Invigning i vinterstaden

Nu har det startat och vilken start sen :o) Såå jälka häftigt!
 Tony och jag va på stan i går för att kolla in invigningen av skidskytte VM. Helt otroligt! Jag tror inte inte har varit så många i Östersund någonsin.



Jag har varit på många Storsjöyror i mitt liv och det  va bara en fis i rymden jämfört med det här.
Folk överallt!  Vi hade förhoppningar om att få se lite av invigningen och Sahara Hotnights i lilla badhusparken men det va så packat med folk så vi  va tvungen att gå därifrån för att inte få ett hysteriskt klaustrofobi anfall :o) huuuga!.
Någon sa att det va runt 15 tusen människor ute på stan i går kväll och jag tror lätt att det va över 30 000 :o)

Men det var en jäkla stämning folk var glada och upprymda och när Tony och jag sakta gick igenom vår lilla stad fick vi bevittna allsköns ljus shower och fasad hus som var läckert upplysta Bilder kommer! Och pricken över iet var den helt otroooliga ljud och ljus show som dom satt upp på Rådhuset

Makalöst säger jag bara!

Den del av innerstaden där Rådhuset står var avstängd och nersläkt
Stora digitala klockor som projekteras på rådhusets vägg räknade ner tiden tills det skulle börja och publiken räknade med 
10,9,8,7,6,5,4,3,2,1 nooooooll.....

Sen brakade det loss Helt otroligt! Det bästa jag har sett på mycket länge. Och i vår lilla stad :o) Jag blir så stolt !Jämtland Jämtland jämt och ständut!
Har ni inte sett det och är här i Östersund i veckan Så är det ett måste att gå dit och titta
Varje kväll mellan 20-22 släcker dom ner innerstaden och kör en gång var 20 min

GÅ DIT!  Annars så missar ni det häftigaste som någonsin varit i Östersund det säger jag bara!

Klicka här  och HÄR om ni vill veta allt annat som händer i vår lilla stad nu när skidskytte VM är här!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0