Va! Finns det andra i den här världen!

Vad är det i utveklings psykologin som gör att tonåringar måste vara så själviska.  Varför??
Är det för att dom ska komma på vem dom är? Eller för att dom behöver slå sej fria för att kunna stå på egna ben?
Eller är det helt enkelt så att det är så mycket som händer i deras liv att dom har fullt upp med att bara koncentrera sej på sej själv för att hinna med allt!?

Offtast sker det helt omedvetet. Inte för att vara elak utan mer för att dom helt enkelt glömmer bort att det finns andra människor i den här världen!

kl är 21.44 vi ska jobba i morgon. Vi är trötta. Vi har inte påsklov. Jag/vi ska upp tidigt
Och även om hon förstår så ser jag ögonen rulla när hon och kompisen (som för övrigt kom kl.nio på kvällen, när dom varit ledig hela dagen) inte får ha dansträning i vårat vardagsrum när vi andra ska sova. 

Men! Bor ni här oxå?...vi tänkte inte på det! Ser det ut som hon tänker när hon obekymrat stuttsar upp för trappan!

Kommentarer
Postat av: Maigiz

Du är ju en ovanligt taskig morsa...;)

2008-03-27 @ 06:40:10
URL: http://www.maigiz.webblogg.se
Postat av: Anita

Jag var uppe å väntade på biogänget till kl 23:30 och så väntade jag på Nils till kl.02:00, men han kom inte. Genom ett telefonsamtal fick jag reda på att han var på fest i Torvalla. Som sagt, jag har inte påsklov Då gick jag å lade mig! Man undrar ju vilken planet tonåringen kommer ifrån! ;oD

2008-03-27 @ 08:39:37
URL: http://www.jamtlandspower.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0