Ninas frozen cheesecake

Här kommer ett efterfrågat recept på den cheesecaken som jag gjorde i lördags

  • Ta fram tre bunkar och en form med avtagbar kant
  • Vispa tre äggvitor till hårt skum i en bunke
  • Vispa ihop tre ägg gulor, 100gr philadelphia ost och en till två dl strösocker efter smak i en annan bunke Jag tar nästan en och en halv!
  • Vispa tre dl grädde och en matsked vaniljsocker i den tredje bunken
  • Rör ihop grädden och ägg gulsmeten och vänd sedan ner äggvitorna tillsammans med alltihop
  • Smula digistive kex i botten på formen och häll sedan över smeten. Täck det hela med lite mer digistive smul och sätt in i frysen i minst 4 timmar

Ta gärna fram cheesecaken en liten stund innan du ska äta och servera med valfria bär eller någon frukt. Jag gillar hallon och mango.

Mums :o)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det var vansinnigt gott! Tack för detta! :O)

2011-02-15 @ 23:47:13
URL: http://jamtlandspower.webblogg.se/
Postat av: ...det var jag Anita!!

2011-02-15 @ 23:47:52
Postat av: Lena

Mumsig var den!:)

2011-02-16 @ 12:24:53
Postat av: Maggan

Det var vaaaansinnigt gott! Mumsigt full i bibblan :)

2011-02-16 @ 18:03:57
URL: http://maigiz.webblogg.se/
Postat av: cinis

Den ska jag prova, ser super god ut..Kram

2011-02-18 @ 11:00:54
Postat av: Karin

Skall göra den goda cheese-caken till i kväll-- :O) Trevlig helg på dig :O)

2011-03-12 @ 15:28:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0