Hel och ren

Onsdag..vad gör man en vanlig onsdag.
Jag kliver upp, gör mej i ordning åker på jobbet och glömmer att sätta på mej ögonen. *skratt* Då bryr man sej inte så mycket om hur man ser ut huvudsaken är att man är hel och ren.
Kommer på mina osminkade ögon när jag går förbi en spegel efter halva dagen och tänker gud va trött jag ser ut, lutar mej närmare spegeln och ser att jag har lämnat halva ansiktet  hemma:o) Jaha ja ja! Det får va så i dag!

Jag kom i håg på den tiden när man vägrade att  lämna hemmet utan att måla sej, fixa håret och ha på sej dom coolaste kläderna. Man kunde ju dö om inte allt va perfekt.
Och det konstigaste är att då så där från 14 år till 22 när man va som snyggast och fräshast på toppen av sitt liv då  hade man dom största problemen med hur man såg ut
Och kunde hålla på i timmar intill perfektion innan man lämnade hemmets trygga vrå! Bara för att kuta en snabbis på affären.
idiotiskt eller hur!

Nu när allt är kört och förgånget så skiter man i det hela och kan gå på stan i Adidas brallor helt osminkad med en mössa på sej för at dölja the bad hair day!
Och va lika lycklig för det :o)

Det är tur man blir äldre och lär sej vad som är viktigt här i livet :o)


Kommentarer
Postat av: Anita

"en snabbis på affären".....jasså du har snabbisar på affären du!? ;o)
Jag håller med i allt du säger, det som var viktigt då spelar mindre roll idag.

2008-04-02 @ 22:55:33
URL: http://www.jamtlandspower.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0