo tjena!

StorsjöYran

Här pågår Yran för fullt i går va vi ner en sväng och kollade in läget . Det är helt otroligt va lilla Östersund blommar upp över en helg
Lovisa åkte karusell och käkade karamell som hon aldrig gjort annat i hela sitt liv. I fjol åkte hon knappt radiobilarna och i år kastade hon ner i frittfall det första hon gjorde men när hon åkte den här (Som är nedan på bild) så föll tårarna, skratt blandad skräck, efteråt va hon lite skakis & illamående men lycklig :o)

image115

I morgon ska Jag iaf kolla in Pride karneval tåget som går genom stan.
Du ska bara tro vilka diskussioner det har varit i media *skratt* Tänk er vilket förfall det är för lilla Östersund :o) Homosexuella på gatan!! Uj Uj Uj!

Fler Bögar och Flator på stan säger jag :o)
Go Girls!!


image116

Packa

PACKA

image111

PACKA
image112

PACKA

image113


PACKAimage114


 


Vilken hundras är du?

Jag   =  
image110


Cocker spanieln är en av världens mest uppskattade och populära hundraser. Det är en sportig och aktiv sällskapshund som passar bra i de flesta familjer. Den är robust, snäll och barnvänlig men kan också vara något egensinnig. en det är också en ras med ganska stor arbetsvilja, energi och livsglädje så den rekommenderas helst till familjer som är lika aktiva som hunden själv. Rasens särprägel kan väl beskrivas att vara dess utpräglade sociala och livliga väsen. Det är en hund som alltid följer sin ägare med stor hängivenhet och glädje. Dessutom har den en enorm aptit på livet och de flesta ägare kommer att upptäcka att den har lika stor aptit på mat! Detta är en ras man måste vakta annars äter den sig lätt till en övervikt. Cocker spanieln har också ett stort behov av kroppskontakt och närhet.

Här kan du testa dej om du är nyfiken :o)

Krog Stråket

I går blev vi bjuden på midag på Krog stråket/ Yran av team 62. God mat, öl och trevligt sällskap. Solen värmde ända tills den gick ner. Träffade också många som jag känner. Det är inte så vanligt nuförtiden, så det är ju extra kul när man träffar på någon kändis

När bandet började spela gamla hårdrocks godingar va det svårt att sitta still vilket alla andra oxå tyckte. Det blev ett jäkla röj i lime tältet! (där vi va)  Det va längesen jag hade så inibombens roligt
Tony och jag rockade loss rejält vilket känns i dag :o) Men kul va det!

Bjuder på några bilder från ett soligt Östersund i Storsjöyrans glans.

    Klicka på bilderna så blir dom större
               

       Jag &Tony                Anna & Johan            Jag & en Öl

Lyx weekend

Rod Stewart, Stockholm Stadion
Publik: 21 550.
Väder: strålande solsken
Stämning: Kanon

Efter en dag med seriös Stockholms shopping så Kommer Mammsen och jag hem till min Kusins ny byggda penthouse i Solna och på bordet står jordgubbar och svalkande vitt vin. Det va bara att sätta sej i solstolarna på deras terrass och njuta medans Klas fixade sushi. UNDERBART! 

Mätta och utvilade och med ny shoppade kläder fick vi skjuts ända fram till porten på Stockholms stadion

Där vi snabbt slank in på våra parkett platser
The Rod father vickar på rumpan som i fornstora dagar och kör alla gamla godingar som jag vill höra.
Do ya think I´m sexy,  The first cut is the deepest, I don´t want to talk about it, Sailing, Have you ever seen the rain, För att nämna några
En gång playboy, alltid playboy  :o)

Mamma och jag Rockade loss som värsta tonåringarna och njöt av varje sekund.

image103

När vi stod och väntade på skjuts hem efter konserten så kom en stor vit limmo glidande förbi oss, mitt framför våra nyfikna näsor.  Kunde det möjligen vara så att Roddan satt där inne på väg till flygplatsen? Mamma tänkte slänga ut en tumme och se om vi skulle få lift men tyvärr så ångrade hon sej. Lite synd va de :o)

Som ni förstår så har jag haft en underbart lyxig och härlig långhelg!

