Vinki vink

Hejhopp sockertopp!

Har precis tryck i mej en Mc Donalds fuck fuck............ inte bra! men snabbt, gott och smidigt
Varför kan ingen komma på ett snabbmatställe med nyttig mat! Det är ju en kanon företags idé! Jag skulle iaf handla där...offta...

I helgen var det Bf och jag och Tony passade på ...att städa hela huset..ja va trodde ni? :o) Det är ju sånt som man ska göra när barnen är borta, eller hur?

Nu ska jag dö en smula i soffan

hej så lång så läng!


Tävla i disco

Jag har fått masser med frågor och alla ser så undrande ut när jag säger att Lovisa tävlar i disco.
Det är jättesvårt att förklara så kommer här en länk till en filmsnutt på danstävlingen i lördags.
Masser med energi hopp och fart :o) Lovisa har nr 450

Här kommer länken
http://lovistovis.webblogg.se/2011/february/film-fran-tavlingen.html#comment

JIiiihhhaaaa :o)

Klippa och klistra

Om man inte får nytt kakel så får man köpa klistermärken.
Det går bra det oxå :o)

Från gammelrosa till vitt tjolahopp på en timme
Titta va ja är dutti.....


Bajs

I fredags var det personalest och glammigt värre på storsjöteatern men jag blev tvungen att gå hem mitt i middagen.

Sen satt jag på toaletten hela natten och hela lördagen. :o( Jag skulle ju åka på tävling med Lovisa på lördagen Bajs! Kan man lugnt säga...

Medans Lovisa körde slut på sin danskropp och kom hem med en pokal så körde jag slut på en annan del av min kropp och inte fick jag någon pokal för det inte...

I dag låg jag hela dagen i en gruvlig huvudvärk pga att jag inte fått i mej någonting mer än vatten på ett och ett halvt dygn. tillslut fick jag i mej ett glas oboy och nu är jag tillbaka till livet lagomt tills jag ska börja jobba i morgon...kul helg hmmm


Sisters

Det här fina kortet fick jag av min snyggsystrar! En lite försenad födelsedags present.

Fin va! :o)
Nu ska vi ta kort! Gör en ful grimas!!
Linda i mitten..eeehhh.. Det va det värsta hon kunnde huuuu hahahaha Jag kan avslöja, hon kan värre!

I löööv my sisters!



Nu ska här spikas!


Ninas frozen cheesecake

Här kommer ett efterfrågat recept på den cheesecaken som jag gjorde i lördags

  • Ta fram tre bunkar och en form med avtagbar kant
  • Vispa tre äggvitor till hårt skum i en bunke
  • Vispa ihop tre ägg gulor, 100gr philadelphia ost och en till två dl strösocker efter smak i en annan bunke Jag tar nästan en och en halv!
  • Vispa tre dl grädde och en matsked vaniljsocker i den tredje bunken
  • Rör ihop grädden och ägg gulsmeten och vänd sedan ner äggvitorna tillsammans med alltihop
  • Smula digistive kex i botten på formen och häll sedan över smeten. Täck det hela med lite mer digistive smul och sätt in i frysen i minst 4 timmar

Ta gärna fram cheesecaken en liten stund innan du ska äta och servera med valfria bär eller någon frukt. Jag gillar hallon och mango.

Mums :o)


Alla hjärtans dag!

I min familj finns det många hjärtan men jag har tre som jag tycker extra mycket om

Det söta yppigt goda Gelehjärtat, Bikbokhjärtat med sin egna underbara körsbärs smak och det varma och goa trygga choklad hjärtat!

Gissa vem som är vem! :o)


Tanthelg

Vansinnigt god mat, masser med skratt och trevliga tanter kan man ha det så mycket bättre en helt vanlig helg i februari :o)




BFF

I morgon åker jag och hälsar på min bästis Maggan.
Jag kommer att ha ont i magen när jag kommer därifrån.

Av all god mat, hysteriska skratt och vinet förståss, det kan man må lite illa av, har jag hört, men jag har ju legat i hårdträning på att ha ont i magen hela veckan så det ska jag väl fixa utan större bekymmer :o)

Tyckte den här bilden var lite lik oss!
BFF= Best friends forever


Min vecka

i bilder










Söndagen

..är snart slut och jag har inte gjort någonting. Bara hasat runt i tofflorna och mått gott. Det värsta med det är att jag inte har några kläder att ta på mej i morgon..hmmm inte så smart

jaja jag får väl gräva fram något i garderåååben.

I morgon är det måndag igen...... men snart är det fredag och då styr jag kosan mot Uppsala :O) :O) :O)

Final

Efter en mycket smarrig teater toast med oxfillé fick vi se en finalrevyn som hette duga. 
En massa extra nr och extra skratt :o)
Det märktes att alla var varma i kläderna nu och kunde slappna av och spela ut.

Jag skrattade iaf tills jag fick ont i magen :o)


Min Lovisa står längst till vänster på bilden


 
Tack för i år hoppas det blir fler ggr!

Puss

En vecka mellan blogginläggen haha det är väl ganska bra? :o)

I dag blir det final!
Först en teatertoast tilsammans med Tony, Mamma och Lovisa sen blir det final på revyn.
Lovisa har ångest för att det är slut. Men förhoppningsvis så får hon vara med nästa år oxå och det är inte så långt till i höst när dom börjar träna igen.

Det verkar som om dom kommer att göra allt dom kan för att lura varann i kväll och hitta på extra tok så det är inte något jag vill missa :o)

Nästa helg ska jag åka till min bästis Maggan!
Det ska bli så sköönt så jag nästan grinade när hennes syster ringde och frågade om jag ville följa med i bilen. Jag behöver en tjejhelg med god mat masser med skratt, skitsnack och vin.

Frågan om är om jag kommer att somna efter första glaset och sova mej igenom hela helgen hahaha jag är lite slutkörd om man uttrycker sej milt :o)

Puss till Anita som ringde och frågade om jag ville följa och puss till Maggan för att hon är just Maggan :o)

RSS 2.0