:o)

I morgon är en ny dag :o)


Tapeter

Hej kan jag få lite hjälp att välja!?

Vi ska tapetsera väggen bakom soffan. Soffan är benvit och resten av rummet är vitt/benvitt

Antingen den här tapeten
En Decor maison Oas nr 2711



 En lite ljusare men på en vägg



eller en Decor maison Oas nr 2703



en lika fast annan färg på vägg



Va tror ni! Jag tycker båda är lika snygga fast på olika sätt

HJÄLP!

Ork

I dag måste här städas... Jag har försökt vänta in resten av familjen men nu fixar jag inte att dammråttorna hugger efter mej
Och en toalett som nästan kryper ut av sej själv uuugghh!

Varför är det en kvinnas lott att ha högsta ansvaret över allt i hemmet och nu kommer han som jag bor med att protestera. Men det är så även om jag vet att det skulle fungera utan att jag la mej i så förväntas jag ta kommandot och styra upp det hela.

I bland orkar jag bara inte och då tycker jag att det inte blir någon riktig ordning. men det är kanske bara jag som tycker det.

Jag tror iaf att i nästan alla kvinnor/ tjejers hjärna ligger det en års plan, en veckoplan, och en dagsplan på vad som behöver göras som tickar på hela tiden, de å de och de å det ska göras. 
tex När blommorna behöver sättas om, när det är dax att tvätta fönstren, vilka gardiner som ska vara var, när vi städade ordentligt sist, vilka kläder som behöver tvättas för att dom ska användas en viss dag, Nu är det dax att byta ut det eller det.
 
Jag tror inte  hushållsplanen finns i manliga hjärnor på gott och ont!
 
Jag tycker oftast om att ta kommandot och hålla koll över mitt hem och min familj Jag tar den rollen! men i bland önskar jag att jag inte behövde vara den som har fullständigt koll på allt.....hela tiden.. 

Jag önskar mej fler överraskningar
Tänk er! helt plötsligt en dag när jag kommer hem så är hela huset städat
Maten står på bordet och  det kommer ett bud med vackra tulpaner till mej!
Alla kläder är tvättade och det ligger rena lakan i sängarna
Gubben berättar att köksluckorna är beställda och att det kommer någon som ska kika på badrummet nästa vecka

För att jag inte orkar själv!
 

Blääe!

åååhh va skönt med fredag.

Det är jäkligt jobbigt nu på mitt jobb och med allt annat. vilket syns på min blogg jag orkar nada... somnar 20.00 dom flesta kvällar

Är det normalt? Det finns dom i min närhet som säger att det beror på åldern.... hmmm jag vet inte det ja!
Va tror du?

I morgon

I morgon är det en bra dag :o)



Långt & kort

Lång dag kort inlägg
Nu går jag och lägger mej
pöss


Oh!


Åhej Åhåå!!

Ok I dag behövs det röjas här.

Har jag lust med det...ehh nääe.
 
Om man ändå hade råd att ha en städerska och en som har maten klar när vi kommer hem

Åhh vilken lyx det skulle ha varit!

Jaha ååååhej lyft på ärslet nu då gammtanten........

Men...Jag tror det är någon som lagt lite superlim på min stol :o) Konstigt... :o)

Spännande

Fy i .. vad jag är dåligt på att blogga nu för tiden! Ni tappra 50-60 som följer min blogg är vansinnigt snälla som inte ger upp. Halvtråkiga inlägg och långt i mellan. pjuuhh inget spännande!

Jag kan ju berätta om ett projekt som jag ska dra i gång här framöver. Eller så säger jag inget mina projekt brukar gå år h-vete, men nu har jag ju skrivit de såå, fast jag har ju inte skrivit vad det är.

Guu va spännande det blev hahaha



Svart, röd och vit

Kollade in på min äldsta dotters blogg och hittade ett snyggt kort på henne
Och kom då på att jag hade en nästan exakt liladan blus som hon har på sej på min avslutning i nian, men min var röd. Letade sedan igenom mina kort och hittade oxå ett på Maggan från samma dag med en vit blus hehe.

Modet kommer igen :o)

Min snygga dotter och en svart blus


Jag och Maggan skolavslutningen i nian 1982

En röd blus och en vit blus


Jag hade även en martchande kjol, ett mörkblått skärp och ett par mörkblå nätstrumpbyxor snyyygg :o)
Och naturligtvis ett helrätt smalt pannband. :o)


Tack!

I förrgår fick jag en jätte fin present av en arbetskolega som inte ska vara hos oss längre.

På någotvis måste hon snappat upp att jag gillar änglar för i paketet låg en jättefin ängel gjord av ståltråd och pärlor från Miljögården :o) Kanonfin!



Och ett kort där det stod:
Tack Nina! För att du är den du är! Fortsätt med det!

Jag blev jätterörd!... Kan man få en bättre komplimang? 
Å så blev jag tvungen att grina en skvätt!... Som vanligt :o)

Jobbbe

Nu har jag börjat att jobba igen 
Märks de?? :o)

...