 Torsdagen och lördagen va lika lyxig. God mat svalkande drycker många skratt och totalt bortskämd av min favvo kusin.

Lördagen gick kulturens tecken Vi ägnade dagen åt att botanisera runt i alla vackra rum och källarvalv på Slottet och tog oss sen en tur runt i Gamla stan Vi kände oss väldigt contenitala för jag tror att det bara va jag och mamma som pratade svenska :o) Tom expediterna i affärerna började att prata engelska med oss och mamma avslutade lite förvirrad med Tack you! Jag hoppas att expediten inte hörde fel :o)

Stort tack till Klas, Ingegerd, Bosse och Lisa


Stockholm

Regnet silar från en grå himmel...sååå trist
Men i morgon bär det av. Först tåg till Ånge därefter bil till sthlm sen ska vi äta gott, shoppa och kolla in Roddan på fredag sen lite mer shopping på lördag kanske lite privat sight seeing
Känns roligt att det händer nått mer är bara packa å packa



Åter på söndag med våran privat chaufför/ pent house värd/ guide, Kusin vitamin :o)

Ha det så bra det ska jag ha
vinki vink

Laptop och regn

Nu har alla i familjen har en varsin dator. Min nya laptop har entrat våran lägenhet...den är sååå fin o:) Lite knöligt är det att fippla utan mus men det går ju att fixa. Och trådlöst internet fungerade oxå utan problem ehhh inte helt utan problem. Det är tur man har snälla vänner Tack så mycket för hjälpen Micke!! :o)
I bland har man tur. Eller är det skicklighet?


Nåväl, här öser regnet ner och jag har helt vänt på dygnet. Jag som brukar vakna runt 8.00 när jag är ledig sover och snarkar till 12 på dagarna helt otroligt. Måste nog ta mej i kragen och försöka komma igång med packningen igen. På torsdag åker mamsen och jag till Stockholm och då blir det ju inte så mycket packning för min del iaf.

image100

Semester

Dagarna går och även om vi inte gör något överdrivet spektakulärt mer än packar, äter, latar oss och mår gott så tycker jag att vi har en skön semester
Lite synd bara på vädret det kunde få vara några dagar med sol nu..I dag är det halv sol och varmt men det är inte så man vill kasta sej i storsjön direkt......Inte äns i lillsjön

Men semestern är ju inte slut än :o)


image99

By the way: Nya Harry Potter va kanon... se den!

Harry Potter

Kl 21.15 ska hela familjen. Linnea och Robin, Lovisa, Tony och jag mysa ner oss i biosalongen och se premiären av Harry Potter och Fenixorden... Helt underbart!
Jag tycker Harry är kanonbra. Och det är helt ok att tycka även om man som jag har fyllt 40 :o) Eller hur??

image98

Min laptop

Jag har fått en lap av min kära gube. :o) men den kommer inte föräns på tisdag!
En alldeles egen dator som jag disponerar som jag vill. Lovely. med en trådlös router så kan jag sitta ute på min nya altan och blogga  thi hi.
Kul med en aldeles egen!!


image97
Nu kanske det blir blogga av lite offtare... Maggan :o)

Flyttlåda

Fy va vi är duktiga!! Vi packar och packar, snart har vi packat i hop allt i skrubben och sen ska vi ge oss på skåp och lådor
Allt som vi inte använder åker. Det känns ganska skönt att börja packa i tid då hinner man sortera det mesta innan kläder och saker åker ner i lådor, annars så blir allt ner hyskat i en låda för sortering ...sen....och sen blir aldrig

