Funderingar

När jag gick hem i fredags så går jag förbi hotell Clarion,  utanför håller dom på att lägga ny väg, kullersten som det är bortöver gågatan in mot stan.

Tre grabbar i förtiårs åldern låg på knä i sanden och knackade dit en och en sten.
Vilket jobb och tänk va kul! Varje gång man går förbi där kan man säga att det här har jag gjort, och längre fram den här kullerstenen har min farfar/morfar lagt!
Coolt en bit av dej finns kvar i stenarna...lääänge länge..

Det är väl samma känsla som man kan få om man är målare eller författare kan jag tänka mej.

När jag är borta så kommer mina nära och kära komma i håg mej men sen är det ingen som vet att jag överhuvudtaget stått på den här jordskorpan. Konstigt!
Så mycket och så länge som jag kämpat för att vi ska få en bättre plats att leva i och så allt bara borta Poff på en sek.

Nääe jag får väl göra ett mästerverk så jag gör ett rejält avtryck i historien. 
Det är ju lätt! haha


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0