GOTT NYTT ÅR!!




Hoppas vi alla får ett bra år

Bilderna

Här kommer bilder på den sista veckan av 2008

Lilljul på Anaris
           

Sen for vi ner till Sofi och Tonys Örebro
Julafton
      

Bildbevis på att det va snö på Julafton
 

En sista innan midnattsmässan


Hej då till vår underbara värdar och hej till mina änglar i Gävle. Nu fär ma hejm!
 

Det va faktiskt 25gr kallt när vi paserade Ytterhogal. Tittar man noga så ser man 25:an


Snart smäller det!

Nu har vi varit och trängts med tusen andra idioter på Lillänge. Tror allvarligt att vi ska skåla i alkoholfri cider i morgon
Veti f-n om jag orkar bolage i morgon!

i kväll blir det iaf fiskgratäng på franskt vis mums

Livet

I bland vältrar sej livet om, stelt  och motsträvigt. Knakar, gnäller, rycker och sliter i oss och gör det allmänt jobbigt för alla.

Reser sej med en djup suck och tar sej en ny riktning.......vare sej man vill eller ens är beredd


Slappedislappslapp

I dag har vi slappat och varit på IKEA en sväng  igen,och varit på en sista hälsa på runda. I morgon bär det av hem. Skönt!

Nu ska jag gå ner och umgås lite till. Man blir ju helt förslappad av allt slappande Det har börjat låta när jag går ner för trappan...Flappediflapp!!



Sova med hosta

Oj kl är 11.40 och jag slog just upp mina gröna. Helt otroligt jag vet inte när jag sovit så länge.
Skönt! Hoppas bara huvudvärken inte kommer det brukar kunna komma smygandes när jag sovit för länge.

Hostan har blivit mycket bättre det är kanske därför jag sovit som en stock. Tony tyckte vi skulle åka till doktorn i går han trodde jag hade fått lunginflammation så som jag lät  men så va inte fallet jag är mycket bättre i dag

Undra vad vi ska hitta på i dag.. I morgon åker vi iaf uppöver förbi Gävle för att hämta upp mina änglar. Jag längtar!

Min tur

Lördag....... Nu börjar jag längta hem, hem till mina änglar och hem till Jämtland

Det är alltid lika trevligt att våldgästa Tonys bror och sambo. Dom är alltid lika goa och generösa men jag tycker det är jobbigt att invadera jag är van att folk invaderar hos mej.

Tony har inga problem han är ju lillebror jag är storasyster. jag vet inte om det har något med det hela att göra men kanske. Jag tycker det är jätte jobbigt att vara beroende av andra..kan själv,  vet ni  :o)

Nåväl i kväll är det jag som lagar middag..så det så...hmmm..undra vad jag ska göra.. kycklinggryta kanske, enkelt och det passar alla.
Och grönsaker hur mycket grönsaker finns det på ett julbord? jag tror jag håller på at få skörbjugg ha ha

Dagens film

Fyy tusan va med folk det va.. Det gick nästan inte att gå in på Gina Tricott. Jag kom hem med ingenting...joo lite handlade vi på IKEA men inget annat

Efter handlings chocken åt vi middag, såg på körslaget och har nu avnjutit en mycket bra film
Finding Neverland med Deppan och Kate Winslet

Se den! Jag säger bara se den :o)

Äntligen!

Nu bär det ivär till Marieberg och IKEA JIIIIHHHAAAA :o)





Ett anorlunda recept

Till jul när alla håller på att safta och sylta vill jag bidra med ett lite anorlunda recept.

Man tager:
Betakaroten
Beta-APO-8-karotenat
amoniak sulfit
äppelsyra
Natriumcitat
Aspartam
Acesulfan-K
tantangummi
Alaasia gummi
Glyserol rester av träharts
Kalsium sorbat
Och en nypa askorbinsyra

Blandas väl och hälls i 2 liter vatten

Receptet har köpts upp av Procordia som genast så potentialen och gjorde en succe dryck
FUN LIGHT!

Själv dricker jag vin!!!

En ny dag

Jahha en ny dag randas. Och vad ska man hitta på i dag då? Har ingen aaning
Vi kanske ska börja den årliga åka runt till alla kompisar turen.... Ganska jobbigt men kul. Det är gubben som bestämmer det. Jag vill träffa S och I.

Eller så kanske vi åker på Marieberg och Ikea en sväng   Vi ska iaf dit innan vi åker hem det har jag gett mej den på hehe

Australia

Bion var bra! Vakert foto och bra skådespelare men väldigt förutsägbar story. Men klart sevärd! Det finns filmer i samma genre som är bättre typ Perl Harbor men se filmen det tycker jag definitivt att ni bör

Se vad Aftonbladet tyckte


Nicole Kidman är bra. Allt är vackert. Allt är storslaget.

