Snygg och smart

Har kollat igenom lite kort från "urtiden" (som mina barn säger) när jag var ung-yngre och konstaterar att jag var jäkligt snygg.
Jag tyckte väl då att jag såg ganska ok ut men jag har alltid tyckt att jag har varit fet. daaaah?????
Varför inser man för sent hur jäkla snygg man var och hur viktigt det var att plugga och varför tog jag inte tillvara på den tiden mer än jag gjorde. Inte så att jag ångrar nått men jag skulle ha sugit ut mer av det gottaste :o)
Men sånt fattar man inte förrän det är försent.

Jag nämner varje dag till mina barn hur snygga dom är och hur viktigt det är med betyg. Man behöver inte vara bäst men gör läxorna och gör det bästa du kan sen kan du vara nöjd. Fippla inte bara bort skoltiden bara för att man är lat. som jag gjorde! otroligt dumt!
Men jag vet man har olika prioriteringar olika tider i livet!

Mina barn är i alla fall klart smartare vad jag var när det gäller att plugga och försöka skaffa sej betyg. Det är skönt att jag har så kloka barn.
Och är man 14 / 17 och drar på sej ett par mysbyxor och skiter i att måla sej när man går på skolan så vet man nog också långt inne att man duger precis som man är Puss :o)

Här kommer en bild på mej från "urtiden" när jag var snygg och smart :o) Studenten 1984
Baddräkten ,från Brasicilen tror jag att den var, den fick jag av min far
men jag tordes aldrig ha på mej den! Pucko! 
Brevid mej står min stora lillasyster Linda

image437

Kommentarer
Postat av: Maigiz

Wow.....you sexy thing...

2008-04-09 @ 11:47:51
URL: http://www.maigiz.webblogg.se
Postat av: Anita

1984..... - jag gifte mig 1985!.................. Och inte såg jag då ut som en sulfid precis! Men Grattis!
Jag vet inte hur viktigt det är att veta att man är snygg - det har jag fått klara mig utan!!! :0)

2008-04-09 @ 23:30:34
URL: http://www.jamtlandspower.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0