Mer kärlek till folket!


Kärlek är ett stort ord för mej. Ett stort ord som man ska använda så mycket man bara kan.
Det man ger ut får man tillbaka.
Så enkelt och helt genialt.

Jag brukar pröva att gå på stan och le mot människor som jag möter. 
Pröva så får ni se..Det är ganska intressant. vilka reaktioner man får.
Dom flesta blir glada, ler tillbaka och ser nästan lite chockade ut ..
-Va! det va någon som log mot mej!!

Om en expedit helt enkelt bara är trevlig blir jag glad långt in i själen och jag skulle kunna köpa vad som helst av henne/honom. Vilken reklam grej va! :o) Skicka personalen på charmkurs.
Så enkelt och så genialt

Gäller även på arbetsplatser. En skit sur arbetskamrat möter dej när du kommer tillbaka efter att legat hemma under täcket ett par dagar.  -Fyyy faan va vi har fått jobba nu när du varit sjuk du ska bara veta..Eller bara blänger ilsket -Jaha mår du bättre nu eller?
Skillnaden är enorm om samma person möter dej med ett  -Hej! LER och fortsätter -Va bra att du är tillbaka. Är allt ok?

Eller om mannen du älskar kommer hem kryper upp bakom dej där du står vid spisen och kämpar med maten, ger dej en varm kram, en mjuk kyss i nacken, och talar om att han saknat dej i dag. Visst blir man varm då, långt ner i tårna och kan nästan gå med på vad som helst, Jag sa nästan! :o)
Så enkelt och helt genialt

Om man vill att tex barnen ska göra något. Städa rummet. Plocka ur diskmaskinen
Vilket tror du fungerar bäst?
Låta ilsken och sur. Därför dom gör ju aldrig något ändå så det är lika bra att gå ut hårt på en gång, eller helt enkelt fråga trevligt
Vilket skulle funka på dej?
Någon som skriker åt dej eller någon som ber snällt?? Jag bara frågar!
Så enkelt så genialt!

Det är inte lätt att behålla lugnet och ge mer kärlek och beröm än negativ kritik Jag vet! speciellt när man har ett skrikigt vilddjur eller en helt obstinat tonåring bredvid sej Jag vet! Men vi är vuxna och dom är barn!
Och det är jävlar i mej vårat jobb som förälder att alltid försöka och aldrig ge upp

Ge mer Kärlek. Ge mer av dej själv Ge inte upp, visa att du bry dej!
Inte så jäkla enkelt alla ggr men genialt

Ett leende är iallafall enkelt att ge bort , Varsågoda! :o)


Kommentarer
Postat av: Anita

Sååå sant- men å sååå svårt ibland!

2008-09-10 @ 15:44:55
URL: http://jamtlandspower.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0