Tysta funderingar

Det är svårt att vara sjukskriven. Gör jag något här hemma så får jag dåligt samvete. Jag ska ju vila! Och gör jag inget så får jag dåligt samvete för det.
Det är lätt att slinka in i jag sitter här och gör ingenting så har jag inget gjort ..... men med dåligt samvete då förståss.

Just nu ligger jag i soffan och lyssnar på tystnaden. Altan dörren är öppen och solstrålarna letar sej in mellan fransarna i min gardin. Vinden susar i trädtopparna utanför.
Långt bort hör jag barn som stimmar och stojar. Det är en skola inte så långt härifrån och tre ganska stora förskolor runt om i området. Mycket grönområden och trevliga grannar.
Det är ett perfekt ställe att låta barnen växa upp på synd att jag inte hade råd och möjlighet att flytta hit tidigare.

image190

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0