Dagen

Holiday club i dag gav mersmak och längtan tillbaka till en ny lyxhelg som vi gjorde i fjol höst. se här!

Ett underbart sensommar väder krävde morgon kaffe i solen på baksidan och när vi väl fått upp the teens så åkte vi till Åre.
 
Åt lunch, badade, åkte vatten rutchkana, slappade i aroma bastun, lyssnade om andelsboende på holiday club och poängsystem på resor runt hela världen,  Jätte bra om man har några hundra tusen som man inte vet var man ska stoppa.
Åt middag,och mös i hop med min familj.


På vägen hem tyckte då jag att vi behövde lite kultur så jag ville att vi skulle stanna och kika på rissna fallet Det va där som Ronja rövar dotter spelades in när hon satt mitt i glupa fallet på en sten.

Sagt och gjort! Vi svängde av straxt efter Åre, klev ur bilen och fick gå en liten bit ner till fallet.
Här skulle det bli kultur och vackra vyer!

När vi närmade oss det dånande fallet möttes vi av två knökfulla polacker som försökte säga nått och viftade med sina ölburkar så det skvatt hejvilt runt om!
Vi ignorerade dom lite kyligt svenskt och gick vidare neröver mot fallets slut Där på en stenhäll hade fler stupfulla manliga polacker tydligen rave party den här vackra kvällen
Ett par av dom ramlade runt helnakna, det var kanske meningen att dom skulle bada i fallet medans dom andra roade sej med att bränna rövhåret på en utav dom som böjde sej fram för att så fort som möjligt försöka få på sej kläderna
Det var våran avslutning på dagen inte så vackra vyer och inte så väldans fin kultur :o)

Nåväl dom pep iväg ganska kvickt och vi lyckades iaf få ett bildbevis på mej och tjejerna+pojkvän vid Glupafallet aka Rissnafallet - Där bränning av polska rövhår nyligen ägt rum!!!!! .....
 

Kommentarer
Postat av: Anita

Hahahaah! det var väl en bra avslutnng på äventyret i Åre!

Hihihihi! Jag tror jag dööör! :O)

2008-08-17 @ 01:06:16
URL: http://jamtlandspower.webblogg.se/
Postat av: Maggan

Haha.....jag kissar på mig. De e Norrland de...hahahaha!!!!

2008-08-17 @ 10:51:41
URL: http://maigiz.webblogg.se/
Postat av: Nina

Norrland??? Har ni inga Polacker söder över??

2008-08-17 @ 23:15:25
URL: http://ninast.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0