Hata

Vilken ortolig lycka det är att jobba åt landstinget när det kommer till lönesättning
AAARRRGGGHHH
Fyy faan det skulle löna sej bättre att ...jaa... att göra va faan som hellst... sopa gatorna på stan..allt är bättre betalt.
Man ler och kämpar sej igenom dag på dag. Gör sitt yttersta. samtidigt som man ser sina kolleger kuta rakt in i den berömda väggen ..smack ...smack... en efter en!
Sen ska man vara tacksam att man får vara där och skämmas för att man vill ha betalt för sitt slit
Fyy faan säger jag........Jag blir så trött jag orkar faan inte kämpa längre... varför bry jag mej. Varför försöker jag fortfarande förändra och göra saker bättre. Dum jävla optimist! Det är jag det
Å vilken tur att jag har så stor käft så mina arbetskamrater kan gömma sej bakom min rygg när jag får ta smällarna.

Men jag ska bara tala om för er att jag är mycket bra på det jag gör det kan dom iaf inte ta ifrån mej, men det är synd att jag ska rasera hela kirurgklinikens ekonomi och till och med hela Sveriges ekonomi om jag får en hundralapp extra. Tänk er! Vilket ansvar som vilar på mina axlar
Det känns så skönt att just nu att få ett litet lönebidrag så här till jul speciellt när vi har fått parkeringsböter på gammVolvon så jag vet var jag ska lägga alla mina nyförvärvade pengar

Och tänk er att jag har faktiskt bara jobbat åt landstinget i snart 25 år inte är jag värd lika mycket som alla andra då inte...nääe det går ju inte. Undra när man blir fullvärdig medlem?

Det är tur att det finns patienter det är där jag får min lön. Synd bara att den inte går att handla julklappar för.

Kommentarer
Postat av: Maggan

Arbeta åt Uppsalakommun är inte någon höjdare heller.
Jag fick börja om på 0 när jag bytte kommun för 6 år sedan.
Fick inte tillgodoräkna mig alla åren som jag arbetat i Östersund, för det var en annan kommun.
Vi har valt fel yrken.
Knut som har jobbat sen augusti i år har nästan samma lön som mig.

2007-12-14 @ 06:37:20
URL: http://www.maigiz.webblogg.se
Postat av: Anita

Ja, det är skamligt att omsorg och vård inte är bättre betalt. Det är för att det är typiska kvinnoyrken tror
iaf jag!

2007-12-14 @ 09:57:20
URL: http://www.jamtlandspower.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0