Tyget

För två/ tre månader sen, låååångt före påsk så hittade jag ett jätte snyggt tyg på Åhléns.
Tyget hängde på en vägg och jag frågade en dam som jobbade där om man kunde köpa det som hängde uppe, för det fanns ingen annan stans 
Men damen var mer än motvillig till att ta ner tyget och propsade på att det snart skulle komma hem nytt tyg

Nåväl tänkte jag! Jag kan vänta!
Dagen efter ångrade jag mej och tänkte nääe jag vill ha det där tyget hon får plocka ner det

Tror ni det fanns kvar ..nääe naturligtvis inte! Och jag blev skitsur för att kärringen inte hade orkat plocka ner det till mej dagen innan.
Nåväl jag fick prata med en annan tjej som jobbade där och hon skrev upp mitt mobilnummer och lovade att någon skulle ringa när tyget kom in


Ett antal veckor senare började jag undra varför ingen hörde av sej och jag ringde Åhléns och fick prata med samma sur tuppa som tydligen var lam i armarna eller nått.
-joo då det har kommit in. men det tog slut jätte fort. Det va såå många som ville ha det snygga tyget. Fick jag till svar!

Men varför ringde ingen. Ni hade ju lovat det? Frågade jag då naturligtvis
-joo då jag ringde
- Det är ingen som pratat in någonting på min mobil iaf svarade jag
- Nääe sådant gör inte jag. pratar in på mobilsvar alltså

Hur i hela skulle jag kunna veta vem som ringt då och att mitt tyg kommit in
Jaa det brydde väl inte hon sej om

Idiot!

Jag talade med bestämd stämma om för damen att jag vill ha det där tyget, Lägg undan 3 meter till mej jag ska ha det!
Hon lovade återigen att ringa mej när tyget kom in igen

Efter det ringde jag varje torsdag för att inte missa om det skulle komma in! Damen lät lika ovillig och uttråkad varje gång jag ringde
I dag fick jag ett samtal Att nu hade mitt tyg kommit. (från en annan expedit)

Jiiihaaaa. Då hinner jag göra klart i hallen som jag tänkte innan studenten :O) Va bra tänkte jag!

Glad i hågen studsade jag ner på stan efter jobbet och mycket riktigt så hade någon lagt undan tre meter av fel tyg
Jag trodde jag skulle börja grina

Jag fick prata med en äldre man som kollade i datorn och såg att Östersund väntade leverans i slutet av april. Det är maj nu???
Och att det tydligen skulle vara levererat i går???
Jag förstod inte heller något!

Det känns så tryggt på något sätt med kompetent och trevlig personal tycker jag!

På torsdag ringer jag igen. Jag tänker faan inte ge mej!

JAG VILL HA DET DÄR TYGET!!!!

Kommentarer
Postat av: Maggan

Hahahaha.....jag tror jag kissar på mig....stackars dig...vilka jävla puckon, men det var rolig läsning. Pyss!!

2009-05-07 @ 21:33:54
Postat av: Anonym

Otroligt villken dålig service - vad fan har dom i ett service yrke att göra! Buuuu......! :O/

2009-05-07 @ 23:06:27
Postat av: Lena

Ja det är rätt, stå på dig, klart du ska ha det där tyget.

2009-05-08 @ 07:02:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0