Det är tur man är ung och frisk!

Har precis pratat med Dr. på hälsocentralen.

Snacka om speed samtal. Jag trodde nånstans att man skulle få en tid och träffa läkaren öga mot öga men nej nej!
Efter en nästan timmes ringande för att överhuvudtaget komma fram, precis när telefon tiden höll på att ta slut;  fick jag äntligen knappa in mitt telefon nr.
Efter ytligare en kvart ringer en otroligt stressad läkare upp mej och efter ytligare fyra min ligger nu ett recept på migrän med. till mej på apoteket.
 
Hjälp!! jag han bara ta upp hälften av det jag hade tänkt.
Inte vet jag om imigran biter på min nacke och axlar. Jag tror nämligen att mycket av min huvudvärk kommer därifrån men det han jag inte äns nämna.
Och magen då doktorn vad ska jag göra med den? - Fortsätt med omeprazol en vecka ring mej om det inte blir bättre ,klick!
......Jaha! ...Men det är ju precis det jag har gjort den här veckan.....

Vart håller dagens sjukvård på att ta vägen.
Men jag kanske ska vara glad att jag fick prata med en människa iaf *ler lite snett*

Jag kan ju knöla i mej lite migrän medicin så kanske huvudvärken släpper så jag kan masa mej i väg på jobbet i morgon.. Då blir ju dom glada iaf.

Det är tur man är 40 och relativt frisk och kan med knapptelefoner och inte är  över 70 och jätte sjuk då har man väl varit död innan man äns fått prata med en person i telefonen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0