Nästa

Pratade just med dotter nr två och hon har precis landat i Sverige.....sköönt nu är dom hemma båda två, snart,
en kväll iaf

Hemma hos

Nu är hon hemma.

Hon lever och mår bra men är lagomt stressad inför flytten till Norrköping på onsdag :o/
Jag har redan tvättat två tvättar, lagat mat, dukat undan och nu ligger hon på rummet med pojkvännen!
Va det det här jag har längtat efter?? :o)


Tjoohoo

Ännu en het dag indränkt i färgångor :o)

Snart kommer min äldsta snuttplutta hem jag räknar minuterna. Undra hur hon ser ut? Undra om det är något kvar av henne efter all magsjuka
Jag längtar!....Masser

Hot hot hot

I dag är det nästan föör varmt för att blogga och nu ska vi ut och måla. Det känns såå bra såå :o)

hot-day.gif image by commenthaven

Varmt, sol och sommar

I dag har det varit riktig sommar hetta och va gorde vi då jo måla altan.
Det va sååå skönt att stå under taket och pilla med en liten, liten liten pensel för att inte få färg på taket. Pjuuuu!!Nackspärr och solsting :o)

Men va gör man? Vi måste ju passa på medans det är fint väder.
I morgon fortsätter vi med hopp om att bli färdiga... "maule pau"

My man in action!


Strömmings kväll

Nu har jag ätit surisar så det sprutar ur öronen. Och skrattat så jag fick ont i magen
Syster Linda och Susanne kom och hjälpte mej dom va sååå duttia :o)
Tony den veklingen åt bara sill men han satt med oss i lukten iaf

    Mummsfilibabba!

 

My space

Här är min plats i dag :o)



i kväll ska vi äta surströmming.... slurp..

AC/DC

Hela Göteborg hade svämmat över med lyckliga och party suga gamla och unga hård rockare. Vart man än gick så såg man AC/DC tröjor.
Jag trodde ett tag att jag flyttat mej tillbaka till 80 talet och högstadiet :o)


AC/DC förfest på Hard Rock Café Öl gigantiska hamburgare och bowling. Inte så dumt! :o)
 

Tropiskt regn i väntan utan för Ullevi ,Sol och regn samtidigt
   
Ingela, två spermier och den våran riktiga hård rockare Morgan

Aaaarrgghhhh. Det va såå jäkla bra!
        
 AC/DC Mums :o)

      

Kort från midsommar helgen


Vi började med mat  så fort vi hade landat i GBG Lyckligtvis hittade vi en affär som var öppen och kunde mätta 8 hungriga munnar Det blev grillat och pott.sallad mums
   

Midsommarstång hittade vi oxå om än lite halv men en midsommar stång va det :o)


Disk och "ungdomarna" surfade
 

Sen blev det party
   

Morgan och Staffan in action
   

Ingela och jag tyckte det va lite kallt framöver kvällen
   

Grannstugan som oxå skulle på AC/DC kom och hälsade på


Dagen efter tog vi en promenad ner till Liseberg


Drack några fler öl
    

körde femkamp åkte Balder och
 

Drack några fler öl :o) Andreas blev dissad det va 21 på Tyrolen men Morgans groda sög i sej och Morgan fick kämpa hela kvällen med Glenn the frog, han blev oregerlig! :o)
   

På söndagen var vissa lite trötta men efter en bit mat så va vi redo för en hårdrocks kväll som hette duga :o)
   

Hemma värst

Borta bra men hemma bäst :o)

Tony håller på att montera i hop den nya tv möbeln.
Vardagsrums bordet kom upp redan i går när vi kom hem.
Själv vet jag inte riktigt va jag ska ta i tu med.
Tvättmaskinen går för fullt och väskan står öppen.
Solen skiner!
Äsch! Jag tar kaffekoppen och går ut :o)

Vidare

I dag åker vi vidare mon IKEA Jiiiha :o)

AC/DC

I går va vi på den bästa konsert jag någonsin varit på. Helt enkelt!!!
så beskriver man AC/DC Black ice tour



Det finns inte en låt som är dålig och fast gubbarna ligger på mellan 50 och 65 bast så rockar dom fett Angus gitarristen måste ha någon slags bokstavs sjukdom eller så är han inte klok på en fläck Helt loss i tre timmar det är inte normalt när man ska fylla 50 men jäkligt roligt och underhållande att titta på

Vi började dagen på Hard Rock Café runt 15 tiden men käk och lite bira och bowling Så jäkla roligt och vilket drag. Hard rock hade AC/DC förfest jag tror varenda hårrd rockare i Svea rike va i Göteborg i helgen.

