Pannbiff med ugnsbakade tomater

En klassiker i fin form

4port

Tid: 30 min

Ugn: 200 gr


  •  Ett ägg
  • 1 dl mjölk
  •  2 msk ströbröd
  •  1 tsk salt
  •  2 krm svartpeppar
  •  500 g bland eller nötfärs
  • 2 msk smör
  • 8 tomater i halvor, eller 500 gr körsbärstomater

  • 1 Rödlök i klyftor
  • 5 vitlöksklyftor, krossade
  • 2 msk smör
  • 2 msk balsamvinäger
  • ½ dl olivolja
  • 1 msk oregano
  • 1 tsk flingsalt
  • 2 krm svartpeppar
    1 msk persilja, hackad

Tillagning: Blanda ägg, mjölk, ströbröd, salt och peppar i en skål. Blanda i färsen. Forma biffar och stek på hög värme 1 en min på varje sida så det får en fin stekyta


Lägg tomater, rödlök  och vitlöksklyftor i en smord, ugnsfast form. Ringla över olja och vinäger + en liten skvätt vatten. Krydda och lägg biffarna ovanpå. Stek i ugnen ca 15 min. Toppa med hackad persilja. Servera med potatis klyftor och ett gott bröd


Ät och njut :o)


Kommentarer
Postat av: Anita

Låter gott, det knycker jag!

2009-03-22 @ 19:21:31
URL: http://jamtlandspower.webblogg.se/
Postat av: Tony

DET E DET!!! :-)

2009-03-22 @ 22:12:59
Postat av: Maggan

Tack så mycket.

2009-03-22 @ 22:20:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0