Så kan det va!

Jag är skiit dålig på att blogga nuförtiden.
Jag har så fullt upp med att leva livet att jag inte prioriterar att sitta här eller så är det kanske så att jag inte orkar... Jaa så kan det va :o)

I fredags så ringde det på dörren kl 21.30 och utanför stod min älsta ängel :o) Snacka om att jag blev glatt överaskad hon hade tagit tåget från Gävle för att hälsa på sin gamla mor. Jag har helt underbara ungar som har kokat ihop en sån överaskning till mej.
Sist vi sågs var i midsommras.

Så jag har insupit döttrar hela helgen Myyys!

Så kan det vara!

Grattis hjärtat

I dag köpte jag födelsedags present till min soulmate :o) Liiiite för tidigt men vad gör man

Biljetter till The Cavern Beatles
Ett tribute band från Liverpool som spelar Beatles låtar. Jätte duktiga tydligen
och dom ser ju till och med ut som The Beatles
 
Det ska bli skitkul!
Tisd den 14 sept på Storsjöteatern

Klicka här så kan ni läsa lite mer om dom


GUL BIL

I våran familj kör vi maniskt med "gul bil" leken. Jaa joo i alla fall jag och Tony är maniska :o)

Vi har länge diskuterat vilka regler som gäller och jag har nu hittat en sida där allt står förklarat in i minsta detalj hehe

Varsågoda!


http://gulabilar.wordpress.com/regler-for-gul-bil/



GUL BIL :O)


KEEN Skocker

Jag måste köpa skor....

Nya inneskor till jobbet bla. mycket viktigt men ack så trist att lägga 1200 pix på

Dom här blir det nog.

 fast troligtvis gröna

X 10 mini pro

I dag har jag inhandlat en liten och trevlig Android telefon :o)

Sen får vi väl se om jag lyckas komma på hur allt funkar men det ska nog gå bra. Jag gillar att fippla hehe


Gå ut me de

Känner mej helt oispirerad att blogga.....

Det kan bero på att jag egentligen har en massa annat som jag egentligen skulle göra. typ städa, röja i förådet, gå igenom en matlista som vi ska ha till veckan, gå ut och röra på fläsket.... mm, mm, mm

Det är kanonväder ute, Jag ska kanske ta mej en promenix iaf.......

Gubben och jag sitter vid varsinn dator och knapprar...

Jag frågar  - Ska vi gå ut och gå vännen!
Han svarar Va!

Jag säger - ska vi gå ut och gå??? Lte högre...
Och Han svarar - Det kan vi väl

Jaa!!! det hugger jag direkt på :o)

Städa kan vi göra sen...

Hej så lång så läng

Fri dag!

FREEEDAG!

Underbart! Jag tog ut ett par timmar och gick hem tidigare.
Nu sitter jag här och funderar på om jag ska orka börja med maten.

Det var meningen att vi skulle äta surströmming i dag, jag och systerystrarna, men jag orkade inte handla och stöka på så det blev inget av med det...

Så nu sitter jag här och kanske ångrar mej, det är ju gott med surströmming, men nääe jag vill bara dö i soffan i kväll...............

Men jag sitter fortfarande kvar här....... åååå hej!...... Nu så.......... nääe inget händer

LAAAAAT!

Hej!

Hej jag är inte död!
Jag läser och läser och är nu inne på slutklämmen på fjärde och sista boken i twilight serien

Det är såå spännande, jag bara måste läsa klart nu i kväll!
Tyvärr somnar jag nästan på en gång när jag lägger mej för att läsa så det tar ju sån tiid att läsa klart
Men nu har jag bara ett par kapittel kvar och det plöjer jag i kväll hehe

Se you soon!


Den 13/8

Fredag den 13 då är det bäst man inte skriver så mycket




Hehe

Ja eller Nej?

Ska jag eller ska jag inte vad tycker ni???

Sony Ericsson Xperia X10 mini pro


Boktippset

Jag har införskaffat mej en ny bok




Och på köpet fick jag en till



Undra vem som är bäst??? 

Men först måste jag läsa klart 3:an och sista av Twilight böckerna :o)


Maggan

Idag blir min bästis jätte tant, 44 bast Tänk va! Annat är det med mej som bara är 43 hihi

Grattis tant Maggan! I love you!



Puss å kläm :o)


Från 5 till 85

Helgen gick åt till att bara vara och läsa. Jag tänkte att vi skulle städa i går söndag men det sket vi i :o)

I dag har jag återvänt till verkligheten och börjat jobba igen... stööön. Det är bara 10-11 månader kvar tills nästa semester hejå hå! Det låter väl uppmuntrande.
Men det gick faktiskt rätt bra att komma tillbaka på jobbet. Dom va snälla mot mej!

Här kommer iaf några kort sen vi var på Diggiloo. Tyvärr blev jag och Lovisa så exalterade när markolio la sej i våra knän så ingen kom på att vi skulle ta kort...



Markolio är liten och söt. Lasse holm är smal som en speta han såg sjuk ut och jäklar va Molle kan sjunga han drog av the final countdown med en röst som fick mej att rysa av glädje WooW Lika så Jessika Andersson hon har oxå en röst som inte går av för hacker och exakt samma örhängen som mej hade hon oxå :o)









Och den blonda tjejen i Alcazar -Tess Merkel. Hon gorde Laila Svensk Hollywood fru. Jag skratta så jag grina... skitbra och definitivt inte vad man väntar sej att hon ska göra.



Har ni inte varit på Diggiloo så gå nästa år! Gör det! Det är värt varenda krona. Ta med hela familjen det finns något för alla åldrar från 5 till 85




I dag

I dag blir det DIGILOO vid thailänska paviljongen för tredje året i rad



Jag, Tony, Lovisa Och Mammsen packar bilen och åker. Det kommer att bli skit mysigt! Solen strålar från en nästan klarblå himmel och det är jätte skönt ute

Nu ska jag dricka kaffe på altan och hosta upp mej...


LovisTovis

Min minsta Ängel han börjat att blogga igen

Varsågoda håll till godo puss :o)


http://lovistovis.wordpress.com/


Fisketur

Vi blev bjudna upp till lillesyster med mage och karl på fjällluft och fjällsjöfiske :o)
Jättemysigt förutom att min kuse som lurat i vassen dök upp i min näsa och hals och uppträder som om han tänkte flytta in där förevigt.
 AAAttchoo prosit!

Några kort han jag iaf med innan jag kom hem och däckade

Arbete först och nöje sen





Johan Ernst Kirchteiger



Redo för fiske








Tyvärr så bet inte hajarna men en läcker gourmet middag bjöds vid vindskyddet







Efterätten inmundigade vi hemma i stugvärmen
Pappa ville oxå smaka och kikade in :o)



Altid lika skönt att fylla på själen i fjällen

Stort Tack till Julgrisen och "hennes" mamma och pappa




Back in black

Business back as usual.... Nice.. :o)






RSS 2.0