Efter Bärs bärs bira och fullt ös följde vi hård rocks strömmen mot Ullevi och som sagt den bästa konsert jag varit på. Lyckoruset bara spred sej när Hells Bells och alla andra gamla godingar nådde mina trumhinnor :o)

Lyckan va total

I dag packade vi i hop oss och styrde kosan mot Kumla igen,
Kaffe hos Tonys trevliga moder och en god middag hos Tonys broder med familj Alltid lika trevligt att vara här i vårat hem borta :o)

Ps
Det ska bli skönt när mina änglar kommer hem. Den första stackaren som varit på the semester from hell i Turkland kommer till Sverige på onsdag
Den andra är det inte lika synd om dom har det jätte härligt och har nu efter all shoppande i Rom äntrat medelhavs lyxkryssaren och i morgon närmar dom sej Nice


 Men jag säger bara AC/DC :o)

Liseberg

I dag har vi gått runt på Liseberg hela dan mina fötter är döda men vi har undkommit regnet och ett åk med Balder och ett med Bergbanan hann vi med mellan ölstoppen :o)

Nu håller grabbarna på att laga mat och vi brudar dricker tuttifrutti drinkar och njuter av tillvaron

Nu strålar solen från en klarblå himmel
Semester är helt ok :o)

Götet

ligger just nu i stugan på käralunds kamping i Göteborg
Maten va god och vinet bättre nu är det dags att nanna så vi orkar med morgondagen

sesibå!

Midsommarafton

Hoppas ni får en bra midsommar
Stor kram till er allihopa där ute :o)

Vidare

Vi har nu anlänt till Kumla och ätit en god middag och smuttat på ett par glas vin hos våra inhysningsvärdar Staffan och Ingela så nu ska jag blunda en sväng och i morgon drar vi vidare till GBG

Hej så lång så läng

Tornadovarning

Jag trodde att det skulle bli lugnt nu när semestern kom krypandes, men ack vad jag bedrog mej.
Ibland önskar jag att livet va lite lättare. Varför måste det va uppförsbacke och tornadovarning hela tiden.

I dag körde vi morr morr och min minsta ängel 16 år :o) till tåget för vidare transport via Arlanda till Rom där ska dom förlusta sej i 4 dagar tills dom kliver på lyxkryssaren och tar sej en 7 dagas i medelhavet. Avundsjuk...nääe inte jag då! :o)

Jag och min soulmate knölar in oss i bilen och drar neröver i morgon mot Gbg, midsommar och ACDC
Inte så dumt det heller ;o)
Nu ska vi äta sill och potatis dricka en nubbe och kanske äntligen få slappna av lite.....

Ljust

Klockan är 02.56 och det är lika ljust ute nu som det var mitt på dan i dag...

Det blåser som F-N och jag litar inte på dom gigantiskt höga tallarna som lutar sej mot våra sovrumsfönster. Skulle dom blåsa omkull så blev vi mosade som små räkor i sänghalmen
Tony ringde kommun i dag för att be dom ta ner tallarna och dom lovade att dom skulle komma och titta på dom, så vi får väl se

Jag tycker inte vi ska vänta tills dom ramlar över huset

idiot

Vissa saker gör mej så jäkla förbannad.
Och inte ett skit kan man göra fast jag skulle villja knäcka knäskålarna på den jäveln

Märks min PMS?

Fitness

I dag har jag en präktig träningsvärk men jag kan fortfarande sätta mej utan att hålla i mej. Det västa är att man ser ut som en gammal alkis som har skitit på sej när man är ute och går
Jag har som inte riktigt kontroll över mina muskler :o)

Men det är smällar man får ta om man vill vara lika smal, tajt och "fitad" som mej blink blink


Jiiiha

Jag överlevde!!!

Men jag har fått en fin huvudvärk
Det kan bero på att mina ögon höll på att poppa ur skallen av mitt höga blodtryck när jag stepade upp och ner på den där jäkla brädan

Men jag är nöjd med mej själv...helnöjd :o)




Semester tankar

Här vräääker formligen regnet ner och termometern står på 5 grader plus...Kul semesterväder...nääe inte värst..