En bio-upplevelse med spänning och kärlek och action.

"Australia" vill vara ett mästerverk, men når inte ända fram. Man blir mycket rörd men inte skakad.



Filmtajm

Tänk jag har sovit till kvart i tio helt otroligt länge för att vara mej :o)

I dag ska vi gå på bio vi har bokat biljetter till Australia med Hugh Jackman, Nicole Kidman, Jag , gubben min och Tonys bror och hans fästmö
Jag tror den kommer att bli hur bra som helst!

Heliga natt

Nu så nu är julen färdig firad Vi har just kommit från midnattsmässan i Kumla kyrka och kören sjunger så vackert så man måste gråta en skvätt.
Det är en ganska skön tradition som det har blivit när vi firar här nere.

På med lång kalsongerna och ner med mössan och så tar vi oss en promenad till kyrkan. man skakar ner julmaten, whiskeyn hinner blåsa ur skallen och man varvar ner skönt i kyrkan
så nu är jag så lagomt pömsig. Dom andra 3 sitter uppe men jag orkar inte mer

Stilla natt på er alla


PS. Jag va inte värst på att hosta i kyrkan Så det så :o)

Nu är julen kommen nu är julen här

Vi landade 00.30 på natten mot julafton hos Tonys bror inte en snöflinga syndes så långt ögat kunde se men nu när vi vaknade ligger det ett tunnt lager med skir snö som ett juligt silkes papper över Örebros nejder

Alla ögon tindrar utom mina som håller på at poppa ut av allt hostande och snörvlande men jag lever så allt är frid och fröjd :o)

Nu ska jag gå ner och ta mej en skinkmacka och en stooor balja kaffe. Kl ett ska vi vara hos Tonys mor som har bullat upp med allt vad julen kan åstakomma kan jag tänka mej.
Det ska bli mysigt

En Riktigt GOD JUL önskar jag till er alla

Förkylt

Nu har jag lyckats få näsan över kanten till dödens käftar... Host host och krax..

I dag gick jag inte på jobbet!
Så klok va jag inte i går. Jag hann inte mer än hem, tog mej ett hett bad för jag frös som en gris och sen däckade jag...och sov till mitt på dan i dag
I kväll syr vi kosan söderöver......... om jag klarar av det....AAAAtchoo..


Granen

Nu när nu granen har kommit på plats så har jag blivit förvisad till pinnstolen bredvid.
Ganska mysigt faktiskt eller va tycks?

       

Varför ska det vara så svårt att sova?


 

Jag vaknade 07.00 av tre nysningar så jag trodde halva hjärnan skulle följa med ut ur skallen sen va det lönlöst att somna om. Näsan rinner och jag har hela huvudet stoppat med någonting som inte ska vara där

Så nu sitter jag här med en kopp kaffe och ett par saffrans skorpor

Jaha det är väl lika bra att ge sej på det sista av mat förberedelserna

Dagen före dagen

Nu är allt klart granen står grön och grann i stugan och tomtemor har takdropp och taggtråd i halsen som hon försöker bota med whiskey. Går så där om jag ska vara ärlig och det ska man ju vara så här nära jul.

I morgon kommer det en massa släktingar och ska äta upp all julmat som vi har knåpat med. muuusit
Paket ska öppnas och glögg drickas
Hoppas mina änglar tycker om sina julklappar.

nää nu måste jag väl sova en sväng så jag inte är helt dö i morgon när horderna nalkas :o)

GOD JUL GOKNUL!

Santa is coming :o)

You are never to old to sit on santa´s lap !?!




så kan det bli

I dag måste allt fixas i morgon ska vi ha lilljul hemma hos oss.
som vanligt blir inget som man tänkte sej

Lovisa kommer inte hem för äns i kväll
Linnéa är "trött" i dag efter sitt krogbesök i går
Tony är fortfarande sjuk och jag då joo då, Vem va det som tippade på lördag??
Fyy FN säger jag ...ja ja det är bara att proppa huvudet fullt av piller och sen påt!

GOD JUL!

BF

Nuuuuu så är det fredag
Jag har skrubbat och smort mej i mitt hemma spa (badrummet) i flera timmar efter middagen så nu är jag led som en barnstjärt

Änglarna är utflugna för kvällen
Lovis har åkt solokvist på mini äventyr till Järpen kommer hem i morgon.
Linnéa är ute och svingar sina lurviga

Så nu du gubben lilla kan det bli farligt ...Grrrrrrr :o)



Fyy va töntigt det låter i bland när det man tänker kommer på pränt HA HAHA !

