Ryggont, massage och ångvältar

I går låg jag för ankare med ett envist migrän anfall. Inte kul!
Som tur vad hade jag bokat tid hos "min" massör Fredrik Han är leg idrottsmassör och masserar inte bara mej utan också svenska skidlandslaget. Han är bra med andra ord :o)

Och han sa att jag hade överansträngt mej i rygg nacke och axlar. Delvis för flytten men sen är det så att man kanske inte ska träna som en liten dåre när man är över 40 och väger ett par kilo för mycket...hmm.
Så i dag är jag hemma. Det känns som en ångvält har gått över min rygg
Det är farligt att slappna av ..det är det jag säger..

Jag kanske ska ta det lite lugnt den här veckan och ladda batterierna så jag inte drar ut dom helt.

Människan är en konstig varelse. Varför är det så svårt att ta hand om sej själv, att prioritera sej själv i bland.
Jag är jätte duktig på att tala om för alla andra vad dom måste göra  
Men när det kommer till mej själv så är det värre.
Det är nog så att jag vill så mycket annat än att sitta still och ta hand om mej själv. 
Jag har inte varken tid eller lust. Men jag vet oxå att om jag inte tar den tiden nu så kommer jag att korta det totala tiden

Ja ja! den här veckan ska jag TA HAND OM MEJ...så det så..:o)


image189

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0