Tony har åkt iväg med Linnéas pojkvän som precis har fått körkort och en skrutti bang bang bil av sin far.
Det va lite att fixa på bilen och då hoppade Tony in som ställföreträdande. Han är bra på det :o)

Själv sitter jag här och undrar om jag ska gräva mej in i tvättstugan och kanske försöka få någon ordning där. Eller kanske inte...

Kl. 15.30 kan ni skänka mej en tanke. Då har Lovisa lurat med mej på ett step int pass.
Det va flera månader sen sist. Tror ni jag överlever?

TAKEN

Jag pratade med min snart 19 åriga  ängel i går som är i Turkland och förlustar sej och jag kan medela för er alla som undrar att det är naturligtvis hårt utan pojkvännen men hon lever och mår bra :o)
30 gr varmt, mycket trevlig personal på hotellet och goda drinkar

Jag fick en ångest attak i förrgår när jag helt plötsligt utan anledning kom att tänka på filmen TAKEN.
Har ni sett den så förstår ni varför, har ni inte sett den så gör det. Hemsk, men mycket bra film



Så då va jag naturligtvis tvungen att få prata lite med henne fast hon bara varit borta i 3 dagar.
Jaa så är det att vara mamma!

Och lugn bara lugn Linnéa har oxå sett Taken :o)

Affärsidé

Jaha Jag va på stan en sväng i går för att se om man kunde köpa sej en dongel för ett par månader eller så,
över sommaren medans man är ute och far
Det måste väl vara många som vill ha ett tranportabelt internet över sommaren tyckte jag då men ack vad jag bedrog mej
Joo då det finns men det blir dyrt som tusan

Det billigaste som jag hittade va 99 kr i månaden via bredbandsbolaget. Ett komplement till vårat fasta nät
men det går inte att hyra kortare än 12 månader
1.188 pix nääe det är det inte värt

Det vore väl en helt kanonbra affärs idé!?!!
Hyra ut dongel plus tre månaders internet till en rimlig summa över sommaren
Det kommer säkert framöver. Nästa eller näst nästa sommaren

Nåja jag får väl ta med mej lappen och blogga där det finns uppkoppling




Sommar

I morse när jag steg in i duschen så hade fönstret i badrummet stått öppet hela natten. Regnet smattrade utanför och det va så där lagom kallt, så där kallt som det brukar vara när man uppsöker duschrummet på campingar

Tjejerna fick en jul för längesen ett kit med en rosa rakhyvel och en rosa vattentät radio. Den hängde nu helt plötsligt ovanför badkaret 

Jag slog på full värme på vattnet och satte på radion
Ut strömmade melodikrysset, ångan pyste ut bakom dusch draperiet och jag blev alldeles lycklig och alldeles uppfylld av sommar

Regn ute, en het dusch i ett  kallt badrum och signatur melodin på melodikrysset
kan det bli mer sommar??? :o)



Hugg

Jag har någon som kör in en kniv under min vänstra revbensbåge i bland och vrider om
Det gör så jävla ont så benen viker sej och sen kan jag inte andas in för då hugger "han" igen

Det mest otäcka är att jag inte får i mej någon luft. Det är nästan på vippen att jag svimmar av innan det släpper
Jag har haft så här från och till hela våren.
Jag tror att det är stress och förväntar mej att det ska släppa nu när jag kan börja slappna av

Stressrelaterad mjälthugg?
Hjärtinfarkt? Nääe då skulle jag vara död vid det här laget :o) 
Kärlkramp?

Någon annan som ha en bättre diagnos?

Tony börjar ledsna och tycker jag ska uppsöka doktor men jag tänker vänta ett tag till, jag har ju semester nu, det släpper säkert!

Nu så!

Detta är min ställning dom närmsta fyra veckorma :o)


I morgon

I morgon går jag på semester
Det är jävlarimej på grevens tid

Jag är helt jäkla slut



God natt!

Grattis till LOVISA

Så var det dags fär ännu en examen
Lovisa har slutat 9:an
Bra betyg Mamman stolt.
Pappan tycker det blir dyrt. Han har nämligen lovat viss summa för MVG viss summa för VG osv. Hihi :o)

Och jag får helt plötsligt inte gå på skolavslutning längre. Känns lite konstigt faktiskt

Varsågod min yngsta dotter LOVISA

     
 


Drogtest

Kollade SJ till Norrköping runt 2000 pix kommer det att kosta om jag och Lovisa ska åka ner. Jävla skiit dyrt!
Norrköping är en avkrok ..ja så är det!
Varför måste hon flytta så jäkla långt bort??
Vi kommer att åka ner nu i sommar/höst och sen ses vi nog inte förens till jul.
Kanske om dom har råd att åka hem.