Världen är full av tappade sugar

Jaha Å jag som har lagt upp ett sånt bra schema.

I dag ska vi städa, I morgon handla mat och på fredag sätta upp julgranen och laga mat fixa skinken och sånt..janssonen oxå förståss och sen ska vi fira lill jul på lördag.

Men ack vad jag bedrog mej!
Tony är skit förkyld närmast döende kan man ju tro
Linnéa drog till en klasskompis som fyller år i dag men hon har städat sin del
Lovisa är oxå sjuk men hon städar endå
Mammas man en av dom som vi ska fira med på lördag måste troligen jobba eventuellt hinner han hem på söndag

jaha...jag tappade lixom sugen nu


Om man vill och är intresserad

Här kan man klicka om man vill se lite bilder från Dawes Julshow. Sen kan man kolla om man hittar Lovisa bland alla bilder. Hon är med en massa ggr så någon bild hittar ni säkert :o)

Tipps

Fyyy tusan va sjuka alla blev helt plötsligt. Det är bara jag som är frisk och fräsh.

Hur länge tror ni det håller?
Den som kommer närmast vinner en godisbit hemskickat till sej om ni mailar till mej på [email protected] 
OK ni kan få ett par godisbitar dååå :o)



Måndagen


Min måndag bestod av jobb, choklad tryffel, tårta, vilda skratt hos grannarna och en snorig karl.
Nu ska jag snart hänga tvätten, men först ska jag lägga upp fötterna i soffan och begrunda mitt äventyrliga liv :o)


God jul till er allihopa

Klicka här så ska ni få se något...något...något alldeles underbart :o)


Fetmätt igen

Nu så har vi stoppat huvve fullt igen.
Gubbens jobb bjöd på jul middag på Krokoms Wärdshus för hela familjen 
Kanske Inte det tjusigaste middagen jag har varit på men det va gott.
Och vi hade jätte roligt! Som alltid när vi fyra i familjen får rå om varann lite extra :o)



Det märks så väl när man kommer lite utanför stan.
Grabbarna kommer i "storskona" och en del har inte äns kammat håret. Vissa har på sej fin skjortan som dom köpte sommaren 82 och andra stinker skoter när dom sveper förbi så hela min tugga med fläskfilé och potatis grateng smakar fördelardosa.

Såå scharmigt..eller not?!?

15 skunders leken

Jag blir faan rädd va är det med ungdommarna nu för tiden har dom inga hjärnor kvar. Jag bara frågar

LÄS HÄR eller HÄR

Jag har inte hört något om att det finns i våran stad men allt sprids fort så jag vill på det här sättet varna alla vuxna och göra er uppmärksam på att det finns, prata med era ungdommar och sprid vidare.
Det kan räcka med en spark, en sek.


Svårt val

Jag har faktiskt aldig baka kakor till jul. Jag kanske ska göra en insatts i dag.
Undra vad jag ska baka? jag har ju a piece of cake Jag kollar i den.


Eller så tar jag och använder mina nya spa grejer och gör mej fin tills i kväll när vi är bortbjudna av Gubbens jobb
 ahhhh Nu ska jag göra mej vaaaaker!
hmmmm?

Fet mätt

Nu har vi ätit så magen står i femtioelva hörn 
så då passar det väl bra att  fisa i hop i soffan
och kolla på någon bra film


Julklapps shopping

Tror ni jag hittade något i går när jag tillbringade runt 6 timmar på stans gator och torg?
Nääe jag kom hem med spa produkter från Make Up Store.... till mej själv! hehe

Men nu så har dom flesta problemen blivit lösta. Jag har hittat en kanonsida på nätet
Pröva den här: bluebox.se
Masser med pryttlar,  pilliduttar och coola grejer! Jätte bra!
EEhh nu tänkte jag lägga ut en bild på något jag köpt det va ju inte så bra hahaha

Natten går tunga fjääät!

Godmorgon alla ljusdrottningar och glitter änglar.
 
Här sover dom allihopa!
Jag funderar på om jag ska ta på mej ljuskronan som tjejerna hade på dagis och sjunga en stump för min familj hehe.
Men tyvärr tror jag bara att jag skulle få en sko i huvudet eller nått så jag låter nog bli :o)

Fredags fräckisen

En man och en kvinna hade varit gifta i trettio år. de bestämde sig för att återuppleva sin bröllopsresa och åkte till Florida där de hyrde en lägenhet.

