Student tankar

Jag läste en jättebra artikel i LT i dag.

Det var en grabb som som skev en artikeln om en grabb som satte på sej studentmössan i dag för exakt 365 dagar sen. En grabb som tyckte att han visste allt om det mesta som visste vad han skulle göra och var han skulle vara om några månader tom hur livet skulle se ut om ett år.

Ingenting blev som han hade planerat. Men det blev bra endå.
Han skrattade och önskade alla nybakade studenter att dom skulle må bra i dag. Ta vara på kvällen skrik och festa runt för snart börjar alvaret. Skrik och festa runt för det är ni värda efter all slit med läxor och betyg.
snart kommer annat slit.

Och ta det lungt försök släppa vad ska jag göra nu hysterin. Livet kommer ramla på dej vare sej du vill eller inte. Och du det finns masser med tid att fundera ut vad man vill!
Det blir aldrig riktigt som man tänkte sej endå :o)

Så är det hela livet tänkte jag man, vet aldrig vad som kommer att hända.
Skulle någon sakt till mej för tio år sen att jag skulle sitta i ett radhus med min soulmate från Örebro om tio år så skulle jag troligtvis bara skratta åt dom och tycka att dom var helt vansinniga.

Men nu sitter jag här och mår som en prinsessa..... man ska aldrig säga aldrig.. Försöka vara ödmjuk och ta till vara det som är bra och välja bort det som man mår dåligt av

Kram från mej till dej!




Kommentarer
Postat av: Liten systeranna

Ja jag bara hålla me, livet blir aldrig som man tänkt sig!! Ibland vet man inte om man ska ta höger eller vänster i vägkorsningen. Men av någon underlig anledning kommer man till 99% rätt!!



Kram på dig!

2010-06-05 @ 07:34:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0