Hur ska jag klara det här?
Jag måste uppsöka psykvården och få mej en stor dos med psykofarmaka
Om man är helt neddrogad då går tiden jättefort :o/

Välj rätt

Det va uppfriskande med en promenad i regnet
Men nu har jag gjort min plikt. Nu får jag klaga hur mycket jag vill :o)

EU Val

Nej fasiken heller. Det här går ju inte!
Upp med er alla soffliggare och gå och rösta
Jaaa ja skaa....

Nu går ja

Studenten i bilder

Nu tror jag att jag har återvänt till verkligheten :o)

Här kommer iaf några kort på värdens underbaraste STUDENT 2009
Varsågoda min äldsta dotter Linnéa!

   
Dukning, student champagneglas :o) , och en liten skitonge på bild :o)

   
På skolgården! Linnéa fick ett stipendium för bästa betyg :o) Tårarna sprutade på både henne och mej
Jag är ortoligt stolt över henne 14 MVG de ni :o)



   
Sen blev det omgruppering och flakåkning. Tony körde! Vilket jäääla party säger jag bara. Jag ville oxå åka :o)

       
Till slut kom dom hem och det blev mer champagne exotisk planka och tårta mums
20 pers blev vi till slut. Pojkvännen tog med sej släkten och vi åt och drack och hade jätte trevligt!
Linnéas pappa höll ett  jättefint tal! Jag tor inte det va någon som inte hade en tår i ögonvrån.

     
Efter att den sista gästen droppat av så däckade ungdommarna en timme,
det är hårt när man börjar 07.00 på morgonen :o) men
sen blev det omgruppering igen och ut på stan 
Österängsparken och tolvslaget på rådhustrappan vill ju ingen missa

  
Vi träffade två mycket trevliga unga män.
   
Linnéa och "Bjärnta" partade vidare

   
och vi partade vidare hejmåver... :o)


Tack allihopa för att ni gjorde Linnéas Student till en mycket minnesvärd kväll
Stor kram från den stolta mamman! :o)



 

God morgon/natt

Och varför är jag vaken nu?

Gå och lägg mej

Så jävla bra skrivet!

Jag hittade en bit mycket kloka ord....

Det inte är alla gånger man faller som räknas.
Det är att man reser på sig och fortsätter gå.

Att man envist biter sig fast i livet och fäster blicken en bit längre fram.
Hela tiden. Så länge det krävs.

Såå bra skrivet.. Ge aldrig upp! hur jävligt den än blir får man aldrig ge upp

Och glöm inte att jag alltid finns där ...alltid...och hjälper er allt va jag kan och förmår.
Puss :o)

Fixa och trixa

Jaha nu börja det och regnet står som spön i backen. I går haglade de men om man får tro SMHI så kan det faktiskt spricka upp i morgon
Meeen det lär väl bli studentdag ändå trotts regn hagel och drivis kan jag tänka mej :o)

Nääe nu är det bäst jag sätter i gång

Göra en sista repa med damsugaren
Plocka in långborden
Duka
Hämta tårtan
Hämta studentbuketten
Köpa tiopack med rosor
Köpa band till rosorna
Stryka dom kläder som behöver strykas
Löva, blåsa ballonger. (Hoppas regnet avtar...)
Fixa, trixa, dona och greja

Har jag glömt något???
Maten hämtar jag i morgon

AJ!

Men hörrni!!
Jag tror att jag håller på att få hälsporre...IGEN. Jäla skit faan
Det passar väldigt bra att få just nu tycker ja.... nooot

Nu måste jag leta inlägg

En liten onsdags fräckis

Mannen kom hem från arbetet och fann sin fru I badrummet, där hon

stod med bar överkropp och beundrade sina bröst.

- Vad sysslar du med då?

- Vet du, sa hon, - jag var hos läkaren I dag och han sa att jag

   har bröst som en 25-åring!


- Jaså minsann. Hade han inga kommentarer till det 50-åriga arslet

   du dras med?


- Nix, vi talade överhuvudtaget inte om dig. 

smileys.jpg Smileys image by leopetrik

Städning pågår...


RSS 2.0