På morgonen vid frukostbordet efter en het natt tittade kvinnan på sin make ömt och med lidelse och sa: - vet du det bränner lika mycket i bröstvårtorna på mig när jag ser på dig som för trettio år sedan.
- inte så konstigt svarade maken, den ena hänger i teet och den andra ligger i gröten!


Semesterdagen

Nu har jag firat Lucia. Dom sjöng jätte vackert och Lovisa läste dikt.
Bäst tycker jag iaf att det är när lucia och hennes följe tågar ut så kommer hela Park (det är en högstadie skola) i gång som värsta rock konserten dom klappar, stampar med fötterna i golvet och skriker och visslar så det rungar genom hela aulan haha skit coolt!
   

Sen åkte jag in på stan för att möta upp Linnéa som varit på salong och lasrat bort håret under armarna.
Vi tog oss en kaffe latte på fik innan vi åkte hem Skitmysigt Nu ska jag ta något att äta och sen åter in på stan för att hitta några julisar
   

Ha en bra dag du oxå
Kram

Lusifia

Nääe sitta här och fippla runt det duger inte!
Nu ska jag stryka lucia linnet tills i morgon, baka tva sattser med lussebullar och storstäda huset med såpa och vatten.

Trot om ni vill :o)

Lördags fräckisen

En man och en kvinna hade varit gifta i trettio år. de bestämde sig för att återuppleva sin bröllopsresa och åkte till Florida där de hyrde en lägenhet.

På morgonen vid frukostbordet efter en het natt tittade kvinnan på sin make ömt och med lidelse och sa: - vet du det bränner lika mycket i bröstvårtorna på mig när jag ser på dig som för trettio år sedan.

- inte så konstigt svarade maken, den ena hänger i teet och den andra ligger i gröten!


Länets lucia

Nu har vi varit på Reveljen och gråtit en skvätt!
Fin trumpetmusik, Söta tjejer som sjöng, Och min SM 2:a, som dom presenterade henne, Lovisa the Dance Queen :o)
Och Jämtlands läns lucia! otroligt vackert med stämsång och hela köret.

Nu för tiden måste dom tydligen kunna sjunga för att få bli luciakandidat  
1983 när jag var lucia kandidat skulle man bara leee och vara vacker, men vi kunde sjunga allihop faktiskt så jag tror inte vi demolerade öronen på en endaste liten gammal tant  

Nina-en av 1983 års lucia kandidater.  Bedårande och okysst fläckvis he he
 

Beskrivningen av mej i tidningen:
Luciakandidat nr3 kommer från Östersund. Hon är 17 år och studerar. Hon tycker om att rida, windsurfar på sommaren och åker slalom på vintern samt gillar i övrigt djur och musik

Vilken pingla! hahaha

I morgon

I morgon har jag tagit semester Jag ska se på Lovisa när hon och kören på park släpper loss med natten går tunga fjät :o)
Det är sista ggn som jag får gå på lussefirande. Sen får man väl vänta på barn barnen
Guu va gammal jag blev...

Sen ska jag försöka komma ner på stan och se om jag hittar några julklappar det börjar bli dax

Ha en bra dag!

Jag

Det är 15 dagar kvar till jul,

Jag är trött som en gnu,
Jag skulle skriva en lååång lista på det jag måste/vill göra innan jul
Jag har inte köpt en endaste julklapp än,
Jag börjar få lite panik
Jag har tappat farten.... Var är den? ..var är den?
Jag behöver den
Jag måste äta frukost NU!

Ha en bra dag!

morn

Hej hå min ludna tå
skynde, skynde att till arbetet gå


Tjohoo

I dag har jag provat min nya yoga matta som jag fick i födelsedagspresent.
Det va såå skönt att ha sin egen matta isf dom komunala som alla andra har stått på med sina svettiga barfota fötter



Body balance mina vänner! :o)

suck och stön

I dag kommer jag att få samla all min kraft till att åka på jobbet. Ärligt talat jag har kommit till ett stadie när jag inte äns vill gå dit.

Varför tänker jag inte gå in på här, men det suger energi, masser med energi...
Näväl snart är man ju ledig ett par dagar och sen är det vår med en massa röda dagar och förhoppningsvis kommer hjälp snart.
Såå det är bara att bita i hop och ge sej iväg

Ha en trevlig dag det ska jag oxå försöka med!

Buhu

Jul showen var lika bra som alltid och Lovisa är klart bäst naturligtvis, men nu är det slut dansat på ett tag
En del är ledsen och en del tycker det är ganska skönt :o)

Jul, Jul ståålande Jul...



