Bloggar

Satt just nu och klickade runt bland alla bloggar jag brukar läsa och kom in på tonårsmorsa, läste hennes och började sen klicka runt på alla andra som lagt kommentarer.

Vilka seriösa människor. Dom jämför, ger kritik stöttar och pratat ekonomisk vinst på att blogga....HJÄLP! ..Det låter som det va deras arbete eller som det va deras liv..Jag blir lite rädd..Livet är ju det vi lever när inte datorn är på...eller?..
Och hur orkar dom va så seriösa?. Skriva metervist av insiktsfulla bloggar med en moralgrej på slutet...VARJE DAG....Phuuu.
Ja men jag läser ju och många, många med mej.
Hur många timmar per dag spenderar du vid datorn? Är det någon som saknar dej när du sitter där?
Saknar du något?


Men ska jag vara ärlig så orkar man inte så länge det är roligare att läsa bloggar när man känner personen. Höra vad dom har gjort , mår och känner just i dag.
Då kan jag klicka in där ..när jag behöver få en liten dos av maggis tex. Jag stör ingen och hon delar med sej av precis det hon vill och orkar med just nu
Och om man längtar hejdlöst så finns ju telefonen oxå naturligtvis :o)
Jag tycker det är synd att inte fler av mina vänner, nära och kära skriver blogg.

Varför skriver jag då blogg
Det är ganska skönt att skriva av sej i bland. Gnälla och klaga, Tycka och tänka. Hur mycket jag vill!
I bland är det lättare att skriva än att prata! Och man når många fler med sina briljanta tankar ;o)
Jag vill ju tro att jag ger er någonting med mina tankar och funderingar.
En fundering är att jag kanske inte tjatar lika mycket på mina nära och kära hemma? Dom kan ju läsa det jag tycker!

+ att man behöver bara läsa eller skriva man behöver inte argumentera till eller i från. (Om man nu inte vill lägga en kommentar då förstås!)
Tycker ni inte om det jag skriver är det ju bara att klicka vidare.

Sen skriver man oxå därför att andra ska fortsätta att skriva så jag får läsa...det gäller att både ge och ta som det ska vara i livet!
Sen är det är helt underbart att läsa sina barns bloggar.. med tillstånd naturligtvis.
Hur många av er lät era föräldrar läsa din dagbok?..Inte riktigt samma sak men nära nog..Tänk på den ni :o)
Puss mina Änglar!

Och nu kommer den moraliska slutklämmen
Bloggar är kanon bra i måttlig längd och mängd både för den som skriver och läser.. eller hur :o)


Kommentarer
Postat av: Maggan

Hihi... Ska jag komma och pynta hos dig med??
Vilken lååååång blogg förexten.
Visst är det skoj att läsa en kompis blogg, inte lika skoj att läsa någon amn inte änner.
Fast jag läser Magnus Ugglas blogg, han skriver så roligt.

2007-12-01 @ 12:05:26
Postat av: Anita

Jag gillar att läsa bloiggar hos dom jag känner och det är precis som du säger....man har ju lite annat företa sig också än att blogga. Men kul är det!

2007-12-01 @ 12:16:44
URL: http://jamtlandspower.webblogg.se
Postat av: Tonårsmorsa

Oj, här fick man bannor...! *S* Eller nåt! Nåja, hoppas det var kommenterarnas sidor och inte min du fann allt detta, eller? Känner inte riktigt igen diskussionen. För mig ser jag bloggandet som ett intresse, ett fritidsintresse och jag tackar inte nej till den reklam jag blir erbjuden, så länge jag kan stå för produkten, däremot har jag ett heltidsjobb, fyra barn och ett bra liv för övrigt, så jag känner inte att bloggen "tagit över" mitt liv.

Ang. att läsa bloggar, så läser jag ofantligt många bloggar, men jag har inte många vänner jag känner till som skriver bloggar, så det blir en massa olika jag läser. Ibland vilol jag ge mig in i debatter, ibland läsa om personliga händelser och upplevelser och ibland läser jag bloggar med recept, etc. Bloggar är ju ganska mångsidiga på det sättet. Men, ja, det finns ett liv utanför bloggen med! (Tack och lov!) Kram!

2007-12-08 @ 23:15:42
URL: http://tonarsmorsa.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0