2v och 2d

Här är det hett vill jag lova. 23 pluss och kl är 22.45 Det är tur att man får jobba på dagarna :o/

Linnéa blommorna har återvänt till min baksida :o) Jag är så glad att dom vill bo hos mej i år oxå.
Jag ska försöka fånga dom på bild i morgon

Huset är tyst! Tjejerna är på äventyr och gammfolke får hitta på egna! Vilket oxå kan vara ganska spännande. Vattna blommorna, prata i telefon, och glo på dumburken :o) Det är så som det ska vara

Snart så blir det semester och andra äventyr....

Snart så..

2v och 3d kvar

Här är det varmt..och kvavt! Det är tur att man får jobba...eller...

I morgon åker Lovisa till Peace and Love! Festival och tält, det är tur att det ska bli finväder :o)

Vi ska inte göra nått det ska bli så jäkla skönt!

Fast det skulle behöva städas damråtterna hugger mej i vaderna men det skiter jag i......just nu iaf...

Nu ska jag dö i soffan ett tag

Snappla aaaav!

Trött som en gnuu!
Kan bero på att jag inte kunnde somna i går. Jag tror att jag inte somnade föräns halv 4

Tre veckor kvar till semester....

Gäääsp!

Mysiga midsommar bilder














Leeeedig

Tony påpekade så fint att nu är det inte en enda röd dag föräns till jul.... Det känndes upplyftande!

Nåväl man ska leva i nuet så nu är jag här och nu är det midsommar ledig i tre dagar och regn
Jiihaaa :o)

Glad Midsommar på er alla där ute i cyberrymden!



bild google

Frustrerad

Jag är trött...

Det är det fyra veckor och två dagar kvar till semestern
fyra veckor...
gaaaahh det känns som en evighet!
men som vädret är nu så är det nästan skit i samma! Höstorkan.... Hur kul är det?!

Vart i hela....... är sommaren!

Jag bara undrar!


Ps. I love you!

I dag för exakt 21 år sedan låg jag på BB och kände mej förvånad..men nääe inte nu! Hon ska ju inte komma föräns om fem veckor

Men ut kom hon med en väldans fart och sen den dagen har Linnéa haft bråttom.
Mitt stora hjärta! Mitt yrväder! Min självständiga, verbala och otroligt känsliga tjej! 
Jag älskar dej så det gör ont!
Vi sitter ihop du och jag.. inte sitter fast utan vi sitter i hop - mor och dotter. Ett band som är gjort av ädlaste guld!

Det är tyst här i dag!
Vi sjöng visserligen för dej i natt via telefonen men jag ville fixa fika på säng till dej i morse, man ska ha det när man fyller år :o)
å tårta och paket!



Vi saknar dej allihopa!
Men tänk va härligt du har det! 21 år och hela livet framför dej!  Och nu kommer sommaren en hel sommar i storstan. Jag är fasiken lite avunsjuk :o) Och du behöver bara tänka på dej själv!

Å lite på mej å då förståss :o)

Må gott hjärtat! Jag önskar dej allt gott i världen och att du får en fin födelsedag i dag
Puss Mamma

Ps I love you!

Positiva tankar

Det kommer smultron i mitt land fast det är pissväder och halvkallt :o)




Toa lätt

I fredags åkte jag och Tony till Sundsvall och rockade loss med Eagels. Konserten kan beskrivas med ett ord -skitbra - helt enkelt - skitbra!

Åt god middag på restaurang och bodde på hotell, så mysigt såå :o)

Dagen efter måste man ju naturligtvis besöka Birsta köpcenter och IKEA.



Men dagens fynd gjorde vi på Bauhaus!

Jag har faktiskt aldrig varit där.
En gigantiskt affär med allt du kan tänka dej till hemmet allt från plant till trappor och badkar. Vi hittade bland annat en svart köksbänk som kommer att passa perfa till nya köket

Men dagens fynd som sagt var en toalettstol! En Swedbergs med dämpat lock och hel sida som är lättstädat, högre än den vi har nu men liten och smidig, ett fynd som sagt!
Dessutom hade den kostat 3500 men var netsatt till 1800 pix

-Den tar vi!

Problemet var bara att det var fler än oss som också tyckte att det var ett fynd så den var tyvärr slut...typiskt... men ni kan ju få köpa demoexet sa den trevlige expediten som vi pratade med. Okidoj den tar vi!

Jag satte mej på stolen så ingen annan skulle bära iväg den!

När han sen kom tillbaka med kvittot så hade han satt ner den yttligare.
En toalettstol som hade kostat 3500 kr betalade vi 1200 kr för....
jiiihhaa :o) Guuuu va vi fyndade!

Det roligaste var att det kom ett par precis samtidigt som oss och dom hade oxå spanat in just den toastolen men jag var snabb som tusan och högg den före dom. hehe
Om blickar och suckar kunnde döda hade jag varit död nu... fniss :o)

Fin va!


Jaa så så långt har vi kommit i badrums renoveringen - en toastol :o) men vi har iallafall kommit lite längre i köket...

Det får ta den tid det tar... pengar växer inte på träd!!


Samsung R540

Hahaha jag har fått en ny Bäääbis av Tony!
Den går tokfort hehe :o)

Alldeles silvrig och blank och fin är den...
Nu ska mamma pyssla om :o)


Känner mej trottsig!

Måndag!!!Suck!

Kycklingen var inte framtagen så va faan ska vi äta????