Det är seegt i dag. Kl är 16.00 och jag har knappt klivit upp men nu är det dags att göra sej i ordning, laga middag och i
kväll ska vi på gala föreställning.                                                    
Dawes Julshow där naturligtvis Lovisa är kvällens stjärna :o)


En bild på hur mycket snö vi har....Helt makalöst!
Ser ni julgranen den med ljusslingan???
 klicka på bilden så blir den större

samma ställe förra veckan


En bild från samma ställe i sommras- sensommar

DragonDance -08

Alla kom hem döds trötta men nöjda och glada16 timmars dance addict i går

Morrmor hade fått vara med sitt barn och sina barn barn i en hel dag
Linnéa fick gå ett par timmar på Sundsvalls gator med mormors plånbok :o)
Jag och Tony fick stål rumpa av allt sittande och
Lovisa kom hem med två pokaler :o)



Visste ni föresten att Sundsvall (klyktattar byn) är drakarnas stad?
Det hade jag inte en aaaning om men nu vet jag! :o)

Nu va det klart

Ett stort Tack till alla gullknoppar som Grattat på min gigantiska dag :o)

Nu har jag firat klart.
En massa har ringt och varit här och frossat i frosten cheesecake smuttat på vin och halsat bärs så nu får det vara bra. :o)

I morgon ska vi upp 05.00 för att sitta i bilen 06.00 på väg söderöver mot Dans tävling. Disco och Street,
Önska oss lycka till så inte stjärten växer fast i sporthalls stolen i morgon- Och Lovis oxå då förståss som ska tävla :o)

Vi hörs i morgon kväll.... hejs

Till mej!

Hej hopp hurra i dag är det min födelsedaaa :o)


Barbro

I dag har min mamma namnsdag

Grattis Babbsan!

Såja

Tänkte bara informera er om att Linnéa kom hem utan bucklor och jag kom hem med en meter snö på luvan. Nu har jag skottat.... igen....

Dagen i dag

En ny dag till enda.
Just för tillfälligt så är jag mer än lovligt less på min arbetssituation. Jag tycker det är för mycket att jobba 100% jag är trött på kärring gnäll och tokiga tanter.
Och jag är så jäkla trött hela tiden i går somnade jag i soffan, vaknade 04.00 vände på mej och somnade om. Hur fin blir man då i kroppen efter en natt i soffan. I dag har jag känt mej som 102år isf 100 uj uj och aj. Men så kan det gå när tanten dör som varje kväll i soffan det är totalt livs farligt att sätta sej ner. Nääe kuta och fli runt det ska man göra tills man stupar.

Nu är det färdig gnällt nu ska snart jag och Lovisa gå på innebandy martch. Det ska bli häligt att ta sej en promenix genom snömassorna till idrottshallen. Bara jag och Lovis :o)

Det är masser med snö här, En utav tjejernas extra brolla( 20år)som jobbar här uppe i veckan kom förbi och hämtade upp Linnéa i sin lilla bil. Det är första ggn som någon kompis hämtat upp henne med bil fyy va stor hon blev. Tror ni han hade kläder för all snö som vi har ..han bor i Gävle...hmmm jag säger bara converse dojer he he. Men han är jätte söt och en mycket trevlig ung man så hon fick åka med.

Sen kom jag på att när jag va lika gammal som Linnéa 18 och ett halvt så hade jag körkort, flyttat hemifrån och fast  jobb
Första dagen jag fick körkortet ringde jag Maggan och vi åkte ut på kvällen över isvägen till Rödön det snöade och blåste småspik och va kolsvart så det va ett under att vi kom över. Helt idiotiskt! I en gammal skruttig Saab med rattväxel

Huuuga nu ska vi inte tänka mer på det. Hon kommer nog snart hem.


Glögg och peppar kakor

Efter ett par glögg och några pepparkakor med blue castello i mitt nystädade hus så är jag lite pömsig så nu ska jag nanna


vinki vink

Myyyys

Nu har jag städat! Visst är ja dutti ungarna har inte börjat än. dom ska städa övervåningen Nåväl dom har morgondagen på sej oxå i morgon ska jag handla och på torsdag ska jag på middag och sen är det ju freeedag :o) :o)

Så då blev det städdag i dag

Jag har köpt mej ett par nya lyktor till vardagsrummet dom lyser så fiiint så nu eldar jag som värsta brandvakten
myyysigt myyysit

Här kommer ett kort på dom så ni kan myyysa lite oxå
Fyy va jag är myyysig hela tiden nuförtiden he he

    

Booontee

Så va det då måndag igen.
Jag tror att jag ska bygga mej en tomte i naturlig stolek och sätta den på bänken på baksidan! Tror ni att jag kommer att skrämma skiten ur någon då? he he he
Nåväl grannens hund blir nog rädd iaf 

 

RSS 2.0