Linnea har åkt och snart har jag plockat bort allt jul blingbling

Det blir tomt och mörkt och tyst....

WHAT?

Ny dag nya möjligheter!

Va i hela ska jag göra i dag?

Man blir så bergränsad när man inte har bil

Tony är på Articat cup och skootrar

Lovisa har två shower i dag så hon drar snart.

jaha...

LIIIIINNEEEEEAAAA! Haaaalååå vaaaaknaaa!

Mamma har tråkigt :o)

Recension från Länstidningen

LT skrev verkligen fina saker om årets revy. Jag är så glad för min tjej som får vara med där :o)

Emilie Sjunnesson växer för varje revy. Hon kan dansa och sjunga och under hennes koreografiska ledning gör de tolv dansarna i årets revy jättebra inslag i olika nummer. Numret "Ett rop på hjälp" var verkligen tänk- och sevärt!

Obs det är inte Emili Sjunnesson som är min dotter utan hon är en av dom tolv dansarna :o)

Se hela här
http://ltz.se/kultur/kulturnytt/1.2629518-den-har-revyn-tal-att-ses-en-gang-till

Vi var där i går. Och dom var såå bra :o) Jag skrattade så jag grina på en del ställen! :o) Det känns lite overkligt att se min lilla tjej där bland alla revyrävar. Men det syns att hon njuter av varje sekund hon står på senen.

Nu sitter jag här och läser recensionen i LT med ett fånigt leende, vattniga ögon och tror jag ska spricka av stolthet

Det är kanske tur att det inte är någon som ser mej ;o)


Pakethögen

Jag har precis sörlplat i mej dagen första kopp kaffe och sitter och tittar på pakethögen (som vi fortfarande har kvar, tills i kväll)

Jag önskar att jag hade mer pengar så jag kunde köpa mer paket till mina hjärtan.
En Sex And The City resa till New York tex eller en lägenhet till Linnea, en sommarklass med Bounce till Lovisa. Eller något annat fräänt som jag tror att dom gärna vill ha.

5 veckor i Thailand med hela familjen eller bara en shoppinghelg till London. En vecka på lyxspaa för mej och tjejerna myyys... jaa drömma kan man ju alltid :o)

Jag kommer alltid att tycka att det är bland det bästa som finns när jag kan göra mina änglar riktigt glada. Och jag tror att jag lyckats ganska bra i år.....hoppas jag :o)




Vi sätter färg

I dag har min minsta Ängel premiär! Inte hennes första men hennes första stora på en riktig teater med en riktig ansamble och med en riktig premiär middag efteråt :o)

 
   

Och pga vissa omständigheter kan vi inte vara där i kväll :o( Men vi ska gå i morgon och vi har riktigt bra platser och på finalen ska vi oxå gå så jag hinner nog se henne :o) 

Om har ni tänkt er att gå gäller det att boka platser ASP. Dom har redan lagt till extra föreställningar för allt börjar bli uppbokat.

Mycket pga Patriks Combo! Det drar tror jag. att han nästan vann dansbandskampen menar jag. Dessutom är revyn jäkligt rolig.

Så "skynde" att boka, det är min rekomendation! :o)

Klicka här så kommer du till revyns hemsida där kan man boka




http://ostersundsrevyn.com/

Ängel

Nu är min stora ängel här! På torsdag ska vi gå på Östersundsrevyn och sen ska vi ha tacojulmiddag med mamma
Linnéa är lika nyfiken på paketen nu som när hon var "liten" men nu får hon vänta, Hehe Vi har ju väntat sen före jul juuu

Här kommer en vacker bild på en utav mina vackra änglar!

Ängeln Linnéa :o)



Nyårsbilden

Här kommer det enda kortet som vi tog på Nyårsafton. hahaha 

Vi hade tydligen fullt upp med annat! God mat, goda drycker, champagne, många skratt och livliga samtal :o)
Det är alltid så fint och genomtänkt när mamma har middag. Man får känna sej som prinsessan på slottet,
Fint porslin, tjusiga dukningar, lyxig mat och dryck! Jätte kul tycker jag! Hon kan verkligen få sina gäster att känna sej speciella! myyysigt!

Som det nyåret när hon skulle vara barnvakt till mina tjejer 5 och 8 år tror jag dom var. Hon och hennes man öppnade i långklänning och frack och hade en jätte tjusig tre rätters middag för mina storögda änglar dom fick verkligen känna sej som prinsessor den kvällen. :o) Så ska jag oxå göra om jag får vara barnvakt till mina framtida barnbarn någon framtida nyårsafton  

Halv tre mötte vi Lovisa på stan och tog sista nattbussen hem som alla andra tonåringar, Det kan oxå bero på att det var hopplöst att få tag i en taxi
 
Här kommer kortet, det är på min Mamma som oxå har bemärkelsedag den sista dagen på året!
Pöss till mamma :o)


RSS 2.0