I början av veckan införskaffade vi oss lite mer än 60 st flyttlådor. Undra om det räcker :o)

image96

Vilken underbar semester vi har :o) Det är i alla fall inte något bra väder så det spelar ingen roll att vi är inomhus.
Det kliar i mina fingrar, jag vill börja tapetsera och inreda. Jag har redan kollat ut vilka tapeter och golv vi ska ha. Det kommer att bli sååå fint :o)

Rod Stewart

Han är fortfarande ganska SEXIG fast han är närmare 70 än 50 :o)
Jag och Mamma ska kolla in Roddan lite närmare den 20 juli på stockholms stadion thi hi

image95

Flytt tankar

Regn regn regn.. Nu börjar det kännas som vi bor söderöver :o)

Det är en del att göra när man ska flytta, bland annat  ordna flyttbesiktning på lägenheten .....
När jag ringde så ordnade det sej så att besiktningen inte blev förens på måndag efter den 1.a ...så jäkla skönt nu har vi iaf helgen på oss att flytta. Annars så kan det bli lite stressigt om vi skulle packat i hop det sista, städat och varit ute ur lägenheten lördag kl 12.00 för att få börja flytta in grejor i huset efter 12.00 

 Just nu känner jag mej bara förlamad ..vad börjar man med.. Jag tror att vi börjar med att åka till Sundsvall och gå på shopping tur i morgon  *skratt* Låter som en fin idé va?
Tony var tvungen att åka ner dit och räta upp lite bräder..
Jobba på semestern!! Karlar, dom är oersättliga eller hur?? :o) men ja ja jag får ju gå på IKEA iaf

Jaha ..undra om jag ska ta mej i kragen och gå ner till tvättstugan plocka upp våran boknings kolv. Vi har inte varit ner i tvättstugan på närmare ett år så jag hoppas den är kvar :o)

image94

2 st.

I dag har det varit två st på min Blogg ...hittills...

Va otroligt poppis jag måste vara :o)

Sommar shopping

kl är 08.44 och jag har precis vinkat av mitt arbetande barn nu ska jag njuta av en kopp java på balkongen
Det är 19 gr varmt och vindstilla. Det känns lite kul att man för en gångs skull bor på rätt breddgrad när det gäller vädret. Vi har haft fint väder hittills i sommar medans södra Sverige har haft regn regn och mera regn hi hi hi det brukar ju alltid vara tvärt om

I dag Vad ska jag göra i dag....jag ska väl fli i hop här, kanske sätta på en tvätt, Slappa lite och sen åker jag nog ner på stan.
Linnéa känner att hon har så mycket pengar nu så det bränner hål i hennes fickor och då måste man ju göra sej av med lite och mamma får vara med som stöd i denna traumatiska händelse :o)

Och vem vet jag kanske hittar något till mej oxå!

image93

Storsjöcup och slapphet

Kl är 12.16 och jag har precis skickat iväg Lovisa till snygga Brassijanare och hotta Argentinare Ehh ...

*tänker efter*  Smart drag Nina???
Storsjöcupen är i stan och vi översvämmas av ivriga fotbolls spelare. Det är kul att lilla Ö-sund har blivit en ungdomsfotbolls metropol, I år tror jag att det är 10 länder som medverkar

Och naturligtvis så måste Lovis och hennes brutter i väg och kika på alla spansk talande boys. Konversation ingår i hennes spanskakurs men inte för nära bara :o)

image91

Linnea är snart den enda som arbetar i våran familj. Nu är dom lata dagarna här och Tony börjar sina på fredag :o)
Sååå jäkla skönt!!
Det värsta är att jag har maser som jag ska göra eller som jag har tänkt att jag ska göra. Men i dag ska jag bara lata mej och känna hur semester lugnet smälter in i min kropp
Tyvärr så är det så att min hjärna smälter oxå. Huvudvärken kommer krypande Det är farligt att slappna av :o)

Men det skiter jag i det finns treo....Nu ska jag slappa!!!


RSS 2.0