Ork

I dag måste här städas... Jag har försökt vänta in resten av familjen men nu fixar jag inte att dammråttorna hugger efter mej
Och en toalett som nästan kryper ut av sej själv uuugghh!

Varför är det en kvinnas lott att ha högsta ansvaret över allt i hemmet och nu kommer han som jag bor med att protestera. Men det är så även om jag vet att det skulle fungera utan att jag la mej i så förväntas jag ta kommandot och styra upp det hela.

I bland orkar jag bara inte och då tycker jag att det inte blir någon riktig ordning. men det är kanske bara jag som tycker det.

Jag tror iaf att i nästan alla kvinnor/ tjejers hjärna ligger det en års plan, en veckoplan, och en dagsplan på vad som behöver göras som tickar på hela tiden, de å de och de å det ska göras. 
tex När blommorna behöver sättas om, när det är dax att tvätta fönstren, vilka gardiner som ska vara var, när vi städade ordentligt sist, vilka kläder som behöver tvättas för att dom ska användas en viss dag, Nu är det dax att byta ut det eller det.
 
Jag tror inte  hushållsplanen finns i manliga hjärnor på gott och ont!
 
Jag tycker oftast om att ta kommandot och hålla koll över mitt hem och min familj Jag tar den rollen! men i bland önskar jag att jag inte behövde vara den som har fullständigt koll på allt.....hela tiden.. 

Jag önskar mej fler överraskningar
Tänk er! helt plötsligt en dag när jag kommer hem så är hela huset städat
Maten står på bordet och  det kommer ett bud med vackra tulpaner till mej!
Alla kläder är tvättade och det ligger rena lakan i sängarna
Gubben berättar att köksluckorna är beställda och att det kommer någon som ska kika på badrummet nästa vecka

För att jag inte orkar själv!
 

Kommentarer
Postat av: Maggan

Jag vet inte om jag skall skratta eller gråta?? Här är jag ensam(nu kommer min man att protestera) men så är det. Att han slänger in en maskin tvätt då och då eller plockar bort lite i vardagsrummet varannan vecka, kör en disk maskin ibland och viker en och annan tvätthög innebär inte att det är han som ansvarar över hemmet. Om jag inte orkar så märks det. Vilken tur att du kommer hit snart så att jag måste få tummen ur och verkligen STORSTÄDA!! Jag funderar på att köpa städhjälp. 500 kr kostar det att det skall komma hit någon att städa i tre timmar varannan vecka, det kan det vara värt va?

2011-02-03 @ 06:26:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0