Norge resan

Kom hem i går 20.30 åt en god middag. Det har tydligen varit grillväder i Jämtland...Mummsi :o)

Norge är vackert otroligt vackert med deras höga berg och djupa dalar men det måste bli tröttsamt att släpa sej upp för alla branta backar jämt vart man än ska. Det fanns tom en lift/påskutningsanordning för cyklister uppför backarna.

På torsdag när vi kom som ni såg var det invigningsparty på hotellet där vi bodde så naturligtvis minglade vi på där ett tag tills vi blev hungriga och tog en burgare och gick och la oss vi skulle ju upp tidigt nästa dag

På st: Olavs Hospitalet fick vi vara med hela dagen och se på deras olika undersökningar mycket intressant men som vi sa man ska vara glad att man inte blir sjuk i Trondheim. Deras basala hygien rutiner var under all kritik. Va i hela! Det är ju inte ett uland vi talar om utan Norge. Dom hade knappt hanskar på sej och inget som skyddade kroppen.

Tänk er bara! Först hade dom varit med handskarna i baken på en pat sen tog dom överallt med dom där handskarna på datorn på handtag och på saker som skulle användas på nästa patient..blllääää! skit äckligt!

På kvällen va vi ut och åt på en mycket flådig restaurang. Jag åt lamm och tamefaan va det inte den bästa maten jag ätit på mycket länge det va nästan en orgasmupplevelse. såååå gott.

Fram på småtimmarna vandrade vi hem genom gamla stan och hela nästa dag ägnade vi oss år shopping och bara mös runt. Vi var naturligtvis oxå kulturella och kollade in Nidarosdomen en gigantisk katedral som påminner om Notredam i Paris. jag älskar att flanera runt i gamla kyrkor, det är som att ta ett jätte kliv flera hundra år bak i tiden
En vacker kyrka va det iaf

Sen tog vi MittNabo tåget hem genom bergsmassiven. Stundtals gick rälsen på en "liten" klippavsatts flera hundra meter upp på bergs sidan Vansinnigt vacker men lite läskigt!
En av tågstationerna på den norska sidan :o)

I dag ska jag fisa runt här hemma i tofflorna och göra så lite som möjligt möjligtvis sätta på en tvättmaskin..det kan behövas