Grrr jag är hungrig nuuuu....

Tony fick åka och handla..korv och pommpa.. så det så

I det ilskna hungersuget hann jag plocka ur och i diskmaskinen, stoppa i en svart tvätt, vika det som hängde och torka av i köket och allt innan Tony kom hem.

Inget ont som inte har något gott med sej.

Nu ska vi jävlar i mej svulla tills det sprutar ur öronen på oss...aaarrhhhh... :o)

Pool

Var är min pool nu när jag behöver en...




Bild google

OBS! Jag kan ta en utan vattenfall oxå :o)


njutbar dag

underbara lördag... Gubben har åkt på mutresa och kommr väl hem i natt någongång 
Jag och Lovisa äter grädde och jordgubbar och fläker oss på altan i solen.

Vet inte om livet kan bli så mycket bättre än så här :o)

jaa det skulle vara nu då när solen gick i moln ett tag....sköönt

Hot, hot, hooters

I kväll ska Loviis och Caz dansa och uppträda på samma scen som Idol Rabi :o) Hur coola är inte dom



Här i skogen har hettan slagit till! Det är närmast tropisk värme 30 pluss just nu på framsidan pjuhh.
men man ska inte klaga vi njuter :o)



Lovisa tjuvtog och vi vaknade :o)

Väderrapport

Jäklar vad det åskar och regnar...

hela min kryddodling har spolats bort :o(



Nu måste jag ju så nya.... ååååhhh

Jaha!

Back to work!


Lovis & Cazz

Vi har haft en jättemysig dag i dag på Jamtli.
Masser med folk och strålande solsken!

Lovisa och Cazandra uppträde först på stora scenen med ett coolt street nr. och sen flyttade dom sej till Lignellsalen där man kunde kika lite extra på just dom två och hur det går till när dom tränar

Dom hade ett litet fan som inte kunde sitta still när musiken kom i gång. En riktig sötgök :o)





Efter att jag och Tony strosat runt på Jamtli och Lovisa tränat klart så åt vi middag på Hov.
Otroligt vansinnigt gott och jätte mysigt! 
Jag och Lovis fuskade med en tårtbit till efterrätt. Den ingick i priset och det kan man ju inte missa :o)





Måste bara lägga in detta otroligt vackra kort på min förtjusande dotter :o)
Love you!


Heja Sverige!

Nationaldagsfirandet tänkte vi utföra på Jamtli.
Lovisa och andra babes från Dawes ska dansa på stora senen så då passar det ju bra :o)

Ha en bra 6juni du oxå


Bild jamtlis hemsida

SooooooL

Helt underbart!

Äntligen kom den :o)
Nu ska jag gå ut på altan och dricka kaffe med morgonfåglarna :o)

vinden viner

Fy i H-vete vad det blåser!

Vaknade tidigt i morse av att det lät som något bankade på mitt fönster!
Nyvaken, vimsig och trött!
 
Vinden ven och det småregnade. Rena skräckfilmen, och naturligtvis måste jag ju vingla fram till fönstret, vinkla upp persiennen och titta ut... som dom gör i alla skräckisar, sååå korkat!.. Bankandet fortsatte...

Men jag såg inget så jag gick sakta ner för den knarrande trappan, Alla andra sov djupt det var aldeles tyst och halv skum belysning i hela huset....
Jag tog på mej flisen och gummistövlarna, öppnade försiktigt altandörren och gick ut.... Vinden slet tag i mitt hår och jag var tvungen att blunda till ett tag.... tam tam tam taaaa...

Där stod jag nyvaken och flurig med fliströja och gummistövlar. Ett ganska lätt offer!
Min plantage! Tänk om alla blommor blåst ner och sönder.

Nu förstår jag varför dom går ut på alla skräckfilmer, när dom hör konstiga ljud, Jag har alltid tyckt att dom varit sååå korkade som går ut..
Men jag hade inte ens en liten tanke på att det skulle kunna finnas en galen yxmördare här hos mej på just på min bakgård

Nu vet ju jag att det inte är så troligt, men man kan aldrig vara säker hur det förhåller sej i en skräckfilm :o)

Nåväl! Alla blommor stod kvar och jag fick ingen yxa i huvudet! Det var från grannen som allt oväsen kom, små träbitar och annat som levde rövare på altan.

Meeen nu kommer solen fram! Jag kanske ska ta på mej flisen och sätta mej ute en sväng. Om jag inte kommer att blåsa bort då förståss....

Plantagen

Nu luktar det manure på mitt plantage! :o) 
Blommor blommor och åter blommor! Nu ska dom bara växa på sej lite så blir det skiit bra!

Älskar blommor! Jag skulle kunna blommera hela lilla plätten om jag bara hade råd!

Dessutom måste jag nog köpa lite mer plant! Jag har tre stora krukor som jag inte har satt något i ...än... :o)

Här kommer lite bilder på mina bäbisar! Dom växer snart på sej hoppas jag!

 Framsidan! klicka på bilderna så blir dom större!

   

Baksidan. Blommor, gräslök, basilika och persilija

  

baksidan mot "skogen"



smultron blommor och hallon buskar

   

och på bordet förståss :o)

 




långledig

Ledig i fem dagar Sköööönt!

Här ska röjas, vila, planteras och mysa jaa det var det... men jag ska nog mest vila och göra det jag vill!

Nu blir det kaffe på altan.. jag kanske måste ta en tröja


RSS 2.0